2024-01-18 0
Renault регистрира стабилно представяне в световен мащаб с ръст на продажбите от 9,4% (1 548 748 превозни средства) спрямо предходната година. Това прави автомобилния производител най-продаваната френска марка в света.
Дейността е особено силна в Европа със забележителен ръст от 19,3%, осъществен с 977 635 регистрации. Renault изпреварва европейския пазар, който нараства с 13,9%: марката печели пазарен дял и се придвижва от 5-та на 2-ра позиция на европейския пазар на пътнически + лекотоварни автомобили. Същевременно Renault продължава своята базирана на стойността търговска политика, като всяко второ превозно средство е продадено на частни клиенти.
Renault продължава да развива електрификацията (хибридни и изцяло електрически автомобили). Силните технологични решения на марката, се оказват уместни, в съответствие с очакванията на клиентите: изцяло електрическо портфолио от една страна и хибридно портфолио от друга за по-бърз енергиен преход. Така Renault ускорява растежа си с 19,7% увеличение на продажбите за една година (270 362 продадени автомобила) и заема 3-та позиция в Европа за електрифицирани пътнически автомобили. Обемът на продажбите на електрифицирани превозни средства сега представлява 39,7% от продажбите на пътнически автомобили на марката.
Тази тенденция е подкрепена от 62% увеличение на продажбите на хибридни превозни средства (HEV) - общо 185 666 броя. Austral, Clio и Captur са сред 10-те най-продавани хибридни автомобила в Европа.
Megane E-Tech electric, лансиран в средата на 2022 г., е автомобилът, който препозиционира марката на пазара на изцяло електрически превозни средства и спомага за спечелването на нови клиенти (показател за спечелване спрямо конкуренцията от над 50% в Европа). През 2023 г. са продадени 47 504 броя Megane E-Tech electric, което го позиционира в топ 3 по продажби в неговата категория в Европа.
Портфолиото от изцяло електрически автомобили на марката Renault ще бъде разширено през 2024 г. със Scenic E-Tech electric и Renault 5 E-Tech electric.
2024 ще бъде историческа година с лансиране на 5 нови автомобила в Европа:
В Европа Dacia има 562 890 продадени автомобила. Марката се радва на успех и бележи ръст от 17,4% на пазар, нараснал с 13,9%. Dacia се премества 4 позиции и вече заема 11-то място на европейския пазар на пътнически и лекотоварни автомобили. На пазара на пътнически автомобили Dacia се присъединява към топ 10 в Европа.
Този резултат е обусловен от новата силна идентичност на марката, характеризираща се със „надеждни, готини, достъпни и екосъобразни превозни средства", структурирани около 4 основни модела, всички бележещи ръст спрямо 2022 г.
Рекордни пазарни дялове на марката в Европа
Това представяне позволи на Dacia да постигне рекорден пазарен дял.
Резултатите на Dacia са обусловени от силната нова идентичност на марката, структурирана около 4 основни модела. Марката е популярна сред всички типове клиенти с показатели за спечелване и задържане на най-добро ниво на пазара.
2024: 2 нови автомобила Dacia на пазара
Dacia ще лансира 2 нови автомобила:
Марката ще представи също Bigster, автомобил от C сегмента, в края на 2024 г.