2023-10-24 0
Citroen отправя предизвикателство към утвърдените схващания и дава ново измерение на проектираните и произведени в Европа автомобили в B-сегмента с представянето на яркото по своя характер четвърто поколение на C3. Изцяло електрическият e-C3 предлага най-доброто в своя клас ниво на комфорт, лесно и приятно за употреба изцяло електрическо задвижване, изключително високо ниво на оборудване и невероятно добра комбинация от качества и цена за произвеждан в Европа продукт.
Електрическият e-C3 застава гордо начело на гамата на четвъртото поколение на най-популярния модел на марката Citroen, който от момента на премиерата на първото поколение през 2002 година до момента е реализирал над 5,6 милиона продажби. C3 е най-популярният модел на марката и формира 29% от общия обем на продажбите на Citroen в Европа. През 2022 година пазарният дял на C3 в европейския B-сегмент достигна общо 11%.
Важно е да се отбележи ролята на изцяло новия e-C3 в отварянето на нова глава в историята на Citroen. С него популярната и дръзка марка преоткрива себе си, за да се изправи активно срещу предизвикателствата и да направи електрическата мобилност достъпна за всички с първия проектиран и произведен в Европа изцяло електрически хечбек в B-сегмента, насочен към потребителите, които искат да се възползват от предимствата на мобилността с нулеви емисии на достъпна цена.
Главният изпълнителен директор на Citroen Тиери Коскас посочи: "Предлагането на достъпни за широката аудитория автомобили винаги е било основна част от ДНК на марката Citroen. В същото време очакванията на клиентите, които търсят нов автомобил в B-сегмента в последно време значително се промениха - особено на фона на популярността на SUV моделите и нарастващото търсене на автомобили с електрифицирано задвижване в градските и крайградски райони. Всичко това изправи европейските автомобилни производители пред голямото предизвикателство да отговорят на пазарните търсения и потребителски очаквания. Днес Citroen се осмелява да направи уникална стъпка именно в тази посока с европейската премиера на изцяло новия и изцяло електрически e-C3 - свеж, ярък и комфортен хечбек в B-сегмента, който се отличава с богатото си оборудване и изцяло европейския си произход по отношение на проектирането и производството. И не на последно място по важност – с изключително достъпните си ценови равнища, започващи от 23 300 евро.
• Citroen e-C3 дава усещане за пътуване с "вълшебното килимче", съчетавайки за първи път прочутата система на окачване Citroen Advanced Comfort с новите седалки Citroen Advanced Comfort.
• По-високата и по-ъгловата каросерия запазва обичайните за класа габарити. За да отрази желанията на потребителите, изцяло новият ë-C3 предлага безкомпромисен комфорт, повисока позиция на водача (+100 мм спрямо останалите хечбек модели в B-сегмента) за полесен достъп до купето, по-голям клиренс и практични външни защитни елементи на каросерията
За първи път в историята на хечбек модела C3, Citroen предлага своята уникална новаторска технология на окачването Citroen Advanced Comfort като стандартно оборудване при всички версии на изцяло новия и изцяло електрически e-C3.
Оставайки невидими за водача и пътниците, прогресивните хидравлични елементи Progressive Hydraulic Cushions гарантират, че всяко пътуване ще носи истинска наслада и неповторимо усещане за комфорт на пътя, благодарение на използването на прогресивни хидравлични ограничители, които осигуряват на инженерите по-широки възможности и свобода при настройките на ходовата част на e-C3 и да създадат впечатлението, че автомобилът се носи плавно като летящо килимче при движение по неравен терен. Освен амортисьорите и пружините, в окачването на всяко от колелата се използват и по два хидравлични ограничителя, които заместват традиционните механични ограничителни тампони и се грижат за оптимизиране на работните характеристики на окачването – единият във фазата на сгъване (компресия), а другият във фазата на разгъване или декомпресия.
