2022-03-08 0
Официалната световна премиера на изцяло електрическия ID. Buzz ще се състои в 19:00 часа в сряда, 9 март. Новият модел ще дебюира на пазара в две версии – като пътнически и като лекотоварен вариант. Изцяло електрическото издание на легендарния Microbus е напълно преосмислено и преработено в съответствие със съвременните условия и изисквания. Просторният и гъвкав интериор впечатлява със своята цветова гама, екологично устойчиви материали и гениални идеи.
Компактен отвън и просторен отвътре – това са новите ID. Buzz и ID. Buzz Cargo. Независимо дали ще изберете пътническата или ще предпочетете лекотоварната версия, ще се убедите, че и двата модела оползотворяват пространството изключително добре благодарение на изключително ефективната в това отношение концепция на модулната платформа за модели с електрическо задвижване MEB. Петместният ID. Buzz предлага място за 1121 литра багаж дори когато всички пътнически места на борда са заети. Максималният товарен обем при оборудвания с преграда зад първия ред седалки ID. Buzz Cargo от друга страна надхвърля впечатляващите 3,9 м3.
ID. Buzz ще се предлага в седем едноцветни варианта и четири двуцветни цветови схеми. Тази комбинация от бяло и свежи цветови тонове се пренася и в оформлението на интериора, който включва редица стилни елементи от поколението на първообраза T1 и ги пренася в съвременната ера на електрическа мобилност. Цветовете в купето съответстват на външното лаково покритие и по желание на клиента могат да бъдат отразени в тапицериите на седалките, арматурното табло и облицовките на вратите. Индиректното вътрешно осветление (предлагано по избор с до 30 цвята) осигурява характерни акценти и настроение в цялостната атмосфера. Вниманието към детайла при новия модел личи и в индивидуалните ID. Buzz мотиви на различни места в интериора. Макар голяма част от тях да се забелязвт само при по-внимателен поглед, всички радват с функционални, симпатични и интелигентни функции като отварачката за бутилки и стъргалката за лед.
Добавянето на новия ID. Buzz към ID. фамилията от модели е поредната значима стъпка към напълно електрифицираната мобилност. Развитието в тази насока се определя не само от все по-строгите изисквания по отношение на нивата на емисиите, но и от нарастващото обществено съзнание за опазването на околната среда и екологичната устойчивост. Затова Volkswagen се ангажира с разработката и изпълнението на цялостен екологичен подход и пълна прозрачност по цялата верига на генерирането на стойността. В периода до 2030 година компанията ще се стреми да намали средните въглеродни емисии на превозно средство в Европа с 40% и следвайки своята програма Way to Zero, планира да постигне климатична неутралност най-късно към 2050 година. В основата на Way to Zero е ускореното развитие на кампанията за електрическа мобилност в рамките на новата стратегия на марката ACCELERATE. В периода до 2030 година марката ще се стреми да увеличи дела на изцяло електрическите модели в общия обем на продажбите до поне 70% на пазарите в Европа и до поне 50% в Северна Америка и Китай.
Новите ID. Buzz и ID. Buzz Cargo също са ярко отражение на цялостното разбиране на Volkswagen за устойчивото развитие, като последователното използване на подходящи материали е отличен пример в тази насока. Специалистите на Volkswagen са внедрили в новите модели голям комплекс от технологии и производствени процеси с цел да гарантират, че двата модела са сред най-устойчивите в екологично отношение моделни линии в автомобилостроенето в световен мащаб. В новите модели въобще не се използва кожа и други материали от животински произход, които са заменени с подходящи алтернативи със сходни свойства и субективно усещане. Венецът на волана например е изработен от полиуретан, но има същото високо качество като естествената кожа и се възприема по подобен начин при докосване. Тапицериите на седалките, подовите настилки и арматурните табла в двата ID. Buzz са произведени с помощта на рециклирани материали и вторични суровини. Една от текстилните материи например е изтъкана от синтетични влакна SEAQUAL®, в чиито състав влиза приблизително 10% уловена при почистване на моретата и океаните пластмаса и около 90% PES (рециклирани PET бутилки). Този подход позволява икономия на 32% въглеродни емисии в сравнение с други подобни продукти без използване на рециклирани суровини. В използваната за първи път от Volkswagen Group в ID. Buzz материя на тапицериите ArtVelours ECO също са включени и 71% рециклирани материали.