2020-01-21 0
"Във всички региони нашите екипи са движени от силен ангажимент към отлично представяне, рентабилни продажби и удовлетвореност на клиентите в една силно променяща се среда. Този ангажимент е подкрепен от стратегиите на нашата група за ключови модели и ключови технологии и в дългосрочен план подхранва нашата амбиция да предоставяме екологични, безопасни и достъпни решения за хора и стоки за решаване на проблемите, свързани глобалното затопляне", казва Карлос Таварес, Председател на управителния съвет на PSA Group.
PSA Group вече е лансирала 10 нови plug-in хибридни или изцяло електрически модели в съответствие с плана си да предложи 100% електрифицирана гама от 2025 г., от която 50% ще бъде електрифицирана до края на 2021 г. с 13 допълнителни моделa.
От 2019 г. насам всички нови модели, лансирани от PSA Group, се предлагат с изцяло електрически или plug-in хибриден силов агрегат. Поръчките за автомобили с ниски емисии (LEV) са обещаващи и в съответствие с целите на групата да постигне европейските изисквания за CO2 емисиите за 2020 г. още от първия ден.
През 2019 г. групата продаде 765 000 броя (от които 554 000 лекотоварни автомобили и 211 пътнически автомобили) и консолидира позициите си с пазарен дял от 25,1% в Европа, движен основно от успешното обновяване на малките и средноразмерни ванове през последните три години.
Peugeot Expert, Citroën Jumpy и Opel Vivaro ще се предлагат в изцяло електрически версии от 2020 г. и цялата гама лекотоварни автомобили (и еквивалентните пътнически автомобили) ще бъдат електрифицирани до 2021 г.
Развитието на лекотоварните автомобили напредва с добро темпо в Латинска Америка, където Групата лансира пълна гама продукти и услуги за лекотоварни автомобили, и в Евразия с моделите средноразмерни ванове Peugeot, Citroën и Opel.
Като се възползва от дисциплинирано управление за постигане на CO2 целите, групата запазва позициите си, като постига пазарен дял от 16,8% на пазар, който нараства леко с 1,3%, отбелязва ръст на основните пазари, особено в Италия (+0,5 пункта) и Испания (+0,2 пункта), запазва пазарния си дял във Франция и Обединеното Кралство и регистрира лек спад в Германия (-0,6 пункта).
2019 бе година на консолидация за Peugeot. Марката обнови изцяло предложението си за B сегмента, за да подкрепи ръста си в продажбите през 2020 г. Новата електрифицирана гама, движена от Peugeot e-208 и e-2008, както и plug-in хибридните версии на Peugeot 3008 Hybrid и 508 Hybrid седан и комби, са изцяло налични за бизнес клиентите и потребителите и могат да се похвалят с едни от най-ниските CO2 емисии на пазара.
Citroën отбелязва най-силен ръст от 12-те най-продавани марки в Европа, увеличавайки пазарните си дялове на основните пазари. Представянето й е движено основно от SUV модела C5 Aircross, лансиран през януари 2019 г., който ще бъде наличен в plug-in хибридна версия през 2020 г.
Продажбите на DS Automobiles регистрират солиден ръст в световен мащаб, особено през втората половина на годината (+56%), движени от успеха на обновената гама на марката. Във Франция - основният пазар на DS, успешните модели DS 7 CROSSBACK и DS 3 CROSSBACK вече са силно позиционирани и представянето на марката се подобрява благодарение на нарастващата ексклузивна мрежа на DS, която към момента наброява 356 точки на продажба.
Opel Vauxhall фокусира стратегията си върху рентабилни канали за продажба и пазарни сегменти. Чрез последователното изпълнение на стратегията си за ключови модели Opel Vauxhall предприе стъпки за постигане на амбициозните бъдещи CO2 цели. SUV моделите Grandland X (+29%) и Crossland X (+28%) и лекотоварните автомобили (+20%) бяха особено успешни.
Пазарният дял на PSA Group се увеличи с 0,4 пункта в региона, като регистрациите нарастват с 9 100 броя в сравнение с 2018 г., въпреки че пазарите отбелязват спад с 100 000 броя4. Силни пробиви бяха направени в Турция (+2,1 пункта), Египет (+6,1 пункта) и Мароко (+2,1 пункта). Регионалното представяне през 2019 г. спрямо 2018 г. остава повлияно от намаляване на продажбите в Иран (май 2018 г.)5.
В средата на септември 2019 г. стартира производството в завода в Кенитра в Мароко. Производственият капацитет ще бъде удвоен до 200 000 автомобила още от средата на 2020 г.
DPCA изложи приоритетите си в 6-годишен стратегически план, представен миналия септември, базиран на рентабилни продажби, по-нисък праг на рентабилност и прогресивно увеличаване на обемите за марките Peugeot и Citroën. Марката DS е фокусирана върху китайския пазар и финализира нов стратегически план. Продажбата на акциите на PSA Group в съвместното дружество CAPSA е част от този план. 2020 ще бъде първата година на NEV офанзивата на PSA Group в Китай, като пет NEV модела ще бъдат лансирани и продавани в Китай6.
В страните от Югоизточна Азия малайзийският център NAM7 на групата стартира производството с Peugeot 3008 и 5008.
Пазарите бяха ударени силно в Аржентина (-43%) и Чили (-11%) от икономическите и политически ситуации. Движени от успеха на новия SUV C4 Cactus и предложението за лекотоварни автомобили, продажбите на PSA Group останаха динамични в Мексико (+13%), Бразилия (+2%) и по-малките пазари (Колумбия, Куба, Еквадор и Уругвай).
Продажбите в региона се увеличиха леко, въпреки регистриращите спад пазари. Повтарящият се успех в Япония продължава с 20% ръст на продажбите. PSA Group стартира производството на трансмисии в Индия (завода в Хосур) със своя партньор AVTEC Ltd (дружество от групата CK Birla Group) и е на път да лансира SUV модела C5 Aircross в Индия през 2020 г., който ще бъде последван от проектирани в страната нови и революционни модели Citroën през 2021 г.
Продажбите в региона се увеличиха през втората половина на 2019 г., особено в Украйна и Русия. В Украйна Групата бележи по-голям ръст от пазара благодарение на всичките четири марки. Марката Opel засили присъствието си на украинския пазар в началото на 2019 г., а марката DS бе лансирана през втората половина на 2019 г.
Въпреки че руският пазар отбеляза спад от 2,3%, продажбите на лекотоварни автомобили на групата се увеличиха благодарение на Peugeot Traveller/Expert и Citroën SpaceTourer/Jumpy. Наскоро Групата лансира отново марката Opel в Русия, стартирайки с моделите Zafira Life и Grandland X.