2019-10-28 0
Ново проучване на D-Link в Европа разкрива тенденциите в закупуването, притежаването и използването на потребителска електроника и устройства за съвременния умен дом (Smart home). Според изследването повече от половината жени (55%) в Европа споделят, че те поемат лидерството относно технологиите в семейството.
Проучването на D-Link, световен лидер в областта на умния дом и технологиите, установява още, че използването на гласово активирани смарт високоговорители у дома, като Amazon Alexa, Google Home и Apple HomePod, е подсилило доверието на милиони европейци в технологиите. 67% от жените в стария континент са благодарни на своя гласово активиран високоговорител, че им е помогнал да повишат доверието си в технологиите, както и това на останалите членове на техните семейства.
Изследването на D-Link обхваща потребители от Обединеното кралство, Франция, Италия, Германия и Испания и разкрива, че днес повече от 480 милиона европейци (65%) притежават или планират да закупят в близко бъдеще високоговорител, който се активира чрез глас. От тях над 61 на сто са жените, които притежават или планират да закупят гласово активиран високоговорител в близко бъдеще.
Данните сочат също, че малко над половината от жените в Европа (55%) са хората в техните семейства, които биха закупили и най-много биха ползвали потребителски устройства. Жените в Италия са най-големите фенове на технологиите в своите домакинства, като повече от половината твърдят, че най-много купуват и използват технологични продукти. Следват жените в Германия и Испания (59%), Франция (54 на сто) и 37% от жените в Обединеното кралство.
Освен че изграждат доверие в технологиите, преобладаващите три четвърти от населението в Европа (72%) споделя, че техните смарт високоговорители с гласово активиране подпомагат ежедневието им по някакъв начин – включително 70% от жените на стария континент.
Половината от европейците (50%) са благодарни на своите гласови смарт помощници, че им спестяват време, а същият процент (50 на сто) вярват, че тяхното устройство им помага да изпълняват по-лесно ежедневните си задължения. Около една трета от жителите на Европа (33%) се радват на по-спокойна домашна атмосфера и твърдят, че техните Amazon Alexa, Google Home Assistant или Apple Homepod правят определени ситуации по-малко стресиращи.
При проучване на най-честите причини за използване на смарт високоговорителите с гласово активиране D-Link установява, че повечето европейци (71%) ползват техните устройства главно за да слушат музика, радио или подкасти. Следват проверка на прогнозата за времето (57 на сто), използване като будилник или таймер (52%), проследяване на последните новини и текуща информация (52%) и задаване на забавни въпроси (41 на сто).
Двама от всеки петима европейски граждани (42%) използват своя гласово активиран смарт високоговорител в комбинация с други умни устройство за дома, като например умни контакти, рутери, камери за сигурност и устройства за установяване на течове.
"Тези резултати показват влиянието, което технологиите и потребителската електроника оказват върху съвременния дом. От смарт устройства, които правят домовете по-безопасни и сигурни, до технологии, които позволяват контрол над жилищата ни, където и да се намираме, през устройства, които можем да управляваме чрез използването на нашите гласове ¬- потребителските технологии наистина променят динамиката на дома – и извън него – за по-добро", коментира Кевин Уен, президент на D-Link Европа.
Повече от 3 десетилетия D-Link е лидер в създаването и разработването на технологии, които подобряват интернет свързаността в домовете и офисите по света. Следвайки тази своя стратегия, през 2019 г. компанията пусна най-новата си гама Wi-Fi рутери за дома - EXO Smart Mesh Wi-Fi (DIR-1960, DIR-2660 и DIR-3060), които се предлагат с вградена защита от McAfee.