2024-03-18 0
Peugeot трансформира E-3008, постигайки съвсем ново ниво на креативност в дизайна, удоволствие от шофирането и електрическа производителност за своите клиенти
Pеugеоt E-3008 е първият модел, разработен върху новата платформа STLA Medium на Stellantis, с която марката постига нови висоти. Тази иновативна платформа е проектирана да предлага най-добрите в класа показатели спрямо най-важните критерии на клиентите: пробег (до 700 км), време за зареждане (30 минути), удоволствие от шофирането, производителност, ефективност и свързани услуги и функции (планиране на пътуване, интелигентно зареждане, захранване на електрически устройства и актуализации по въздуха).
Новият E-3008 е моментално разпознаваем по своя фастбек SUV дизайн. С динамична и обтекаема форма (Cx 0,28) той съчетава елегантност, ефективност и простор.
Той остава един от най-компактните в категорията на 100% електрическите SUV модели в C-сегмента, а същевременно предлага изобилие от пространство за пътниците и багажа.
Новият E-3008 се предлага с гама от шест цвята.
Централната част на бордното табло помества i-Toggles, сензорни бутони с пълни възможности за персонализация, които могат да бъдат програмирани за бърз достъп до 10 от предпочитаните от потребителя функции: обаждане на предпочитан контакт, стартиране на навигация до често използвана дестинация, приемане на любима радиостанция, задаване на идеалната температура на климатика и др.
• Нов компактен волан със сензорни бутони
Бутоните на компактния волан са нови с цел оптимална ергономичност. Те отчитат автоматично пръстите на водача, но се активират само ако той ги натисне, за да се избегнат неправилни маневри.
Новият Pеugеоt Panoramic i-Cockpit въвежда два нови, тънки и елегантни лоста за управление и две пера за регенеративно спиране зад компактния волан.
• Изобилие от пространство за съхранение и щедър обем на багажника
Купето на новия E-3008 предлага 17 различни места за съхранение на вещи с общ обем около 34 литра: леснодостъпно безжично зареждане на телефон на централната конзола, охладена ниша под централния подлакътник, стойка за очила на покривната конзола, държачи за чаши и жабка.
С използваем обем от 520 литра под кората багажникът на новия E-3008 е също толкова просторен, както този на своя предшественик. Новата платформа STLA Medium сега предлага едно и също багажно пространство, независимо от двигателя.
• Динамично шаси за ефективност и удоволствие от шофирането
Новата платформа STLA Medium интегрира нови предна и задна ос, проектирани да предоставят динамично поведение на пътя. Самата архитектура на платформата допринася за тази динамика чрез максимално използване на леки и твърди материали и чрез снижаване на центъра на тежестта на автомобила, благодарение на това, че еднослойната батерия е идеално разположена възможно най-ниско между колелата.
• Четири режима на шофиране за оптимална производителност
Водачът може да избира между четири режима на шофиране чрез управление, разположено на централната конзола, за да може производителността на E-3008 да бъде идеално адаптирана към желанията и/или условията на движение:
• Пъргав SUV в градски условия
Компактен и с най-добрия диаметър на завой (10,6 м) спрямо всеки 100% електрически SUV в своята категория, новият E-3008 се чувства особено добре в градския трафик. За да се улесни маневрирането, той е стандартно оборудван със задна камера, която предлага на водача два ракурса: изглед отзад или от птичи поглед. Камерата е снабдена с почистваща дюза за поддържане на перфектно изображение при всякакви условия.
• Разширени възможности за полуавтономно шофиране
PEUGEOT прави още една стъпка към полуавтономното шофиране със системата Drive Assist Plus, налична в новия E-3008. Тази система подпомага водача, като използва всички сензори на автомобила (камери, радар и др.) и информация от свързаната навигационна система.
- Адаптивен автопилот с функция Stop & Go и асистент за придържане в лентата. Контролира кормилното управление и скоростта на новия E-3008, за да го придържа в лентата със скорост, предварително зададена от водача.
