2024-09-02 0
Информационната кампания "ПромениКартинката" разширява обхвата си с програма за рециклиране и фокус върху отговорно потребителско поведение
Кампанията на "Филип Морис България" "ПромениКартинката" за поредна година обединява сили с някои от най-вълнуващите културни и арт събития в страната
От старта си през лятото на 2021 г. кампанията "ПромениКартинката" привлича вниманието на обществото с многообразие от арт проекти и колаборации, за да информира за сериозния проблем със замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени фасове и да провокира към отговорно потребителско поведение. И през тази година наситената програма от активности на информационната кампания на "Филип Морис България" цели да изгради мост между социално значимата тема и еко-съзнанието на потребителите, като провокира отговорното им поведение.
С вярата, че изкуството може да бъде най-добрият посланик на социалните и екологични каузи, "ПромениКартинката" за поредна година обединява сили с някои от най-вълнуващите културни и арт фестивали в страната. В календара на кампанията влизат партньорства с мащабните джаз фестивали A to Jazz в София и Bansko Jazz Fest, фестивалите с кауза Open Buzludza 2024, "На зелено - Бедечка" в Стара Загора и "Реките на София", фестивалът за музика и изкуства "48 часа Варуша Юг" във Велико Търново, Международният филмов фестивал в Бургас и кино-литературният фестивал Cinelibri, "Празниците на изкуствата Аполония" в Созопол, културните фестивали "Арт Поток" в Лозенец и Царево и Musagena Book Fest на площад "Славейков" в София и други.
Тази година информационната кампания на "Филип Морис България"
"ПромениКартинката" разширява обхвата си с фокус върху рециклирането на употребени електронни устройства и отговорното потребителско поведение към околната среда. Една от стъпките към постигане на устойчиво бъдеще е инициативата "Рециклираме заедно", чиято цел е да намали замърсяването на околната среда с пластмаса и електроника, а също така - да подсигури правилното изхвърляне на критични компоненти, каквито са батериите на електронните устройства.
Рециклирането на електронните отпадъци във "Филип Морис България" се осъществява по две направления: за вейповете за еднократна употреба и капсулите от вейпинг устройствата създадохме локално партньорство с EcoSafe - българско дружество, специализирано в управлението на отпадъци; а устройствата за нагряване на тютюн и вейпинг устройствата за многократна употреба се изпращат в центъра на "Филип Морис Интернешънъл" за рециклиране в Унгария. Потребителите имат възможност да връщат старите си неизползваеми устройства в специални кошове в IQOS обектите, върху всеки от които е отбелязано мястото за поставяне на категорията и вида на устройството. Материалите от събраните устройства се преработват с цел добиването на суровина, която да бъде използвана за производство на нови продукти, а материалите, които не могат да се рециклират, се използват за производство на енергия.
"Част от устройствата, които предлагаме - линията IQOS Iluma Refreshed, са използвани, но напълно обновени устройства, към които потребителите проявяват голям интерес. С линията IQOS Iluma Refreshed даваме възможност на пълнолетните ни потребители да се включат в мисията за намаляване на електронните отпадъци, като предпочетат върнати употребявани устройства, на които ние сме вдъхнали нов живот. Целта е да изградим бъдеще с по-малко електронни отпадъци, да прилагаме принципите на кръговата икономика за повторно използване на материалите и да предлагаме обновени продукти на нашите пълнолетни потребители на по-достъпна цена", споделя Диляна Якова, мениджър "Регулации и устойчиво развитие" във "Филип Морис България".
И това лято атрактивните визии на кампанията "ПромениКартинката" информираха плажуващите по българското Черноморие - над 100 пана на близо 50 плажа на спасителни постове и съблекални провокираха плажуващите да се замислят дали мястото на фасовете е в пясъка около тях и да направят промяна към отговорно потребителско поведение. Информационна изложба на "ПромениКартинката" ще може да бъде видяна до края на летния сезон и на входа на "Hacienda Beach bar" в Лозенец.
Градската информационна изложба на "ПромениКартинката" продължава "своето пътуване" из страната след като нови, креативни визии бяха показани в София в градинката пред Народния театър и на Моста на влюбените до НДК в София, както и в Благоевград, Велико Търново и Хасково. През август информационна изложба бе поставена и в центъра на Банско в рамките на престижния джаз форум в града Bansko Jazz Fest, реализирана със съдействието на общината, а през септември предстои поредна градска изложба на "ПромениКартинката" в Пловдив.
"Фактът, че кампанията разширява своя обхват с всяка изминала година като включва все повече арт проекти и инициативи, партньори и съмишленици в цялата страна за нас е доказателство за прогреса по пътя към бъдеще без замърсяване с неправилно изхвърлени фасове и други отпадъци. Един от емблематичните проекти, посветен на "ПромениКартинката", е видеопоредицата на студенти от НАТФИЗ, който е пример за силата на изкуството като двигател на промяната към по-добро, от своя страна коментира Анелия Иванова, мениджър връзки с обществеността в компанията.
За трета поредна година информационната кампания "ПромениКартинката" си партнира успешно с НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", за създаването от студенти на поредица от кратки, въздействащи видеа, вдъхновени от посланията на кампанията за опазване на околната среда. Серията от 30-секундни видео творби, провокиращи към осъзнаване на проблема и към отговорно потребителско поведение, са част от обучението по социална реклама на студентите във втори курс във факултет "Екранни изкуства". Най-новата поредица от атрактивни видеа можете да видите в Специални проекти - "Промени Картинката" (promenikartinkata.bg).