2023-04-26 0
"Филип Морис Интернешънъл" представи пред медии "Интегриран годишен доклад за устойчиво развитие". Дoĸлaдът oтчитa ycĸopeн нaпpeдъĸ в тpaнcфopмaциятa нa ĸoмпaниятa и пocтигaнe нa визиятa зa бъдeщe бeз дим, ĸaтo пocтaвя oщe пo-aмбициoзни цeли.
"Устойчивостта е сърцевината на нашата бизнес стратегия. Първият ни най-важен приоритет е пълнолетните пушачи да откажат цигарите и да преминат изцяло на по-добри алтернативи. Вече имаме близо 25 млн. пълнолетни потребители в световен мащаб, които са преминали на нашите бездимни алтернативи и целта ни е те да достигнат 40 млн. до 2025 г. Искаме промяната да се случи максимално бързо и затова се опитваме да привлечем всички заинтересовани страни", каза генералният мениджър на "Филип Морис България" Демиан Пинтос пред българските медии. Той изтъкна, че в България вече около 10 % от пълнолетните пушачи или 230 000 потребители използват бездимните алтернативи на компанията и това е наистина много добър резултат за 5-те години от пускането им на българския пазар.
"Ще положим усилия да ускорим този процес. Ще продължим да разширяваме портфолиото си с нови продукти по-бързо. Това е посоката и благодарение на науката става възможно. Но за да се случи промяната по-бързо, е необходимо да вървим в една посока заедно и с регулаторите, и с гражданското общество. В други държави има такова обединение и там промяната се случва", допълни Пинтос и даде за пример Япония, както и Великобритания, която този месец стартира първата в света програма за отказ от тютюнопушене чрез раздаване на безплатни електронни цигари.
"Ние сме първата тютюнева компания, която се е ангажирала да спре да произвежда и предлага цигари след определен период от време. И затова инвестираме все повече като разширяваме нашето портфолио от бездимни алтернативи. От близо 25 млн. потребители в световен мащаб, които използват нашите бездимни алтернативи, 18 млн. са спрели изцяло цигарите", коментира и Диляна Якова, мениджър "Регулации и устойчиво развитие" във "Филип Морис България".
Якова изтъкна и напредъка на компанията в изпълнението на програмите за връщане на бездимни устройства и консумативи. От тази година 86 % от върнатите в централизираните пунктове за рециклиране IQOS устройства в света се рециклират, за да се намали и въздействието върху природата.
Компанията бележи бърз напредък в изпълнението на своите амбиции за устойчиво развитие, стремейки се да работи както по темите, свързани с въздействието на нейните продукти (какво произвежда), така и по темите, свързани с нейните бизнес операции (как произвежда).
На базата на тази рамка за екологично, социално и управленско въздействие на компанията (ESG – environmental, social, governance) са изготвени осем стратегии в приоритетните области на въздействие. Тези осем стратегии са доразвити с 11 цели, които са залегнали в основата на Пътната карта до 2025 г., като измерването на отбелязания напредък се извършва по 19 ключови индикатори за изпълнение (KPI). Тези индикатори формират пък Индекса за устойчивост на ФМИ. Всеки от индикаторите е обвързан с един от два фактора: въздействие на продуктите (11 KPI) и въздействие на бизнес операциите (8 KPI).
В Интегрирания доклад на "Филип Морис Интернешънъл" за 2022 г. са включени 12 примерни казуса и истории от различни държави, които са силно допълнение към съдържанието и данните в доклада и представят нагледно постигнатото въздействие. Те показват също и как местните дружества на "Филип Морис Интернешънъл" по света допринасят за устойчивото развитие на практика. Сред тях е и българската информационна кампания за промяна на потребителските нагласи #ПромениКартинката, която продължава и тази година с нови инициативи да фокусира вниманието на обществото върху глобалния проблем с неправилно изхвърлените цигарени фасове.
"Стартирахме втора пътуваща изложба на #ПромениКартинката, която вече пристигна във Велико Търново. Продължаваме след това към града на хумора и сатирата Габрово, а после и в Русе, Видин и Бургас. От 3 май информационни пана и визии ще бъдат изложени и пред Народния театър в София", обясни Диляна Якова. Тя допълни още, че една от вълнуващите инициативи на кампанията ще бъде възобновена и през 2023 г. – колаборацията с НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". Студентите създават кратки видеа в рамките на курсовата си работа за "Социална реклама", с които да провокират общественото еко-съзнание по темата с неправилно изхвърлените цигарени фасове.