навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Renault Symbioz е последното парче от пъзела на марката в C-SUV сегмента

2024-10-03 0

Renault Symbioz е последното парче от пъзела на марката в C-SUV сегмента

Най-големият страх на всички почитатели на пъзели е да не липсва някое парче от пъзела, а в най-лошия случай – последното. За Renault вече няма такъв риск, защото и последното местенце в пейзажа от SUV модели вече е запълнено с новия модел Symbioz.

Това е компактен семеен SUV, който е позициониран като достъпен и универсален. Като размер това е и най-малкият брат от семейството, в което вече има доста представители. Явно френският производител залага изключително на този пазарен сегмент и това е съвсем разбираемо предвид потребителските предпочитания.



Symbioz е елегантен и модерен, но по-скоро делови, отколкото смел в дизайна си. Ясно е, че с модела се търси възможно най-широко одобрение от потенциалните купувачи. Интересната форма на дневните светлини отпред и на тези отзад успяват да му придадат индивидуалност и да го направят по-атрактивен в морето от предложения с подобен размер.

Повечето добродетели на модела са скрити във вътрешното пространство и включват увеличено място за краката на пътниците отзад и доста убедително багажно пространство като за най-малкия представител на сегмента – до 624 литра при преместен максимално напред задна седалка или 492 л минимално. Освен да покарам Symbioz, успях да прекарам достатъчно дълго време и на задната седалка и мога да потвърдя, че не ми беше тясно при коленете, както и във височина. Предвид, че имам стандартен ръст от малко под 1,80 м, това би трябвало да осигурява достатъчно място на подрастващите, а дори и на баба им, която често им прави компания. 😊



Съвсем очаквано, по-удобните места и по-елегантните части на интериора са концентрирани в предната част. Там човек се чувства доста по-комфортно и се наслаждава на повече тишина при пътуване по магистралата.

Symbioz предлага най-съвременна инфотеймънт система, базирана на услугите на Google, която аз лично много приветствам, защото позволява винаги да имате актуална информация за трафика и най-добрия избор на маршрут, дори без да се налага да свързвате телефона си. Озвучаването от Harman Kardon (опция) допълва доброто впечатление, а младите любители на техно парчета изобщо няма да останат разочаровани от баса в купето.



От Renault обръщат специално внимание на качеството на материалите в интериора. Не мога да кажа, че никъде няма да видите твърди пластмаси, но те не са груби като при някои по-евтини модели. Основните компоненти и контроли, с които ще боравите, са познатите за марката и са прегледни и удобни. Разбира се, 10,4-инчовият основен вертикален екран изключително улеснява работата с всички системи. Те включват цели 29 асистента, които подпомагат водача. Казано с други думи, ще имате на разположение активен автопилот и доста системи, които ви спестяват неприятности, дори когато не подозирате, че ще се случат. А за семействата това винаги е важно. За щастие от Renault са запазили напълно нормалните бутони за управление на климатичната инсталация и седалките.



Дори в този ценови клас френският производител предлага персонализиране на основните параметри на работа на управлението и задвижването: можете да изберете по-спортен или по-комфортен режим на волана и окачването. Като цяло, моделът е настроен да вози стегнато, така че усещането е повече за контрол и стабилност, отколкото за реене из облаците. Позитивно впечатление ми направи и поведението в завои, което е достатъчно неутрално, а шасито не се клати неприятно.

Динамичните характеристики на Symbioz са обусловени от хибридната задвижваща система със 145 к.с. Те са напълно достатъчни за адекватно придвижване при всякакви условия. Автомобилът определено не е спортист, но с него можете да изпреварвате безопасно. Тук акцентът е повече върху икономията, която по време на тестовото шофиране беше убедителна. Пътят от Пловдив до Банско даде разход от 5,4 л/100 км при нормално темпо и трима души в колата. В градски условия можете да се насладите на дори по-нисък разход, защото там електрическият режим се използва по-често.

В заключение, Symbioz слага всички отметки в списъка с желания на семействата и го прави на съвсем прилична цена – около 66000 лв. с ДДС за топ изпълнението. За всички има радости в интериора и екстериора – от чудесния панорамен покрив Solarbay, който може се затъмнява в четири варианта, при това дори с гласова команда, през интересните Google приложения за музика и за любознателните млади пътници, до изпълнението esprit Alpine за обичащите моторните спортове господа, които ще се насладят на 19-цолови джанти и логото на отбора от F1.

 
за 50%  против 50%  147 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума