2024-10-22 0
Премиери за България, специално за "Автосалон София", са първият изцяло електрически SUV купе - Cupra Tavascan във върховата си версия VZ Adrenaline с 340 HP, 4 по 4 задвижване, фейслифт на best seller-a на марката - емблематичният флагман Cupra Formentor отново в най-високият вариант на изпълнение 2.0 TSI VZ с 333 конски сили и 4 по 4 задвижване. И фейслифт на Cupra Leon, с 1,5 бензинов майлд хибрид двигател със 150 конски сили.
Сред експонатите на щанда е първият 100 % електрически модел на Cupra - градското бижу - Cupra Born - със своя емоционален дизайн и електрическа спортност, Cupra Born е импулсът на трансформацията на компанията и началото на електрическата офанзива на Cupra.
Tavascan е първият изцяло електрически SUV на Cupra и вторият напълно електрически модел след Born
Погледнете колата отпред - трите на брой триъгълни елемента във фаровете, заедно със за първи път осветеното Cupra лого - създават силната отличителност на Cupra Tavascan. Една от най-характерните части, придаваща и спортната визия, е предната черна маска на модела. Така Tavascan изглеждаща "като супергерой".
Интериор на автомобила - изключително интересна част от интериора на Tavascan представлява "гръбнакът" който поддържа сякаш целия "скелет" на колата и на арматурното табло. За дизайнерите е много важно да включват и така наречения "Уау ефект", в който хората да се влюбят - в случая на Таваскан това е Прогресивното амбиентно осветление , което създава потапящо изживяване. Централният дисплей е лесен за използване и с подобрено представяне. Спортните прогресивни седалки с избледняваща перфорация оптимизират ергономичността и достигат нови граници на спортния дух. Всичко това създава уникален и характерен дизайнерски език на Cupra Tavascan.
Tavascan ще се предлага в две различни моторизации: Версия Endurance с 286 конски сили и версия VZ с мощност 250 киловата, 340 конски сили. Тази версия е с Двоен мотор и 4 по 4 Dual Motor - all- wheel drive: като задния мотор е с 210 KW a Предния мотор с 80 KW. 30% от мощта на колата е отпред, с което осигуряваме най-добро представяне и сцепление на автомобила.
Ускорение от 0 - до 100 км при Tavascan e за 5,6 секунди, но когато говорим за електрически автомобили важни параметри са времето за зареждане на батерията и възможния пробег. Tavascan изминава до 550 км, благодарение на 77 киловатовата си батерия.
Ако говорим за зареждане - може да добавим пробег от 100 км само за 7 минути. И да заредим колата за 30 минути от 10% на батерията до 80% .
Cupra Tavascan е фокусиран върху дигиталното изживяване на шофьора и в него се използва Human Machine Interface
В Tavascan са добавени много асистенти при шофирането - една от най-забележителните е Remote park ассистента - с която Таваскан може да самопаркира - ако се намери място, от което е трудно да се излзезе от колата след като се паркира, използвайки паркинг аситента - трябва просто да насочите колата към мястото за паркиране, да излезете и да довършите маневрата с приложението на телефона си.
От авангардната технология до футуристичния дизайн, всеки аспект на този автомобил гарантира интелигентно и комфортно придвижване.
Formentor
Нека да започнем отпред - веднага виждате силен характер - шестоъгълната правоъгълна решетка е напълно заличена за сметка на това имаме огромен въздушен отвор позициониран доста по-ниско. Ново също така е и логото на Cupra, позиционирано на предния капак, докато преди се намираше в центъра на предната решетка.
По отношение на предните светлини също трябва да отбележим, че са изцяло нови. Основната форма е запазена, но акцент са 3-те на брой триъгълни елемента, които създават отличителния светлинен подпис на Cupra.
Страничният елемент при повечето фирми е имитация на въздуховод, докато при Форментор е реален, като целта му е да промени аеродинамиката на въздушната струя покрай колелата.
Отзад виждаме изцяло нови задни светлини, изцяло нов светлинен подпис, три допълнителни панела, поставени един зад друг, което допълнително създава триизмерен ефект,
Непрекъсната светлинна лента е част от стандартното оборудване, също както и осветената емблема на Купра отзад.
Името на модела Formentor е изписано много елегантно от двете страни на колата в стоповете.
Новото в кокпита е 12,9 инчовия дисплей. Дисплеят е вече винаги част от стандартното оборудване без значение от избора на двигател.
В средната конзола няма значителни промени, имаме поставка за индуктивно зареждане на телефон, както и два USB, Си порта за зареждане на таблет и смартфон по време на път. Но има акцент на страниците на средната конзола - те не са от твърда пластмаса, а вече меко тапицирани.
А сега да обърнем внимание и на двигатели с които ще се предлага Cupra Formentor - базовата версия продължава да бъде оборудвана с 1,5 бензинов двигател със 150 конски сили. Предлага се и двулитров дизел със 150 коня, за хората, които предпочитат дългите пътувания.
Предлагат се и хибридни версии, 2 plug-in хибрида. Единият разполага с 204 конски сили, а другият, сега става интересно, с 272 конски сили. По отношение на върховите бензинови моторизации за VZ версиите, там са възможни до 333 конски сили.