2019-04-08 0
Honda планира изненадваща премиера на щанда си по време на MOTO EXPO 2019 – новия "нейкид" CB650R. Моделът е позициониран към младите хора, които търсят едновременно стил и удоволстие от комбинацията на четирицилиндрови двигатели с леко, гъвкаво, изтънчено управление на шасито.
Новият CB650R е огледален образ на CB1000R - с подредени линии, суперкомпактна, трапецовидна форма, която е в хармонично съчетание с четирицилиндровия двигател.
В сравнение със стрийтфайтъра CB650F, който той замества в серията на Honda, са спестени 6 кг от шасито благодарение на ревизираната рама, резервоара за гориво и стъпенките. Вилката Showa SFF USD 41 мм и радиално монтираните четирибутални апарати, плаващите дискове и нови колела са допълнителни функции, които не присъстват на CB650F.
Стилът Neo Sports Café на CB650R се отличава с компактните "трапецовидни" пропорции с къса, тънка опашка и характерен фар.
Кръглият фар е базиран на този на CB1000R, той е LED, както и останалата част от осветлението. Острият нов LCD инструмент също се използва в CB1000R като изходна линия и включва индикатор за превключване на предавките нагоре, позицията на скоростта и др. Машината е с по-агресивна позиция при езда, отколкото CB650F, като кормилото е скосено с 557 мм – с 13 мм напред и с 8 мм надолу, като и с изтеглени стъпенки - 3 мм назад и 6 мм по-високо. Височината на седалката е 810 мм.
Стоманената рамка на CB650R е олекотена с 1,9 кг по-лека от предишния модел и е специално настроена, за да осигури балансирани характеристики на работа. Междуосието е 1450 мм, а собственото тегло е 202 кг.
CB650R ще се предлага в следните цветове: Graphite Black, Candy Chromosphere Red, Matt Crypton Silver Metallic и Matt Jeans Blue Metallic
Инженерите на Honda са се постарали да създадат най-чистия, най-приятния среден по размер четирицилиндров агрегат. Той е 16-клапанов DOHC с обем 649 куб. см и е настроен така, че да дава отличен въртящ момент при 5500 об/мин и да доставя 5% повече мощност над 10 000 об/мин. Върховата мощност на 70 кВт (95,2 к.с.) е налична при 12 000 об/мин., а максималният въртящ момент от 64 Нм - при 8500 об/мин. Резултатът е двигател, който дава много мощност и до достигането високи обороти има гладко и линейно достигане на въртящ момент. За притежателите на категория А2 е налице лесно преобразуването на 35 кВт.
Диаметърът и ходът на буталото са 67 мм х 46 мм, а степента на сгъстяване е до 11.6:1. Формата на горивната камера е оптимизирана с помощта на ревизиран дизайн на буталото. Клапаните са подсилени, а запалителните свещи са иридиеви. Редица подобрения са направени, за да се намали триенето, както на буталата, така и на цилиндрите.
Новите двойни въздушни канали от двете страни на резервоара за гориво захранват въздушната кутия с по-голям обем въздух, за разлика от единичния централен тръбопровод на стария модел. Отработените газове вече излизат от по-голяма тръба - от 35 до 38,1 мм.
Двигателят използва компактна вътрешна архитектура, шестстепенна скоростна кутия. Honda Selectable Torque Control (HSTC) е монтиран за управление на тягата на задните колела, но тя може да бъде изключена при желание от ездача. Разходът на гориво от 20,4 км /л дава пробег от над 300 км с обема на резервоара гориво 15,4 л.