2023-11-16 0
Lenovo Group обяви днес резултатите си за второто тримесечие, отчитайки групови приходи от 14,4 млрд. щатски долара и нетен доход от 273 млн. щатски долара на базата на стандартите за финансово отчитане извън Хонг Конг (HKFRS).
Маржът на брутната печалба се повишава на годишна база до 17,5% - рекордно високо ниво за второ тримесечие. Диверсифицираните двигатели за растеж на Групата продължават да осигуряват силно представяне, като приходите от бизнесите, различни от този с компютри, представляват 40% от приходите на Групата, което е с три пункта повече на годишна база.
Групата следва ясна визия за преодоляване на пазарните предизвикателства в технологичния сектор. Отбелязва доброто изпълнение на стратегията си, оперативното съвършенство и непрекъснатите инвестиции в иновации като ключови фактори за подобренията в представянето си на тримесечна база. В бъдеще Lenovo ще продължи да се възползва от AI възможностите, в които има всички предпоставки да постигне успех предвид своя хибриден AI модел, портфолио "от джоб до облак", силна екосистема и партньорства, както и нарастващо портфолио от AI технологии и възможности. Продължаващите инвестиции в иновации, и по-специално в AI, допълнително ще засилят способността на Lenovo да улови експоненциалния растеж на AI и да стимулира устойчив прираст и рентабилност. Групата е уверена, че съвсем скоро ще възобнови растежа си на годишна база.
Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент от 8,0 HK цента на акция.
Цитат Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo: "През последното тримесечие, въпреки макро предизвикателствата, видяхме ясни признаци на възстановяване в целия технологичен сектор. Благодарение на нашето силно изпълнение, оперативно съвършенство и непрекъснати инвестиции в иновации, ние постигнахме последователни подобрения в производителността на тримесечна база, което индикира окуражаваща траектория към възстановяване. С непрекъснатото изпълнение на нашата стратегия за интелигентна трансформация и с по-нататъшното укрепване на нашата AI екосистема и партньорства, ние ще използваме собствените ни възможностите в областта на изкуствения интелект "от джоб до облак", за да предоставим възможности за хибридни AI приложения за всяко предприятие и всеки човек, което в крайна сметка ще доведе до устойчив растеж за нашия бизнес."
AI не е непозната материя за Lenovo и отдавна е във фокуса на нейната дигитална и интелигентна стратегия за трансформация. Компанията очерта визията си за "AI за всички" на годишното си събитие за иновации Tech World през октомври, като се фокусира по-специално върху модела си за хибриден AI, където публични, частни и лични модели съществуват съвместно, за да се даде възможност за AI за всички, като същевременно се зачитат сигурността и неприкосновеността на личния живот. Визията на Lenovo включва богато портфолио от интелигентни устройства, включително компютри, смартфони и таблети, поддържащи AI, както и инфраструктура, решения и услуги, оптимизирани за AI. Lenovo е уникално позиционирана да улови експоненциалния растеж на AI, като се има предвид портфолиото ѝ "от джоб до облак", силната екосистема и партньорства (включително разширяване на партньорството на компанията с NVIDIA) и нарастващото портфолио от AI технологии и възможности.
На сцената на Tech World към председателя и главен изпълнителен директор на Lenovo Юанкинг Янг се присъединиха лидери от глобалните партньори на Lenovo, включително основателят, президент и главен изпълнителен директор на NVIDIA, Дженсън Хуанг; Председателят и главен изпълнителен директор на AMD д-р Лиза Су и президентът и главен изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали. Председателят и главен изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела, главният изпълнителен директор и президент на Qualcomm Кристиано Амон и главният изпълнителен директор на Intel Пат Гелсингър се присъединиха към Tech World чрез видеовръзка.
Както беше обявено през последното тримесечие, Lenovo се ангажира още 1 млрд. щатски долара инвестиции в AI иновации, които не само ще гарантират, че компанията може да реализира визията си за "AI за всички", но и че може да стимулира устойчив растеж за целия бизнес.
• SSG надхвърли рекордите през второто тримесечие както по приходи, така и по печалба, с приходи от 1,9 милиарда долара и оперативен марж от 20%.
• Услугите за поддръжка и софтуерът бяха основният двигател на печалбата за SSG групата.
• Управляваните услуги и тези за проекти и решения се разшириха допълнително през второто тримесечие, като в момента заедно съставляват 56% от приходите на SSG, което е с три пункта повече на годишна база.
• SSG има силен импулс за своите смели предложения, включително решения за цифрови работни места (DWS), хибриден облак и решения и услуги за устойчивост.
• SSG фокусира своите ключови предложения, за да подкрепи специфични вертикални индустрии с интелигентни решения и услуги, печелейки пробивни клиентски сделки на множество пазари.
• Новата хибридна AI Professional Services практика на Lenovo също така дава възможност на предприятията да използват хибридна инфраструктура и AI, за да трансформират бизнеса си.
• Приходите на ISG са намалели на годишна база до 2 млрд. долара, което е неизбежно въздействие на по-широките макроикономически предизвикателства в индустрията, икономическото забавяне и миграцията на платформите.
• ISG постигна силно представяне в областта на съхранението, софтуера и услугите и доведе до растеж на високопроизводителните изчисления (HPC) и Edge.
• Бизнесът със съхранение достигна рекорд по приходи за всички времена, което прави Lenovo третият по големина storage доставчик (за съхранение на данни) в света.
• С по-нататъшното развитие на хибридния изкуствен интелект същият ще стимулира бъдещия растеж и диверсификация на глобалния пазар на ИКТ инфраструктура, с който Lenovo е в добра позиция да се справи предвид богатото си портфолио от инфраструктурни продукти и решения.
• ISG ще продължи да укрепва конкурентоспособността на портфолиото си, както и оперативното съвършенство и е решена да възобнови растежа и рентабилността си възможно най-скоро.
• IDG запази глобалната си позиция No.1 през второто тримесечие, както за PC доставки, така и за активации, въпреки пазарните предизвикателства.
• Приходите намаляват на годишна база до 11,5 млрд. долара, но устойчивостта на рентабилността се запазва с водещ в индустрията оперативен марж от 7,4%.
• Бизнесът със смартфони постигна двуцифрена премия за ръст на пазарните доставки на годишна база, въпреки че като цяло пазарът беше плосък. Бизнесът повиши цялостната си конкурентоспособност на продуктите и оптимизира портфолиото си с по-висок микс от премиум продукти и с рекордно висок микс от премиум продукти от продажбите на razr.
• В бъдеще IDG ще използва напълно генеративния AI, за да ускори лансирането на следващото поколение AI устройства, включително лансирането на AI PC през следващата година.
• Lenovo ще продължи да инвестира в технологични иновации за растеж и дългосрочна конкурентоспособност.
• Беше включена в индекса за корпоративна устойчивост на Hang Seng за 2023 г., където постигна най-силен резултат в ИТ индустрията за екологични и социални постижения.
• Групата също така получи статут "Шампион" в матрицата за лидерство на Canalys Global Sustainability Ecosystems Leadership.
• Групата е обявена за климатичен шампион на EPEAT, с повече от 400 продукта, регистрирани като част от първата продуктова листа на EPEAT Climate+. EPEAT е водещ световен еколейбъл за електроника и технологични продукти.
• През септември Lenovo се присъедини към инициативата на ООН Global Compact Forward Faster за ускоряване на действията на частния сектор в посока 17-те цели на ООН за устойчиво развитие, за да изпълни програмата до 2030 г.