2024-07-26 0
Автор:Слави Славчев
В случай, че не е станало ясно, аз харесвам японските автомобили, защото в тях винаги има нещо, което изненадва приятно. И така, с нетърпение очаквах срещата си с най-голямата хонда – моделът CR-V в най-актуалното си издание и с топ оборудването Advance. Нямаше как да не съпоставя впечатленията си с новия ZR-V, който тествах преди няколко месеца. Така че ето как усетих автомобила и за кого е подходящ той.
Honda CR-V е от моделите с голямо наследство. Той винаги е бил успешен, обичан, награждаван, доказал е своите качества многократно и няма да е пресилено, ако го наречем бестселъра на марката. А с големите комплименти идват и големите отговорности.
В този пренаселен сегмент, имиджът е много важен и японците са обърнали подобаващо внимание на външния вид на "голямото момче". Голямата вертикална решетка и тънките светлини отпред правят впечатление и вдигат нивото на модела, така че той да изглежда като достоен конкурент и на по-скъпите предложения на европейските марки. Задните светлини също са с интересна конфигурация от няколко компонента и в комбинация с "бягащите" мигачи допълват този задължителен стил, който клиентите свикнаха да търсят.
Излишно ми се струва да обяснявам, че това е автомобил със солидни размери, което за щастие си личи и във вътрешното пространство. Отпред мястото се усеща под формата на свобода не само по дължина, но и по ширина. Отзад също е приятно просторно, а багажникът определено е готов за предизвикателствата и на не много кратка семейна ваканция. Все пак трябва да имате предвид сравнително високия товарен ръб, който може да затрудни и по-големи домашни любимци.
Интериорът на Honda CR-V също има своя чар. Използвани са няколко типа материали, които се усещат добре. Наблюдават се повърхности с различна текстура и форма, които си подхождат и същевременно категорично прогонват скуката. Бутоните и уредите, с които ще взаимодействате, са комбинирани удачно и се намират на местата, на които очаквате. Превключването на предавките е с бутони, които искат малко свикване, но определено изглеждат високотехнологично, изискват минимум усилия и са бързи за използване, което е важно при паркиране. Малка забележка по отношение на ергономията са дълбоките поставки за чаши, така че ако пиете нормални кафета, вероятно ще ви е малко трудно да ги вадите от там.
Основен акцент в интериора са двата големи екрана – зад волана и за навигацията в центъра на таблото. За клиентите на Honda те не предлагат някакви загадки. Екранът, на който са поместени дигиталните прибори и всичко, свързано с управлението и работата на автомобила, предлага наистина много информация и доста режими на визуализиране на различни параметри или на работата на отделните системи – хибридната, задвижващата, системите за сигурност и др. На някои от екраните има доста информация, която е предизвикателно да бъде осмислена с бърз поглед, но ако знаете какво точно гледате, и с това се свиква.
За сметка на това екранът вдясно е доста оптимизиран като графики и управление. Бутоните "Home" и "Back" все още са самостоятелни физически бутони вляво, което за мен е удобство, защото са интуитивни и бързи за употреба. Инфотеймънт системата е прегледна и се управлява без загадки. Поддръжката на Android Auto и Apple Car Play отдавна промени автомобилите и наличието ѝ тук отваря пълния спектър от възможности за забавление и визуализиране на съдържание на екрана. Приятно ме изненада, че инструкциите за навигацията в Waze се извеждаха на дисплея пред водача, както и на яркия хедъп дисплей, което е много удобно.
Като най-голям модел в гамата Honda CR-V глези със солидна доза комфорт и екстри. Подгрев на всички седалки, вентилация на предните, панорамен люк с отваряща се част, 12 високоговорителя и матрични LED светлини са опции, които сме свикнали да виждаме в премиум автомобилите. Когато седнете в отличните кожени седалки и се насладите на чудесния обзор напред и встрани, ще си върнете вярата в това, че все още има автомобили, които са създадени за удоволствие на водача, а не за да впечатляват с нетрадиционни форми.
И CR-V е точно такъв модел – с елегантен, но умерен външен вид, цял куп удобства и отлично усещане на пътя. Той заслужава изключително голяма похвала за пътното си поведение. Височината и теглото на автомобила на практика не се усещат, докато не започнете да прекалявате в много остри завои. И дори тогава Хондата остава неутрална и създава удоволствие с точното си управление и стабилна стойка, която повече отговаря на обикновен лек автомобил. Настройката на окачването е нещо, с което японците могат да се гордеят. Личи си, че в това отношение е вложено много време и познания – напълно в съзвучие с японските традиции за самоусъвършенстване и търпение. Няма да усетите неприятни удари дори по лоши пътища, колата не подскача неконтролирано и същевременно остава невъзмутимо стабилна при всякакви скорости. При това всичко е тихo и спокойно, така че да се наслаждавате на пътуването.
Honda CR-V е с такива настройки и по отношение на задвижването – хармонията идва с неусетно превключване на предавките и тиха работа на хибридната система. Моделът не е малък и лек, така че наличните 184 конски сили и 335 Nm не позволяват спортни спринтове, но мощността е достатъчна за изпреварвания и приятно движение по магистрала. Когато се нуждаете от цялата мощ, CR-V с радост развъртя своя двигател и минава няколко октави по-нагоре като глас – звук, който очакваме и пасва на японските автомобили. Същевременно спирачките се усещат сигурни и чувството от педала е добро при всички режими на спиране. Ако предпочитате динамиката пред мястото, то по-малкият ZR-V определено има какво да ви предложи.
Хибридната система работи отлично и абсолютно незабележимо за водача. Нейният важен принос за намаляване на разхода е впечатляващ. По трасето Нови Искър – Видин – София, разходът беше доста под 6/100 при нормално каране.
Обикновено автомобилите, в които всичко работи, са скучни. Но CR-V не е такъв. Той има достатъчна доза индивидуален стил и създава удоволствие с това, че е изключително приятен за каране, вози отлично и буквално отнема от стреса на дълъг път. Цената на премиум версията може да не е малка, но е адекватна за това, което предлага модела и ако искате да се насладите на изпипаната техника и качества на един истински японски продукт, това не винаги се измерва в пари.