Получилата широко признание система работи в двустепенен режим. В случаите на по-лека компресия и декомпресия, контролът на вертикалните движения на окачването се осъществява само от пружините и амортисьорите без необходимост от допълнителната намеса на хидравличните ограничители. При поемането на ударите при преминаване през по-сериозни неравности обаче, към работата на пружините и амортисьорите се добавя и действието на хидравличните ограничители, които погасяват прогресивно и изглаждат сътресенията в двата крайни диапазона на хода на окачването. За разлика от механичните ограничителни тампони, който поглъщат енергията на удара, но след това връщат част отнея като реактивен импулс, хидравличните ограничители успяват практически напълно да я абсорбират и разсейват.
"Комфортът е неразделна част от гените на марката Citroen. Тази област е от изключителна важност за нас, защото е много важна и за нашите клиенти. Ето защо положихме изключителни усилия, за да направим новия ë-C3 най-комфортния автомобил в хечбек В-сегмента, използвайки иновативните технологични решения на Citroën. Сред тях са както новите версии на нашите седалки Citroen Advanced Comfort, така и прилаганото за първи път при C3 окачване Citroen Advanced Comfort", отбеляза Лорънс Хансен, директор продуктово и стратегическо развитие на Citroen.
Просторният интериор залага на концепция с изчистени, изискани повърхности, за да осигури на водача и неговите спътници уютна атмосфера, сравнима с тази на домашната всекидневна или хол. Изцяло новите седалки Citroen Advanced Comfort с нов десен при e-C3 са създадени по мярка с отчитане на спецификата на модела и използват допълнителни пенопласти в тапицериите, които осигуряват приветливо усещане за мекота от първия контакт и максимална опора и почивка за тялото независимо от продължителността на пътуването.
Идеята за максимално удобство намира своето продължение и в изцяло новия дизайн на вътрешното пространство, което с височината си от 1,57 метра осигурява на водача и неговия спътник на предните седалки 30 милиметра повече простор в областта на главата, както и по-висока позиция зад волана с подобра видимост и подобрено усещане за контрол и безопасност. Всички в новия модел могат да се възползват и от предимствата на отличния обзор и видимост навън, които създават светла атмосфера на благополучие на борда. Всъщност интериорът на новия e-C3 предлага повече простор от своя предшественик в почти всяко измерение, въпреки външните размери са увеличени само с 19 милиметра на дължина и 6 милиметра на ширина. Пространството в областта на лактите на пътниците отзад е с 19 милиметра, а отпред с 21 милиметра по-голямо от средното за моделите в този пазарен сегмент, докато просторът за коленете на пътуващите на задните седалки е най-добрият в класа и поне с 20 милиметра по-голям от средния.
Превозът на багаж и съхранението на лични вещи на борда на изцяло новия e-C3 също се отличава спрактичност и лекота. По-високото вътрешно пространство е изпълнено с полезни и интелигентни решения и места за съхранение в облицовките на вратите, централната конзола и под централния подлакътник, като за централната конзола се предлага и отделение за безжично зареждане (стандартно оборудване при ниво Max). Удобната модулна конфигурация на облегалката на задната седалка, разделена в отношение 60-40 (стандартно оборудване при ниво Max) и ширината между корпусите на задните калници от 1015 милиметра осигурява лекота и комфорт при транспортирането и на по-големи по размер предмети при необходимост, а внушителните 310 литра багажен обем зад задните седалки са напълно достатъчни и за по-сериозен шопинг.
С височината си от 1,57 метра (без релсите за багажник на покрива), каросерията на новия e-C3 е повисока от тази на предходния модел, а увеличиеният в стил SUV клиренс дава възможност за покомфортен достъп до всички места в купето и позволява по-лесно и сигурно преминаване през често срещаните в условията на градско и извънградско шофиране препятствия като неравности, бордюри и повреди по настилката. Клиренсът при изцяло електрическия e-C3 е увеличен до впечатляващите 163 милиметра в сравнение със 135-те милиметра при предходния модел.
