2022-01-27 0
Renault Group, Nissan Motor Co., Ltd. и Mitsubishi Motors Corporation, членовете на един от водещите световни автомобилни алианси, обявяват общи проекти и действия за ускоряване и оформяне на общото им бъдеще към 2030 г., фокусирайки се върху веригата на стойността на мобилността.
Година и половина след обявяването на новия си бизнес модел на сътрудничество в подкрепа на конкурентоспособността и рентабилността на компаниите-членове, Алиансът вече се крепи на солидни основи, печели от ефективна оперативна организация и от засилено и гъвкаво сътрудничество.
Продължавайки схемата Лидер-Последовател, определена през май 2020 г., избрана технология се разработва от един водещ екип с подкрепата на последователите, като по този начин се позволява на всеки член на Алианса да има достъп до всички ключови технологии.
Алиансът определя обща пътна карта за 2030 г., фокусираща се върху електрически автомобили и интелигентна и свързана мобилност, споделяйки инвестиции в полза на трите компании и техните клиенти.
"Редом със световните автомобилни лидери, Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi е доказан, уникален модел. В продължение на 22 години ние градим върху нашите съответни култури и силни страни за наша обща полза", заявява Жан-Доминик Сенар, председател на Алианса. "Днес Алиансът се ускорява, за да оглави революцията на мобилността и да предостави повече стойност на нашите клиенти, служители, акционери и всички заинтересовани страни. Трите компании-членки са дефинирали обща пътна карта към 2030 г., споделяйки инвестиции в бъдещи проекти за електрификация и свързаност. Това са огромни инвестиции, които нито една от трите компании не би могла да направи сама. Заедно реализираме промени за ново и глобално устойчиво бъдеще; Алиансът става въглеродно неутрален до 2050 г."
Членовете на Алианса са разработили методология за "интелигентна диференциация", която определя желаното ниво на съвместимост за всеки автомобил, интегрирайки няколко параметъра на възможно обединяване, като платформи, производство, задвижващи системи или сегмент. Това се допълва и подобрява от по-строг подход към дизайна и диференциацията на горната част на автомобилите. Например, общата платформа за C и D сегмент ще се използва за пет модела от три марки на Алианса (Nissan Qashqai и X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral и предстоящ седемместен SUV).
Засилвайки този процес, членовете на Алианса ще подобрят използването на общи платформи през следващите години от 60% днес до повече от 80% чрез 90 общи модела през 2026 г. Това ще позволи на всяка компания да задълбочи фокуса си върху своите клиенти, най-добри модели и основни пазари, като същевременно разшири иновациите в целия Алианс на по-ниска цена.
Като част от тази стратегия, Mitsubishi Motors ще засили присъствието си в Европа с два нови модела, сред които новият ASX, базиран на бестселърите на Renault.
Renault, Nissan и Mitsubishi са пионери на EV пазара, като вече са инвестирани повече от 10 млрд. евро в областта на електрификацията. На основните пазари (Европа, Япония, САЩ, Китай) 15 завода на Алианса вече произвеждат части, двигатели, батерии за 10 модела електромобили, като досега са продадени повече от 1 млн. автомобили и са изминати 30 млрд. е-километри.
Въз основа на този уникален опит, Алиансът се ускорява с общо 23 млрд. евро допълнителни инвестиции в електрификация през следващите пет години, което води до 35 нови електрически модела до 2030 г.
90% от тези модели ще бъдат базирани на общи EV платформи, покривайки повечето пазари във всички ключови региони:
• CMF-AEV, най-достъпната платформа в световен план, използвана за новата Dacia Spring.
• KEI-EV (мини автомобил) семейство платформи за ултра-компактни електомобили.
• LCV-EV семейство платформи за професионални клиенти, използвано за Renault Kangoo и Nissan Town Star.
• CMF-EV, глобалната, гъвкава, EV платформа. Тя ще бъде по пътищата след няколко седмици като основа за кросоувъра Nissan Ariya и Renault Megane E-Tech Electric. Платформата CMF-EV със своите технологични иновации и потенциала, предлаган от нейната модулност, е еталонна платформа за ново поколение електрически автомобили за партньорите на Алианса. Платформата е създадена, за да интегрира и оптимизира всички елементи, специфични за 100% електрическо задвижване, като разполага с нов, високопроизводителен двигател и ултра-тънка батерия. До 2030 г. повече от 15 модела ще бъдат базирани на платформата CMF-EV, като на тази платформа ще се произвеждат до 1,5 милиона автомобила годишно.
• CMF-BEV, най-конкурентната компактна електрическа платформа в световен план, която ще бъде лансирана през 2024 г. Тя осигурява до 400 км пробег и притежава изключителни аеродинамични характеристики, което помага за намаляване на разходите с 33% и консумацията на енергия с повече от 10% в сравнение с Renault ZOE. Тя ще бъде база за 250 000 автомобила годишно под марките Renault, Alpine и Nissan. Сред моделите са Renault R5 и новият компактен електромобил, заменящ Nissan Micra. Този нов модел се планира да се произвежда в Renault ElectriCity: електрическият индустриален център в Северна Франция.
