2022-02-28 0
ASBISc Enterprises Plc, водещ дистрибутор на ИТ продукти на развиващите се пазари в Европа, Близкия изток и Африка, постигна рекордни финансови резултати както през четвъртото тримесечие, така и през цялата 2021 г. Приходите от продажби през 2021 г. надхвърлиха границата от 3 милиарда долара за първи път и възлизат на близо 3,1 милиарда долара в сравнение с 2,4 милиарда долара през 2020 г., което е увеличение от 30%. В същото време нетната печалба се удвои до 77,1 милиона щатски долара в сравнение с 36,5 милиона долара през 2020 г.
Само през четвъртото тримесечие на 2021 г. ASBIS генерира рекордни тримесечни финансови резултати. Приходите за периода са 948 милиона щатски долара (ръст от 10% в сравнение с много доброто четвърто тримесечие на 2020 г.), докато нетната печалба е 28,7 милиона щатски долара, което е увеличение от 34% спрямо същия период на миналата година.
През 2021 г. най-голям дял в приходите на Групата имат страните от бившия Съветски Съюз (57,7% дял) и Централна и Източна Европа (21%).
Полша стана постоянен член сред 10-те страни с най-високи приходи в Групата, заемайки 9-то място през годината с приходи от близо 78 милиона долара (увеличение от 9,6% спрямо същия период на миналата година).
ASBIS презизпълни коригираната в посока нагоре финансова прогноза за 2021 г., обявена на 25 август 2021 г., която предполагаше приходи между 2,9 милиарда и 3,1 милиарда долара и нетна печалба след данъци между 71 милиона и 74 милиона долара
На 2 декември 2021 г. Групата изплати междинен дивидент на своите акционери от печалби за 2021 г. от 0,20 USD на акция (общо 11 100 000 USD).
Групата подписа нови споразумения за сътрудничество, засилвайки офертата си за VAD, включително: NIVIDIA, VERTIV, Stratus.
ASBIS стартира нова компания в сектора на смартфоните BREEZY, пусна две собствени марки – AENO и LORGAR и инвестира в EMBIO Diagnostics.
"Приключихме 2021 г. - рекордна година за ASBIS", каза Сергей Костевич, главен изпълнителен директор на ASBIS Group. "За първи път в нашата 30-годишна история надхвърлихме 3 милиарда долара приходи и генерирахме най-високите печалби. Пазарната среда не беше толкова благоприятна за нас, но се справихме отлично. Тези резултати затвърждават нашето много добро продуктово портфолио и фокуса ни върху VAD проекти, които се характеризират, наред с другото, с по-високи от класическите маржове на дистрибуция. Тази година също започна много добре - подобрихме миналогодишния рекорд през януари по приходи. В момента геополитическата ситуация е трудна, но ние познаваме добре този регион в света и имаме богат опит с пазарите там. Следим ситуацията непрекъснато и сме подготвени дори за много трудни сценарии. За нас е важно да виждаме възможност за растеж през 2022 г. и искаме да се възползваме от нея."
Сергей Костевич добави: "ИТ пазарът се развива много динамично и ние искаме да бъдем част от неговия растеж. Заемаме лидерска позиция на повечето от нашите пазари, планираме да продължим да растем през 2022 г. Възнамеряваме да развиваме допълнително нашата дистрибуторска мрежа и собствените си марки и да отворим още 4 магазина на Apple и 3 магазина MonoBrand. Ние също мислим за по-голяма диверсификация на бизнеса чрез инвестиране в компании или разработване на близки до нас идеи, които могат значително да засилят предложенията на ASBIS занапред. Работим за още една добра година и за бъдещето."