За първи път в автомобил от групата Stellantis при изключително ефективната като себестойност и изцяло проектирана и предназначена за автомобили с напълно електрическо задвижване (BEV) платформа се използва LFP (литиево-ферофосфатна) акумулаторна батерия с капацитет 44 кВтч, която дава възможност за постигане на автономен пробег до 320 км съгласно процедурата WLTP пробег. В същото време, това високотехнологично решение позволява бързо зареждане с прав ток с мощност 100 кВт, както и възстановяване на нивото на заряд от 20% до 80% в рамките на 26 минути. При използване на стандартния способ за зареждане с променлив ток, възстановяването на заряда от 20% до 80% отнема около 4 часа и 10 минути при зарядна станция с мощност 7 кВт или 2 часа и 50 минути, ако се използва мощност от 11 кВт. Достъпът както до домашни, така и до обществени зарядни станции с променлив ток е изключително лесен благодарение на включения в стандартното оборудване кабел "Mode 3", който е идеален за редовно зареждане от стенен заряден модул тип Wallbox в домашни условия, както и на обществени зарядни станции по време на път. Кабелът може да се използва със стенни зарядни модули с монофазно (мощност 7,4 кВт) или трифазно (11 кВт) изпълнение.
Със своя двигател с мощност 83 кВт (113 к.с.) и напълно автоматична трансмисия, новият модел постига време за ускорение от 0-100 км/ч от около 11 секунди и може да развие максимална скорост от 135 км/ч за определен период от време. С тези свои показатели изцяло новият e-C3 осигурява повече от достатъчно мощ и динамика, за да гарантира комфортно и безопасно справяне с ежедневните пътувания - особено в условия на натоварения трафик в градската и крайградска среда.
Собствениците на новия модел могат спокойно да планират своите пътувания и да следят състоянието, режима на зареждане и нивото на заряда на акумулаторната батерията в реално време, както и да се насладят на пълните предимства и възможности на цялостната навигационна услуга благодарение на новото приложение e-ROUTES. То е специално проектирано за електрическите автомобили на марката Citroen и е част от абонамента за свързани услуги "Connect Plus" на компанията. Използвайки приложението MyCitroen, собствениците и водачите на ë-C3 ще могат също така да настройват и управляват графика за зареждане, да използват удобството на комфортната функция за предварително загряване или охлаждане на купето и да проверяват нивото на заряд на батерията и на местоположението на автомобила.
Водачите на изцяло новия и изцяло електрически Citroen e-C3, които ще спрат своя избор на допълнително предлаганата услуга "Connect Plus", ще имат възможност да се възползват и от богатата гама специални нови функции и инструменти, които ща направят притежанието на новия модел истинско удоволствие, напълно лишено от напрежение и стрес.
• Новият изцяло електрически Citroen e-C3 ще изненада приятно и ще зарадва потребителите с пълна гама оборудване и редица интелигентни решения, допълващи безкомпромисните усилия на марката по отношение на комфорта
• C-Zen Lounge със Citroen Head Up дисплей и компактен волан отразява интелигентен и новаторски подход в оформлението на арматурното табло със замяна на традиционните контролни прибори, който осигурява на водача лесен и пълен достъп до най-важната информация без да откъсва поглед от пътя.
• Вградена стойка за смартфон, която дава възможност на водачите да стартират автоматично специалното ново приложение чрез безжичната технология NFC (Near Field Communication) на инфоразвлекателната система.
• Богатата гама от функции за асистенция на Citroën вече е част от оборудването на всички версии на модела и осигурява по-високо ниво на комфорт, увереност и подкрепа на водача.
Осигуряването на водещ в класа комфорт и спокойна атмосфера за всички на борда на изцяло електрическия e-C3 е било сред основните приоритети за дизайнерите и развойните инженери в процеса на разработка. Това обаче далеч не е всичко, защото също толкова важна за създателите на новия модел е била и задачата за осигуряване на изненадващо богата гама оборудване и интелигентни решения, които да отговорят адекватно на всички нужди и желания на собствениците на проектирания и произвеждан в Европа нов хечбек в В-сегмента.
