Очакванията на служителите са по-високи от всякога. Те искат не само гъвкавост, но и възможности за срещи на живо и са склонни да правят кариерни промени, които отговарят на личните им цели и благосъстояние. Според данните от доклада на Microsoft за тенденциите в работата (Microsoft Work Trend Index) за 2022 г. няма как да се върнем към стария начин на работа. Днес всеки един лидер е изправен пред предизвикателството да разбира и да бъде в крачка с новите очаквания – и това ще бъде от ключово значение за хибридния модел на работа.
Второто годишно проучване на Microsoft е изследване, което се позовава на информация от 31 000 души в 31 държави, както и анализ на трилиони сигнали за производителност в Microsoft 365 и тенденциите в работата в LinkedIn. В резултат на това проучване се наблюдават 5 ключови тенденции, които да служат за ориентир на лидерите днес, докато чертаят своя път към непознатата територия на хибридния модел на работа:
- Служителите преценяват коя работа си заслужава по нов начин – Това, което хората искат от работата, и това, което са готови да пожертват за нея, се е развило. Проучването установява, че 53% от хората сега са по-склонни да дават приоритет на своето здраве и благосъстояние пред работата, докато 18% от респондентите са напуснали работа през изминалата година. Проучването показва, че 52% от представителите на поколението Z и милениалите обмислят да сменят работата си през тази година.
- Мениджърите се чувстват раздвоени между лидерството и очакванията на служителите – Мениджърите са хората, които са най-близо и имат най-голяма видимост за проблемите и техните решения. Проучването показва, че 50% от лидерите твърдят, че имат планове за завръщане в офиса пет дни в седмицата още тази година. Това напрежение пада върху мениджърите – 54% от тях смятат, че лидерите не отговарят на очакванията на служителите, а 74% не смятат, че имат влиянието или ресурсите, от които се нуждаят, за да въведат промяна в своя екип.
- Лидерите трябва да направят така, че пътуването до работното място да си заслужава – Днес 38% от хибридно работещите служители твърдят, че най-голямото им предизвикателство е да преценят кога и защо да отидат в офиса, а само 28% от лидерите са създали нови екипни споразумения за хибридния модел на работа. Освен това 43% от дистанционно работещите служители се чувстват пренебрегнати в срещите, като същевременно само 27% от лидерите твърдят, че тяхната компания е разработила хибриден модел за провеждане на срещи, за да може всички служители да участват и да са ангажирани.
- Гъвкавото работно време не означава, че служителите непрекъснато трябва да бъдат на линия – Срещите и чатовете са се увеличили, като често излизат извън границата на стандартния работен ден – от 9 до 17 ч. Всъщност седмичното време, прекарано в срещи, за средно активния потребител на Teams, се е увеличило с 252% от март 2020 г., а работата след работно време и през уикенда e нараснала съответно с 28% и 14%.
- Възстановяването на социалния капитал изглежда по-различно в хибридния свят – Докато по-голямата част от хибридно работещите служители са успели да запазят връзките си в екипа (58%), само половината от дистанционно работещите служители твърдят, че имат процъфтяващи взаимоотношения с прекия си екип и още по-малко (42%) имат силна връзка с тези извън техния екип.
Преходът към нови културни норми ще се възползва от технологиите, предназначени за хибридния свят – такива, които свързват цифровото и физическото, гарантирайки, че всеки служител ще бъде ангажиран и ще има възможност да даде своя принос, независимо къде, кога и как работи. Най-новите продуктови иновации на Microsoft, които правят хибридния модел на работа възможен, са Outlook RSVP, Екипни стаи в Teams с първи ред, Teams Connect, PowerPoint Recording Studio и Cameo, както и новия ресурс на Microsoft Viva Insights – библиотеката Inspiration.