2021-08-05 0
Най-добрите идеи често са най-семплите. За да се справят по-добре с ежедневните драскотини, новите Dacia Sandero Stepway и Duster вече разполагат с фабрично оцветени маски на броните. Санам, дизайнер цветове и тапицерии за марката Dacia, ни разказва за естетическите, икономическите и екологичните предимства на техния производствен процес.
Нека да поговорим за маските на броните!
Това са парчетата пластмаса, разположени под предната и задната броня, които предпазват долната част на автомобила от ежедневното износване. Маските на броните също служат за подобряване на цялостната естетика на броните. Вярна на прагматичния си начин на мислене и постоянното търсене на това, което е от съществено значение, марката Dacia преосмисля начина, по който са направени маските на броните, като избира парчета от фабрично оцветени пластмаси.
Най-доброто съотношение цена-качество без да се жертва естетиката
Санам, на 31 години, дизайнер цветове и тапицерии за марката Dacia, ни разказва всичко, което трябва да знаем за маските на броните: "Дизайнът на маската на новите Dacia Sandero Stepway и Duster демонстрира нашата цел да предоставим на клиентите интелигентни решения, които се фокусират върху най-значимото, за най-добро съотношение цена-качество, без никога да се жертва естетиката. Това се постига чрез разработване на ефективни производствени процеси, които също вземат предвид екологичните проблеми."
Традиционният начин за направа на маските на броните е двуетапен процес. Първо, пластмасов материал, известен като полипропилен, се инжектира в матрицата, за да придаде крайната форма на детайла. След това той може да бъде боядисан или покрит с щамповано парче - хром например - за подобряване на крайния вид.
Цвят, който не се променя
Dacia избира друг начин. Новите Dacia Sandero Stepway и Duster разполагат с маски на броните, които са фабрично оцветени. Това означава, че пластмасовият материал, използван за направата на детайла, е вече оцветен. Следователно цветът никога не се променя, за разлика от обикновения слой боя.
Санам продължава: "Когато боядисвате външна част, като например маска на броня, дори и да използвате силно устойчиви бои, обичайните неравности и драскотини при експлоатацията на автомобила, ще променят боята, понякога дори ще я свалят изцяло. Използвайки фабрично оцветени части, цветното покритие издържа много по-дълго."
Неравностите и драскотините, които маските на броните неизменно получават, ще оставят следа, но тези следи ще бъдат практически невидими, тъй като оригиналният цвят ще остане непроменен.
Семпъл, чист и ефективен метод
Този производствен процес гарантира маски на броните с дълготрайни цветове и дори се възползва от подобрение на дизайна, като заменя черните части за сиви... те са също толкова здрави, без допълнителни разходи и изглеждат далеч по-елегантни.
Нека не забравяме и потенциалните спестявания за собствениците, които вече няма да имат нужда от подмяна на частта след незначителна драскотина, само за да поддържат цялостния външен вид на своите Sandero Stepway или Duster.
В производствените процеси семплият подход е изключително важен. В този смисъл фабрично оцветените маски на броните се изработват в една стъпка - впръскване на пластмаса - за разлика от поне две стъпки за маски, които са боядисани или по-късно монтирани с други части. Бонус са по-ниските производствени разходи, които са в полза на крайните клиенти, и по-екологичният процес.
Що се отнася до околната среда, фабрично оцветените маски на броните предлагат много повече. Както казва Санам: "Еднокомпонентната част - тук това е пластмаса - е много интересна от гледна точка на рециклирането. Обратното също важи: когато имате маска за броня с хром или други материали, може да не успеете да рециклирате толкова лесно такива части. Днес намирането на начини за рециклиране на части е от съществено значение за дизайнерите на Dacia."
Кръговата икономика, значим подход
Кръговата икономика е фундаментален аспект от цялостния подход на Dacia: "Фабрично оцветените маски на броните са пример за прагматичния подход на марката: намиране на начини за създаване на стойност за клиента, проектиране на автомобили с производствени процеси, които са стабилни, рентабилни, интелигентни и които включват понятията за кръгова икономика и рециклиране, които сега са съществени точки както за Dacia, така и за Групата."
В този смисъл концептуалният модел Bigster дава поглед към бъдещето на Dacia. И Санам е очевидно развълнуван: "Бъдещето на марката е особено вълнуващо. Ще останем верни на основните си принципи, но ще се разклоним към нещо по-"открито" и все по-стабилно. И когато говорим за това, че е "стабилно", това означава да обмислим внимателно как използваме материалите. Дълго обмисляхме пластмасите и смятаме, че използвайки рециклирани и рециклируеми пластмаси ще ускорим стратегията, която представихме с концептуалния модел Bigster, чрез създаване на модели които са все по-вълнуващи и имат по-добро съотношение цена-качество."