2022-01-05 0
Повлиян от здравната криза и кризата с полупроводниците, пазарът на леки и лекотоварни автомобили в България не успява да възвърне темпото си от 2019 г. и регистрира спад от 28% в сравнение с тази референтна година, но отбелязва ръст от 14% спрямо 2020 г. На този фон марките Dacia и Renault реализират ръст от съответно 10% и 2% спрямо предходната година.
"За нас е чест и изключително признание да отбележим седма поредна лидерска година за нашите марки. През изминалата предизвикателна година, белязана от продължаващата здравна криза и недостига на компоненти, нашите екипи и дилърска мрежа демонстрираха адаптивност от най-високо ниво и минимизираха негативния ефект от тези външни фактори. През 2021 г. постигнахме рекорден ръст в продажбите към частни клиенти и подобрихме микса си в посока по-печеливши и добре оборудвани автомобили. Репозиционирането на фокуса ни от обем към стойност, което е в унисон с глобалния стратегически план Renaulution, е сред нашите най-основни постижения.", споделя Емил Гърнев, генерален мениджър Renault и Dacia за България
В контекста на възстановяващия се пазар Dacia запазва лидерското си място за девета поредна година с 4004 регистрации, ръст от 10% спрямо 2020 г. Марката постига пазарен дял от 12,83%.
Третото поколение на Sandero носи безпрецедентен ръст в интереса към модела. Въпреки, че Sandero остава най-достъпният нов автомобил на българския пазар, тенденцията на префереция от страна на аудиторията към версия Stepway продължава и продажбите на този модел съставляват 79% от общия микс.
Обновен през есента на миналата година, Duster отбелязва 1152 регистрации, което го прави третия най-продаван модел в България. Завръщането на автоматичната скоростна кутия с двоен съединител EDC в гамата на модела среща заслужен интерес.
Екологично, икономично и практично, ECO-G предложението на Dacia продължава да набира популярност сред аудиторията и съставлява 45% от общите продажби на марката.
Наред с актуализацията на съществуващите си модели през 2021 г. Dacia реализира и третата си революция в лицето на Spring. Градският компактен модел със SUV външен вид започва да печели фенове с отварянето на поръчките си през март, а в края на годината най-нетърпеливите сред тях се радват на първите доставки на модела. През декември Spring получава и признанието на журито на AUTOBEST, съставено от журналисти от 32 европейски държави, получавайки приза “Best Buy Car в Европа за 2022”.
Dacia цели да запази инерцията си и през 2022 г. През първата половина на годината гамата ще бъде допълнена от Jogger – най-достъпния 7-местен автомобил на пазара. Втората половина на годината ще бъде белязана от актуализацията на визуалната идентичност на марката с внедряването на новото лого в мрежата и върху автомобилите.
Renault заема второто място по продажби на нови автомобили в България за седма поредна година с 3258 регистрирани автомобила. Пазарният дял на марката е 10,44%.
През 2021 г. Renault започва повторното си завладяване на сегмент "C" с лансирането на Arkana със 110 реализирани регистрации. Миксът на E-Tech версии (повече от една на всеки три продажби) и на високото ниво на оборудване R.S. Line (40% от продажбите) потвърждават успеха на иновативната хибридна система и новата стратегия на Renault, ориентирана към стойността. Моделът приключва годината със значително портфолио от поръчки с предстояща доставка в началото на 2022 г.
На пазара на лекотоварни автомобили, който е по-слабо засегнат от трудностите в сектора, Renault за пореден път затвърждава лидерството си в сегмента на средните ванове и разширява позициите си благодарение на новото двойно предложение в сегмента на малките ванове (Express и Kangoo) със 1242 Pro+ регистрации. Master реализира рекордна година на продажби с ръст от 30% спрямо 2020 г., Express бързо набира популярност и отчита 240 регистрации, а Kangoo със своите иновации в помощ на бизнеса е удостоен с наградата "Международен ван на годината за 2022 г." от жури от 24 европейски журналисти.
Основните цели на марката, очертани от стратегическия план Renaulution и поставени през 2021 г. – завладяването на сегмент "С", усъвършенстването на елетромобилността и разширяване на хибридните предложения в гамата E-TECH, ще бъдат подкрепени през 2022 г. с лансирането на Megane E-Tech Electric, Captur E-Tech Hybrid, Kangoo E-Tech Electric и Austral.