- Полуавтоматична смяна на лентата. Сменя лентата вместо водача, когато е необходимо. Просто активирайте мигача и натиснете бутона "ok" на волана, и системата ще насочи кормилното управление към новата лента.
- Препоръка за очаквана скорост. Отчита всяка промяна в ограничението на скоростта, като чете пътните знаци и събира информация от свързаната навигационна система; предлага на водача да коригира настройката на адаптивния автопилот. Ако засече дъжд, системата незабавно предлага намаляване на скоростта в съответствие с ограничението, например от 130 на 110 км/ч по магистралата.
E-3008 съдържа най-новите технологии на PEUGEOT за активна безопасност, включително:
- Автоматична система за аварийно спиране с предупреждение за сблъсък: отчита превозни средства, пешеходци и колоездачи денем и нощем от 7 км/ч до 140 км/ч.
- Активно предупреждение при неволно пресичане на маркировката с корекция на траекторията.
- Предупреждение за бдителността на водача, което отчита загуба на бдителност чрез анализиране на движенията на волана.
- Разширено разпознаване на пътните знаци и извеждането им на цифровия екран: знак "Стоп", еднопосочна улица, забранено изпреварването, край на забраната за изпреварване, в допълнение към обичайните знаци, свързани с ограниченията на скоростта.
- Следене на мъртвата зона с широк обсег (до 75 метра).
- Контрол при спускане по наклон: намалява риска от поднасяне или загуба на контрол над автомобила при спускане със скорост под 30 км/ч, независимо дали на предна или задна предавка, чрез автоматично регулиране на скоростта.
- Усъвършенстван контрол на сцеплението: оптимизира сцеплението върху хлъзгави повърхности. Може да бъде активиран в 3 позиции: сняг, кал и пясък.
Новата електрическа платформа STLA Medium на Stellantis, въведена за пръв път при E-3008, позволява на PEUGEOT да отговори на очакванията на клиентите от 100% електрическите автомобили по отношение на производителност, ефективност, пробег и капацитет за зареждане.
• Широка гама от високопроизводителни електрически силови агрегати
Проектиран от самото начало като електрически автомобил, новият E-3008 разполага с гама от 3 изцяло електрически силови агрегата с нулеви емисии (предстои одобрение по WLTP), за да отговори на всички нужди на клиентите.
- Пробег от 525 км, 2-колесно задвижване, 210 к.с./157 кВт
- Dual Motor с пробег от 525 км, 4-колесно задвижване, 320 к.с./240 кВт
- Long Range с пробег от 700 км, 2-колесно задвижване, 230 к.с./170 кВт
• Батерията
Високоволтовата литиево-йонна батерия 400V с химически състав NMC (никел, магнезий и кобалт) е разположена под пода и захранва електрическия мотор на автомобила.
Три са вариантите на пробег (предстои одобрение по WLTP) на високоволтовата батерия:
• Пробег от 525 км със 73 кВтч,
• Dual Motor с пробег от 525 км със 73 кВтч,
• Long Range с пробег от 700 км с 98 кВтч,
За зареждане с постоянен ток на супербързи зарядни станции, конекторът Mode 4 на новия E-3008 приема мощност до 160 кВт, което позволява стандартната батерия на E-3008 да се зарежда от 20% до 80% за 30 минути при версията със стандартен пробег и за по-малко от 30 минути при версията с дълъг пробег Long-Range.
Функция V2L (Vehicle to Load)
Тази много практична функция дава възможност на клиентите да захранват електрическо устройство чрез високоволтовата батерия на новия Peugeot E-3008. Например да зареждат електрически велосипед или да работят с електрически уред. Системата може да доставя до 3 кВт и 16 A.
• 3-степенно регенеративно спиране
Тази функция прави инстинктивно и лесно регулирането на нивото на възстановяване на енергията, както и степента на забавяне на автомобила.
С помощта на перата зад компактния волан можете да активирате регенеративното спиране на 1 от 3 степени, като лявото перо увеличава регенерацията и дясното перо я намалява. Последните 2 степени автоматично включват задните стоп светлини.
