2020-05-20 0
Lenovo Group обяви силни резултати за пълната финансова година и четвъртото тримесечие, демонстрирайки силните позиции на компанията на фона на безпрецедентната й глобална трансформация. Въпреки предизвикателствата в макроикономиката и индустрията, компанията отчита приходи за пълната финансова година в размер на над $50 милиарда ($50,7 милиарда) за втора поредна година. Печалбата преди данъчно облагане нараства с близо 19% на годишна база, достигайки до $1,02 милиарда. Нетната печалба се увеличава с 12% на годишна база, като стига до $665 милиона.
Базовата печалба на акция за пълната година е в размер на 5,58 щатски цента или 43,61 хонконгски цента, като за четвъртото тримесечие тя е 0,36 щатски цента или 2,80 хонконгски цента. Съветът на директорите на Lenovo обяви окончателен дивидент на стойност 2,77 щатски цента или 21,50 хонконгски цента на акция за финансовата година, приключила на 31 март 2020 година.
"В един от най-важните периоди на глобална промяна и трансформация, на който сме били свидетели някога, Lenovo трансформира значително бизнеса си през изминалата година. От постигането на печалба преди данъчно облагане в размер на $1,02 милиарда до отчитането на почти рекордни приходи от $50,7 милиарда, не мога да съм по-горд от силното ни представяне", заяви президентът и главен изпълнителен директор на Lenovo Ян Юенцин. "Невероятно горд съм и с начина, по който продължаваме да реагираме на глобалната пандемия – като бизнес и като корпоративен гражданин. Въпреки че светът продължава да е изправен пред несигурни времена, аз съм убеден, че Lenovo ще се възползва от отличните си оперативни практики и глобално присъствие, за да продължи да реализира нашата стратегия за интелигентна трансформация и да се възползва изцяло от възможностите на "новата нормалност".
Изминалите 12 месеца изправиха цялата индустрия пред няколко предизвикателства, включително геополитическа несигурност, недостиг на доставките на компоненти, въздействието от обменните курсове и глобалната пандемия от COVID-19 през четвъртото тримесечие. Що се отнася до коронавируса, бизнесът се възползва от възможностите на нашите над 30 собствени производствени обекта и такива на трети страни по цял свят, за да пренастрои капацитета си и отново да балансира производството си. Географският баланс, наред с вродена ни гъвкавост и издръжливост, бяха в основата на отличното ни оперативно представяне през годината, като гарантираха непрекъснатото производство и доставките до клиентите през четвъртото тримесечие. В бъдеще, тази основополагаща способност, наред с непрестанните иновации, ще продължат да движат бизнеса, позволявайки на компанията да се възползва от възможностите за дългосрочен растеж, създадени от „новата нормалност” на работа и обучение от вкъщи. Тази тенденция не само води до ръст при персоналните компютри и умните устройства, но и подкрепя центровете за данни и инфраструктура, които осигуряват по-бързи мрежи и дигитална консумация.
Групата за интелигентни устройства на Lenovo продължава да е начело на силното представяне на компанията. Групата за персонални компютри и умни устройства, една от двете бизнес дивизии на IDG, регистрира годишни приходи на стойност близо $40 милиарда, което е увеличение с 3,6% на годишна база. Печалбите също отбелязват повишение, като печалбата преди данъчно облагане достига рекордните $2,3 милиарда (увеличение с над 18% спрямо същия период на миналата година), както и водещ и рекорден за индустрията марж на печалбата преди данъчно облагане от 5,9% - ръст с 0,7 пункта на годишна база. Лидерството на глобалния пазар на персонални компютри се засилва, като делът на компанията нараства с над 1 процентен пункт до 24,5% за цялата година. Този устойчив ръст се дължи на последователната стратегия с фокус и инвестиции в сегментите с висок растеж, като дейностите във всяка от сферите на Gaming, Workstations, Visuals, Thin and Light и Chromebooks изпреварват темповете на растеж на пазара с двуцифрено увеличение в количествено изражение.
Бизнесът с мобилни устройства бе засегнат от COVID-19, като главният завод за смартфони на компанията в Ухан остана затворен през по-голямата част от тримесечието. Въпреки това, бизнесът се възползва от глобалното си производствено присъствие и произведе 6 милиона телефона през тримесечието.
Бизнесът с центрове за данни отчита общ спад на приходите с 8,7% на годишна база, поради по-слабото търсене на Hyperscale и сериозното понижение на цените на стоките. Приходите в сегментите без Hyperscale нарастват с 5,3% на годишна база. В основата на този растеж е двуцифреното увеличение на приходите при Software Defined Infrastructure (SDI), Storage, Software and Services. Особено значителен е ръстът при устройствата за съхранение – с над 50% на годишна база. В количествено изражение сървърите без hyperscale нарастват с 14%, а приходите в Китай се увеличават с 23% на годишна база. Компанията засилва и лидерството си във високопроизводителните компютърни технологии, като в момента 173 от 500-те топ системи в света в момента работят с Lenovo .
Трансформационните бизнеси демонстрират солиден напредък. Приходите от Smart IoT се увеличават почти четворно (+296%) на годишна база, благодарение на добавената и виртуална реалност, Smart Office и Internet of Things. Сегментът Smart Infrastructure нараства с 37% на годишна база, като Network Function Virtualization започва да генерира приходи. Приходите от Smart Vertical се увеличават над два пъти (+133%), благодарение на силния растеж при бизнеса с анализ на данни, решенията за умно здравеопазване и за умно образование. Бизнесът със софтуер и услуги също бележи преломна година с рекордни приходи в размер на $3,5 милиарда, което е увеличение с 43,2% на годишна база и превръща тази дейност в катализатор на общата трансформация на групата.