2021-09-21 0
Стремеж към въглероден неутралитет и установяване на устойчива екосистема чрез създаване на най-големия и най-конкурентоспособен център за електромобилостроене в Европа - това е амбицията зад Electricity, обединяващ трите фабрики в Дуе, Мобеж и Руиц в Северна Франция. Цел, отстоявана от плана Renaulution, представен за първи път в началото на 2021 г., поставящ електрификацията като основен приоритет и стратегически лост. Поточните линии в Дуе вече се подготвят за първия си модел: новият Megane E-TECH Electric, готов за лансиране от следващата година. Това бележи началото на красив електромобилен ренесанс, базиран на ноу-хау и превъзходство на 5 000 служители зад ElectriCity!
ElectriCity работи за постигане на амбициозна цел: да направи електромобилите широко достъпни и да достигне годишно производство от над 400 000 електромобила до 2025 г. в заводите в Северна Франция. Този нов индустриален хъб ще се превърне в най-големия и най-конкурентоспособен производствен център в Европа. Това означава на първо място оптимизация на индустриалните процеси за по-голяма оперативна ефективност и формиране на цяла екосистема за допълнително намаляване на множество фиксирани разходи. С новата организация Renault Group ElectriCity ще служи като маркер за качествено производство и засилено конкурентно предимство.
"За да включим електромобилостроенето в нашите процеси, инвестирахме повече от 550 милиона евро за трансформиране на фабриката в Дуе. Подобрихме и ергономията на завода," Лучано Биондо, директор на Renault Group ElectriCity.
Електрическо преобразяване
Половин век опит. Повече от 10 милиона автомобила излезли от производствената линия. Това е историята зад фабриката в Дуе, но и историята на милионите семейства, които са шофирали тези емблематични модели: от Renault 5 до Scenic, да не забравяме легендарните Fuego и Renault 19.
Забележителни и запомнящи се истории за успех. Това е фабрика, която се трансформира и адаптира с промяната в нуждите на света и хората. И сега, повече от всякога, отбелязва още една повратна точка в своята история с представянето на модулната платформа CMF-EV, посветена на производството на електромобили. Първият модел, който ще пристъпи прага на обновения завод, още през 2022 г., е новият Megane E-TECH Electric, наскоро представен на IAA Mobility 2021 в Мюнхен. Безспорна повратна точка.
При преминаването от производството на автомобили с двигател с вътрешно горене към електрически цеховете и производствените линии във фабриката в Дуе са модифицирани, трансформирани и модернизирани. Повече от 550 милиона евро са инвестирани за електромобилната трансформация и за осигуряване на оптимална ергономичност на всяко работно място. Първата стъпка е изграждането на поточна линия, която отразява стандартите на Алианса и която е достатъчно гъвкава, за да побере голямо разнообразие от автомобили от всички сегменти. Новият Megane E-TECH Electric е един такъв модел и ще се произвежда изключително във фабриката в Дуе.
Условията в завода са на напълно свързан свят. Автоматизирани колички транспортират хиляди уникално записани и сортирани части, като ги доставят до правилния автомобил на производствената линия в точното време. Нов цех за сглобяване на батерии предвещава нова ера. Служители с богат опит в производството на електромобили подготвят всяка батерия, преди да я изпратят в докинг съоръжение, което я монтира върху автомобила.
Нови роботи и автоматизации се използват в каросерийния цех за по-голяма модулност и гъвкавост. Тук всеки автомобил, голям или малък, може да премине по производствената линия, тъй като тя се адаптира към размера на всяка преминаваща единица. Всеки милиметър се изчислява за перфектно прилягане. Бояджийският цех също е преобразен с модифициран резервоар за прахово боядисване, нови роботи за инжектиране на смола и нова довършителна линия. Това е революция!
Като част от цялостната трансформация, много работни станции също са преработени и модернизирани, за да се гарантира най-добрата ергономичност и качество на производството. Автомобилите се движат върху индивидуални платформи, за да се избегнат излишни движения на оператора, производствените линии са ергономично проектирани и могат да бъдат адаптирани към височината на различните оператори, към тяхното работно място и специфичните ограничения на процесите на монтаж.
"Ние се стремим към качество с всеки автомобил, на всеки етап от производствения процес и всичко това благодарение на участието на всеки служител. Това е нашето обещание към клиентите и то е реализирано чрез новото поколение електрически автомобили," Лучано Биондо, директор на Renault Group Electricity.
Батерии, "произведени в Дуе"
Не може да говорим за електрически автомобили, без да споменем батериите! В отговор на новите екологични предизвикателства и за да бъдат по-конкурентни и ефективни, трансформациите, които се извършват, засягат не само поточните линии, но включват и производство и монтаж на батерии. Благодарение на стратегическото партньорство между Renault Group и Envision AESC, в рамките на завода в Дуе ще бъде създадена гигафабрика, която ще осигурява батерии за бъдещи електрически модели. Новата конфигурация има многобройни предимства: много нисък CO2 отпечатък за транспорт, оптимизирани фиксирани разходи и по-отзивчиви процеси по отношение на клиентското търсене.
Новият Megane E-TECH Electric проправя пътя към ренесанса на Дуе. Други модели, като бъдещият градски автомобил Renault 5 Electric, скоро ще се присъединят към производствената линия на ElectriCity! Добре дошли в "новата вълна" на електрическите автомобили!