2023-06-29 0
Lenovo публикува своя Доклад за околната среда, социална политика и управлението (ESG) за 17-та поредна година, демонстрирайки допълнително ангажимента си да бъде отговорна корпорация по целия свят с акцент върху изграждането на устойчива планета, насърчаване на приобщаването и прекратяване на цифровото разделение. В новия доклад компанията отчете увеличените си инвестиции в слънчевата енергия, утроявайки производството от 2018/19 г. насам, с помощта на инсталации за слънчева енергия в заводи и офиси по целия свят. Компанията също така увеличи филантропските си инвестиции, достигайки близо 30 млн. долара, в резултат на което повече от 16 милиона души бяха облагодетелствани от глобални програми и партньорства.
"Като глобална компания видяхме въздействието на изменението на климата и чувстваме неотложността да се борим с него заедно", каза Ян Юенцин, главен изпълнителен директор и председател на Lenovo. "През последната фискална година с гордост потвърдихме ангажимента си за постигане на нулеви нетни емисии до 2050 г., валидирани от инициативата Science Based Targets (SBTi) и техния, първи по рода си, стандарт Net-Zero."
Лидерството на Lenovo в устойчивото развитие беше засилено през изминалата година, след като компанията стана една от първите с нулеви нетни цели, валидирани от инициативата Science Based Targets. Lenovo вече е на път да постигне краткосрочните си цели за намаляване на емисиите за 2030 г., включително намаляване на емисиите на парникови газове от обхват 1 и 2 с 50% и интензивността на емисиите в обхват 3 с 66,5% от закупени стоки и услуги, 35% от продадени продукти и 25% от транспорт и дистрибуция нагоре по веригата. Lenovo си сътрудничи с доставчиците, за да намали емисиите си от обхват 3 (верига на стойността), традиционно най-голямата категория емисии и най-трудната за проследяване в сложна, глобална верига за доставки.
Lenovo традиционно продължава да надгражда холистичните иновации, които повишават устойчивостта на продуктите и услугите. През 2022/23 г. компанията продължи прехода си към кръгова икономика, като непрекъснато увеличава броя на продуктите, които интегрират рециклирано съдържание със затворен цикъл, което идва от излезли от употреба ИТ и електроника. Lenovo обяви близо 300 продукта (298), които включват съдържание на рециклирана пластмаса от излезли от употреба IT и електроника. Пример за това са лаптопите ThinkPad X1, представени на CES 2023, които включват до 97% пластмаса Post Consumer Content (PCC) в корпуса на батерията и до 95% PCC пластмаса в корпусите на високоговорителите и адаптера за променлив ток.
Работната сила на Lenovo е водеща в индустрията по отношение на приобщаването на половете, 37% от служителите на компанията са жени, а 28% са жени на технически позиции. Усилията на Lenovo за напредък на жените са признати чрез включване в индекса за равенство между половете на Bloomberg за четвърти път, тъй като компанията преследва целта си да достигне 27% представителство на жените изпълнителни директори до 2025 г. (към момента – 21%). Ценностите на Lenovo за разнообразие и приобщаване се практикуват чрез 17 ресурсни групи, ръководени от служители, в офиси и региони по целия свят. Групите са персонализирани за уникалните нужди на даденото място, със специфични групи, отговарящи на нуждите на днешната работна сила – от ранна кариера (Rising Employees At Lenovo) до групи, подкрепящи родителите на работното място и кариерно развитие за хора от по-слабо представени общности. Инициативите на Lenovo за включване на работната сила са признати от Forbes, Индекса за включване на хората с увреждания и Индекса за корпоративно равенство на кампанията за правата на човека.
През 2022/23 г. глобалните филантропски усилия на Lenovo, водени от Lenovo Foundation, нарастнаха на годишна база, което доведе до над 30 милиона щатски долара благотворително въздействие за общностите по света (инвестиции на средства, продукти и доброволческо време). Фокусът на Фондацията е върху овластяването на по-слабо представените общности, като им помага да получат достъп до технологии и STEM образование чрез Стратегически партньорства, програми като TransforMe Skilling Grant Round и доброволчество на служителите като Love on Month of Service.
Докато Lenovo продължава своя път към нулеви нетни емисии и работи за по-приобщаващи работни места и общности, компанията се фокусира върху управлението на глобалните си операции с най-високите стандарти за етика. Глобалната верига за доставки на Lenovo подобри класирането си тази година, достигайки #8 в топ 25 на глобалните вериги за доставки на Gartner. Освен това, ESG програмите на Lenovo са признати от CDP (Carbon Disclosure Project), MSCI (Morgan Stanley Capital International) и Хонконгския институт на дипломираните експерт-счетоводители.