Сред основните цели бе създаването на нови стандарти по отношение на дизайна на интериора. Изцяло новият e-C3 се отличава ярко със своя C-Zen Lounge – новаторски, просторен и добре оборудван интериор, който – както може да се очаква от марката Citroën, дава наистина нова дефиниция на традиционното арматурно табло и осигурява изключително високо ниво на комфорт.
C-Zen Lounge предоставя на водача и неговия спътник на предната седалка свободен и безпрепятствен изглед напред, сравним с панорамната гледка през широка арка, очертана от голямото челно стъкло и хоризонталния панел на таблото, който се простира по цялата ширина на купето преди да бъде визуално ограничен отстрани от характерните за марката Citroën вертикални вентилационни отвори.
Панелът е разделен на две отделни нива, с разположени в горната част технически елементи и уютна, тапицирана с текстил секция в стил "домашен диван" - "Sofa Design style" отдолу.
Въпреки сравнително компактните размери, в изцяло електрическия e-C3 се отдава огромно значение на възможността за избор на свързани инфоразвлекателни системи, всяка от които е фокусирана върху максималната лекота на употреба от всички на борда и върху бързия достъп до интелигентни и полезни за потребителите функции, осигуряващи приятно пътуване и пълната свързаност, характерна за модерния стил на живот.
Интуитивната работа с приборите на волана и бутонът "Начало" ("Home") при всички версии на модела осигуряват управление на функциите без стрес за водача по време на път.
• e-C3 с автономен пробег от 320 километра ще се предлага на разумна нетна цена от 23 300 евро на много европейски пазари, отразяваща активните усилия на марката Citroen в изпълнение на своята мисия да направи електрическата мобилност достъпна за всички.
• Потребителите са максимално улеснени в избора си от рационализираната гама от две добре оборудвани версии "You" и "Max".
• През 2025 година се очаква и премиерата на вариант на Citroen e-C3 с автономен пробег 200 километра и цена, започваща от 19 990 евро.
За първи път в Европа, Citroen проектира изцяло новия Citroen e-C3 върху платформа, предназначена от самото начало и за използване при модели с напълно електрическо задвижване. Технологичната база на новия модел се осигурява от вариант на изключително гъвкавата глобална платформа "Smart Car" на групата Stellantis, която е позволила на Citroen да създаде автомобил на нивото на новия e-C3 и да го представи на пазара на достъпни за широк кръг потребители цени, започващи от 23 300 евро.
• Дебют на първия едросериен модел с по-ярко открояващата се маркова емблема на Citroen с голям овал и нова интерпретация на "шевроните".
• Със своята по-висока и по-самоуверена осанка, Citroen e-C3 с гордост представя новия стил в дизайна на марката Citroen, който бе демонстриран за първи път в концептуалната студия Citroen Oli през 2022 година. Характерен за него е по-добре изразеният контраст между вертикалните елементи и хоризонталните, технически изваяни повърхности.
"Вярваме, че изцяло новият електрически Citroen e-C3 ще промени правилата на играта при хечбек моделите в B-сегмента, тъй като той отразява напълно онова, което потребителите ценят найвисоко в SUV автомобилите. Постарахме се да включим най-добрите предимства на тези характеристики в по-високата каросерия и в по-целеустремения стил на новия модел. Макар да запазва в основни линии външните габарити на своя предшественик по отношение на дължината и ширината на каросерията, новият модел е със 100 милиметра по-висок и притежава по-силно излъчване за сила и присъствие на пътя. Не бива да се забравят и предимства като по-големия клиренс и по-високата позиция на седене, които осигуряват по-висок комфорт на водача и пътниците при движение по пътища с неравна настилка, бордюри и други препятствия в модерната градска среда," посочва ръководителят на Citroen Design Пиер Льоклерк.