• Хибридни и зареждаеми хибридни силови агрегати
За да допълни гамата, новият 3008 ще се предлага и с електрифицирани (хибридни и Plug-In хибридни) силови агрегати, според нуждите на пазара, както и с един двигател за международните пазари. Повече подробности за тях ще бъдат публикувани по-късно.
• Най-новото поколение свързани информационни системи Peugeot
Версията Allure е стандартно оборудвана със системата Peugeot i-Connect, която предлага пълна свързаност благодарение на функцията за безжично репликиране на екрана на смартфон (Apple CarPlay/Android Auto).
Технологичното изживяване е пълноценно с Peugeot i-Connect Advanced, стандартно оборудване за E-3008 GT. Тя е оборудвана с високоефективна свързана навигационна система TomTom, включваща функция "trip planner", която планира пътуванията оптимално, за да увеличи максимално пробега и да улесни зареждането. За да изчисли идеалния маршрут, системата взема предвид широк набор от информация, включително разстоянието, което трябва да се измине, нивото на зареждане на батерията в началото, желаното ниво на зареждане на батерията при пристигане, скорост, консумация на енергия, трафик, тип път, наклон и разбира се, точките за зареждане, налични в местоназначението.
Командата за разпознаване на естествен език "OK Peugeot" осигурява достъп до информационно-развлекателни, отоплителни и климатични функции, както и до телефона. Това гласово разпознаване вече може да прави разлика между команди, зададени от водача или от пасажера.
• Нови свързани услуги
Приложението за смартфон My Peugeot позволява на потребителите на E-3008 да останат постоянно свързани с автомобила си и да имат дистанционен достъп до редица функции:
- Напомняния за сервизни интервали на автомобила - получаване на предупреждения, които напомнят за всички изисквания за поддръжка.
- Дистанционно управление на заключването на вратите и активиране на светлините или клаксона - локализиране на автомобила
- Стартиране или програмиране на предварителна климатизация. Освен че осигурява по-голям комфорт, тази функция помага за оптимизиране на пробега чрез повишаване на температурата на батерията, когато автомобилът е включен в електрическата мрежа.
- Проверка, програмиране, стартиране или отлагане на зареждането на батерията. Освен че спестява значително време, това е и начин да се избегнат разходи, по-високи от необходимото.
- Приложението E-Routes на Free2Move Charge е за планиране на пътувания, достъпно на смартфон.
• Екологичен подход
За новия Peugeot 3008 са използвани над 500 кг екологично чисти материали в целия автомобил (метали + полимери):
- Екологично чистите стомана и алуминий представляват 60% от общата маса на екологично чистите материали,
- Над 30 полимерни части се произвеждат с екологично чисти материали,
- Рециклирана пластмаса се използва в брони, спойлери, контейнери за съхранение и мокети.
Подходът на устойчив дизайн е видим в намаления брой декоративни елементи по каросерията и премахването на всички хромирани части от екстериора на новия 3008.
E-3008 се предлага с две нива на оборудване - Allure и GT.
Моделите E-3008 Allure са с едноцветно покритие на боята и тапицерия наполовина с ефект на кожа и наполовина текстилна с релефни мотиви. Основното стандартно оборудване включва безключова система за достъп и запалване, задна HD камера, задни паркинг сензори, LED фарове и светлини, 19-инчови алуминиеви джанти, PEUGEOT i-Cockpit с два 10-инчови цифрови панела, свързана информационна система PEUGEOT i-Connect.
E-3008 GT се предлага двуцветен, с черен покрив и тапицерия Alcantara. Основното стандартно оборудване в допълнение към това на версията Allure включва: 20-инчови алуминиеви джанти, предни фарове Pixel LED, предни паркинг сензори, моторизирана задна врата, предни седалки и волан с подгряване, индукционно зарядно устройство за смартфон, амбиентно осветление с възможност за персонализация, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit с извит 21-инчов екран, програмируеми i-Toggles, свързана информационна система Peugeot i-Connect Advanced.