Конкурентоспособността е ключова, затова компаниите-членки създават обща стратегия за батерии на Алианса, водеща, наред с всичко друго, до избора на общ доставчик на батерии за Renault и Nissan на основните пазари.
Алиансът работи с общи партньори за постигане на реален мащаб и достъпност, което позволява да се намалят разходите за батерии с 50% през 2026 г. и с 65% до 2028 г.
С този подход до 2030 г. Алиансът ще разполага с общо 220 GWh производствен капацитет на батерии за електромобили в ключови производствени обекти по света.
Освен това, Алиансът споделя обща визия за технология за all-solid-state батерия (ASSB). Въз основа на дълбокия си опит и уникална експертиза като пионер в технологията за батерии, Nissan ще води иновации в тази област, които ще бъдат от полза за всички членове на Алианса.
ASSB ще има двойна енергийна плътност в сравнение с настоящите течни литиево-йонни батерии. Времето за зареждане също ще бъде значително намалено, което ще позволи на клиентите да предприемат по-дълги пътувания с повишено удобство, увереност и удоволствие.
Целта е да се постигне масово производство на ASSB до средата на 2028 г., а в бъдеще да се постигне паритет на разходите в сравнение с автомобил с двигател с вътрешно горене чрез намаляване на разходите до 65 $ за kWh, ускорявайки глобалното преминаване към електромобилност.
Системата за управление на батериите на Алианса също е на най-съвременно ниво. За разлика от други в индустрията, Алиансът избира да контролира 100% от своя хардуер и софтуер, като се възползва от ценни прогнозни данни, позволяващи наблюдение на състоянието на батерията и подобряване на технологията.
Алиансът работи със стратегически партньори, за да предложи най-добрата оферта за обществено зареждане на своите клиенти. Mobilize Power Solutions предоставя на B2B клиентите цялостна услуга, включително проектиране, инсталиране, поддръжка и управление на оптимизирана инфраструктура за зареждане и всички свързани услуги, за да отговорят на техните бизнес нужди.
Скорошно споразумение с Ionity чрез доставчика на Алианса Plug Surfing ще предостави на клиентите достъп до мрежата за свръхбързо зареждане на Ionity в Европа на преференциални цени.
С повече от 10 години опит в бизнеса с електромобили, членовете на Алианса имат дълбоки познания, които им позволяват да превъзхождат конкуренцията в оптимизирането на повторната употреба на батериите, особено с приложения за втори живот, рециклиране и постигане на ефективни и устойчиви решения през целия живот на батериите.
Интелигентната и свързана мобилност е критична област за увеличаване на споделените иновации в рамките на Алианса.
С 20-годишен опит в ADAS (усъвършенствани системи за подпомагане на водача) и автономно шофиране, Алиансът продължава да подобрява безопасността, удобството и удоволствието от шофирането в реалния свят, като предоставя иновации в интелигентните технологии, като пример е награждаваната система на Nissan - ProPILOT.
Със своите споделени платформи и електроника, до 2026 г. членовете на Алианса очакват да имат повече от 10 млн. продадени автомобила от 45 модела, оборудвани със системи за автономно шофиране.
Днес 3 млн. автомобила са вече свързани към Alliance Cloud с постоянен обмен на данни.
До 2026 г. ще се доставят повече от 5 млн. облачни системи на Алианса годишно, с общо 25 млн. автомобила на пътя. Алиансът ще бъде и първият глобален автомобилен производител на масовия пазар, който въведе екосистемата на Google в своите автомобили.
Под ръководството на Renault, Алиансът разработва обща централизирана електрическа и електронна архитектура, обединяваща електронен хардуер и софтуерни приложения, за да предложи максимални ползи и оптимално ниво на производителност.
Алиансът ще лансира първия си напълно софтуерно дефиниран модел до 2025 г. С този автомобил Алиансът ще подобри Over The Air възможностите на своите автомобили през целия им жизнен цикъл. Това означава стойност за клиентите с интегрирането на техния автомобил в тяхната дигитална екосистема за предлагане на персонализирано изживяване, нови подобрени услуги и намалени разходи за поддръжка. Това ще позволи на членовете на Алианса да увеличат цената на автомобилите си на вторичния пазар. В допълнение, софтуерно дефинираните автомобили ще могат да комуникират със свързани обекти, потребители и инфраструктура, отваряйки нови полета на стойност за компаниите на Алианса.
Най-доброто в класа дигитално изживяване на Алианса ще бъде вратата към безпрецедентно количество данни, проправяйки пътя към следващата граница на автомобилната индустрия. с Renault Group, Nissan Motor и Mitsubishi Motors, позиционирани в челните редици на тази революция.