2024-06-27 0
Информационната кампания #ПромениКартинката призовава за отговорно потребителско поведение за четвърта поредна година
Всяка секунда по света десетки хиляди фасове се изхвърлят неправилно и замърсяват околната среда. Въпреки малкия си размер, цигарените филтри са един от най-големите замърсители в градовете и в природата.
За да алармира за сериозния проблем и да призове към промяна на потребителското поведение , информационната кампанията #ПромениКартинката на "Филип Морис България", съвместно с вестник "Стандарт" и с подкрепата на Столична община, представя нова информационна изложба на една от ключовите локации в София – градинката пред Народен театър "Иван Вазов". Атрактивните визии могат да бъдат разгледани до 7-ми юли.
"Това е нашата пета по ред информационна изложба на #ПромениКартинката в столицата и и този път визиите са още по-интересни и провокативни. Чрез тях се надяваме нашето най-ключово послание да достигне до още по-широка аудитория, а именно – за сериозността на проблема със замърсяването на градовете и природата с неправилно изхвърлени фасове и призивът да променим това. Кампанията има дългосрочни планове, като се надяваме посланията ни да се превърнат във всеобща тема за разговор, а изхвърлянето на фасове - в социално неприемливо поведение, и всеки да припознае #ПромениКартинката и опазването на околната среда като своя мисия, споделя Диляна Якова, мениджър "Регулации и устойчиво развитие" във "Филип Морис България".
От старта си през лятото на 2021 година информационната кампания #ПромениКартинката привлича вниманието на обществото с многообразие от проекти и колаборации. Сред тях са ежегодни доброволчески почиствания през есента, "пътуваща изложба" с информационни панa в редица градове в страната, за да сподели фактите за проблема със замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени фасове, колаборации с културни и арт фестивали и различни арт проекти.
Атрактивните визии на кампанията ще могат да се видят и тази година по българските черноморски плажове – над 100 пана на близо 50 плажа на спасителни постове и съблекални ще карат плажуващите да се замислят, дали мястото на фасовете е в пясъка около тях. Информационна изложба на #ПромениКартинката ще може да бъде видяна и на Hacienda Beach bar в Лозенец до края на летния сезон.
Информационната кампания #ПромениКартинката поставя акцент върху ролята на изкуството за провокирането на отговорно потребителско поведение и промяна с абсолютната увереност, че изкуството е универсален език, способен да преодолява предразсъдъците и да насърчава към стъпки за по-добро и по-устойчиво бъдеще.
За трета поредна година информационната кампания #ПромениКартинката осъществи и успешно партньорство с НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" за създаване на поредица от кратки 30-секундни видеа, вдъхновени от посланията на кампанията, като част от обучението във факултет "Екранни изкуства" на студенти -второкурсници по социална реклама. Атрактивните видеа можете да видите в Специални проекти - Промени Картинката (promenikartinkata.bg).
"Силно вярваме, че изкуството може да бъде най-добрият посланик на социалните и екологични каузи. Затова и съвсем естествено кампанията #ПромениКартинката прегърна редица културни инициативи и арт проекти в цялата страна. Един от най-силните примери за ролята на изкуството като двигател на промяната и за креативната сила на младите артисти е колаборацията ни с НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ за трета поредна година", заяви Анелия Иванова, мениджър връзки с обществеността.
#ПромениКартинката за поредна година ще обедини сили с някои от най-вълнуващите културни и арт събития в страната. В календара от събития на кампанията влизат партньорства с джаз фестивалите A to Jazz в София и Банско джаз фест, OPEN BUZLUDZA 2024, "Варуша Юг" във Велико Търново, Фестивал "Бедечка" в Стара Загора, Международният филмов фестивал в Бургас, фестивалът "Арт Поток" в Лозенец и Царево, Празниците на изкуствата Аполония в Созопол, кино-литературният фестивал Cinelibri и други.