2023-12-14 0
Сезонната смяна на автомобилни гуми e досадно задължение, но е от изключително значение за вашата безопасност. Какво казва законът? Според него от 15 ноември до 1 март шофьорите са длъжни да карат с "гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми, чиято дълбочина на протектора е не по-малка или равна на 4 мм". Редно е да предупредим, че за дълбочината на протектора на автогуми полицията налага глоби.
Падне ли температурата под + 7 С градуса, побързайте да отметнете тази задача. Сложете зимни автогуми през октомври, а летни гуми - в края на март или началото на април.
Вложените в летните и в зимните гуми каучукови смеси се различават значително и са съобразени с условията, в които се използват. При тези от първия вид каучуковите смеси са по-твърди за по-добро функциониране и оптимално сцепление при по-високите температури. При зимните се използват каучукови смеси, които остават гъвкави и еластични при ниски температури. Гумите от този вид са с по-дълбок протектор, по-широки канали за отвеждане на водата и многобройни ламели, допринасящи за по-доброто сцепление върху заледени и заснежени пътища.
Редица производители пускат и всесезонни гуми, които съчетават характеристиките на летните с тези на зимните. Този тип е подходящ за райони с положителни зимни температури, но далеч не могат да предложат същата сигурност, каквато имат зимните гуми.
Можем и сами да проверим дълбочината на протектора. Той разполага с вграден в каналите на гумите индикатор за износване. За целта ни е необходим дълбокомер за гуми. Ако не разполагате с такъв, можете да изпълните упражнение и с монета от 1 лев, поставена в шарката. Потъне ли жълтата ѝ част докрай, значи е спазено изискването от 1,6 мм. Ако цифрата 1 се скрие до началото на основата си в грайфера на зимната гума, дълбочината е 4 мм.