навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Renault Group изпраща много успешна година

2024-01-18 0

Renault Group изпраща много успешна година

Дъщерната марка Dacia отново бележи двуцифрен ръст и заема челни позиции по продажби на частни лица в няколко класа

Renault регистрира стабилно представяне в световен мащаб с ръст на продажбите от 9,4% (1 548 748 превозни средства) спрямо предходната година. Това прави автомобилния производител най-продаваната френска марка в света.

Дейността е особено силна в Европа със забележителен ръст от 19,3%, осъществен с 977 635 регистрации. Renault изпреварва европейския пазар, който нараства с 13,9%: марката печели пазарен дял и се придвижва от 5-та на 2-ра позиция на европейския пазар на пътнически + лекотоварни автомобили. Същевременно Renault продължава своята базирана на стойността търговска политика, като всяко второ превозно средство е продадено на частни клиенти.

Електрификация: печеливша стратегия в Европа

Renault продължава да развива електрификацията (хибридни и изцяло електрически автомобили). Силните технологични решения на марката, се оказват уместни, в съответствие с очакванията на клиентите: изцяло електрическо портфолио от една страна и хибридно портфолио от друга за по-бърз енергиен преход. Така Renault ускорява растежа си с 19,7% увеличение на продажбите за една година (270 362 продадени автомобила) и заема 3-та позиция в Европа за електрифицирани пътнически автомобили. Обемът на продажбите на електрифицирани превозни средства сега представлява 39,7% от продажбите на пътнически автомобили на марката.

Тази тенденция е подкрепена от 62% увеличение на продажбите на хибридни превозни средства (HEV) - общо 185 666 броя. Austral, Clio и Captur са сред 10-те най-продавани хибридни автомобила в Европа.

Megane E-Tech electric, лансиран в средата на 2022 г., е автомобилът, който препозиционира марката на пазара на изцяло електрически превозни средства и спомага за спечелването на нови клиенти (показател за спечелване спрямо конкуренцията от над 50% в Европа). През 2023 г. са продадени 47 504 броя Megane E-Tech electric, което го позиционира в топ 3 по продажби в неговата категория в Европа.

Портфолиото от изцяло електрически автомобили на марката Renault ще бъде разширено през 2024 г. със Scenic E-Tech electric и Renault 5 E-Tech electric. 

2024: историческа година на търговски лансирания на марката Renault

2024 ще бъде историческа година с лансиране на 5 нови автомобила в Европа: 

  • 2 нови изцяло електрически превозни средства – Scenic E-Tech electric, предлагащ над 600 км пробег по WLTP, и Renault 5 E-tech electric – изцяло електрически поп символ.
  • 2 нови хибридни превозни средства в Европа, включително Rafale E-Tech.
  • Новото Renault Master (ДВГ и изцяло електрическа версия)


Dacia - нарастващ успех в Европа 

В Европа Dacia има 562 890 продадени автомобила. Марката се радва на успех и бележи ръст от 17,4% на пазар, нараснал с 13,9%. Dacia се премества 4 позиции и вече заема 11-то място на европейския пазар на пътнически и лекотоварни автомобили. На пазара на пътнически автомобили Dacia се присъединява към топ 10 в Европа.

Този резултат е обусловен от новата силна идентичност на марката, характеризираща се със „надеждни, готини, достъпни и екосъобразни превозни средства", структурирани около 4 основни модела, всички бележещи ръст спрямо 2022 г.

Рекордни пазарни дялове на марката в Европа

Това представяне позволи на Dacia да постигне рекорден пазарен дял.

  • 3,8 % (+0,1 пункта спрямо 2022 г.) за пътнически и лекотоварни автомобили
  • 4,3 % (+0,1 пункта спрямо 2022 г.) за пътнически автомобили
  • 8,3 % (+0,7 пункта) за пътнически автомобили за частни лица. Марката затвърждава 2-то си място на пазара на частни клиенти в Европа, нейният основен пазар.

Резултатите на Dacia са обусловени от силната нова идентичност на марката, структурирана около 4 основни модела. Марката е популярна сред всички типове клиенти с показатели за спечелване и задържане на най-добро ниво на пазара.

  • Глобалните продажби на Dacia Sandero възлизат на 269 899 превозни средства - ръст от 17,6% спрямо 2022 г. Sandero поддържа своята позиция на пазарен лидер в продажбите на частни клиенти в Европа[8] от 2017 г насам.
  • С 200 633 продадени броя в световен мащаб, Dacia Duster расте с 1,7% спрямо 2022 г. Тя запазва позицията си в топ три на лидерите по продажби на SUV автомобили на частни клиенти в Европа.
  • Dacia Jogger бележи рекордните 94 095 продадени броя в световен мащаб - ръст от 65,6% спрямо 2022 г. В Европа това е най-продаваният автомобил на частни клиенти в C сегмента, с изключение на SUV моделите.
  • С 61 803 продадени броя в цял свят, Dacia Spring бележи ръст от 26,4% спрямо 2022 г., което я прави 3-ият най-продаван електрически автомобил на частни клиенти в Европа.

2024: 2 нови автомобила Dacia на пазара

Dacia ще лансира 2 нови автомобила:

  • Новата Dacia Duster стартира продажби от пролетта на 2024 г.
  • Новата 100% електрическа Dacia Spring, с изцяло нов екстериорен и интериорен дизайн ще излезе в продажба през лятото на 2024 г.

Марката ще представи също Bigster, автомобил от C сегмента, в края на 2024 г.

 
за 64%  против 36%  488 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума