2021-07-30 0
Honda обяви, че напълно новият HR-V, чиито европейски продажби ще започнат в края на 2021 г., ще бъде оборудван с прогресивната хибридна задвижваща технология на компанията e:HEV. С въвеждането на доказалата се вече система в компактния SUV в този изключително конкурентен клас се налага и нов микс от икономичност и динамика.
В новото поколение на HR-V системата e:HEV осигурява обща мощност от 96 кВт (131 к.с.), съчетана с въртящ момент от порядъка на 253 Нм. Резултатът е безгрижно и комфортно пътуване, независимо дали то се случва в градска среда или с висока скорост на магистралите. Бензиново-електрическото задвижване отделя вредни емисии от CO2 от порядъка на едва 122 г/км (WLTP), а разходът на гориво е 5,4 л/100 км (WLTP). Автомобилът ускорява от място до 100 км/ч за 10,6 сек.
Новата генерация на HR-V е поредният модел, който се присъединява към семейството e:HEV на Honda , в което вече присъстват CR-V и Jazz, налични само с хибридно задвижване. С липсата на необходимост от включване в електрическа мрежа за зареждане HR-V е подходящ за всяка ситуация при шофиране, тъй като комбинира незабавната реакция и икономичността на електромобил с практичността и гъвкавостта на традиционните бензинови и дизелови автомобили.
Прогресивното задвижване e:HEV предлага уникално и напълно хибридно изживяване, спечелило признание в цяла Европа с отличната си динамика и високите нива на икономичност в реални условия. Системата се състои от два компактни, мощни електромотора, които работят заедно с 1,5-литров бензинов двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън, литиево-йонна батерия и иновативна предавателна кутия с фиксирана предавка, свързана с интелигентен блок за управление на мощността (IPU).
Технологията e:HEV вече се доказа в новия Jazz с най-доброто в класа съотношение между икономия на гориво и ускорение. При монтирането ѝ в HR-V е приложена подобна нейната подредба, за да се постигне също толкова добра енергийна ефективност, а промените в настройките на вътрешното изгаряне и IPU са довели до нарастване на въртящия момент. Броят на клетките на батерията е увеличен от 48 на 60 в унисон с по-големите размери на HR-V, за да се постигне по-голям енергиен запас и разгръщане на по-високата мощност спрямо Jazz, при който тя е 80 кВт. Увеличеният размер на батерията обаче не е за сметка на интериорното пространство. Други промени в задвижващия блок са намаляването на предавателното отношение между електромотора и колелата, довело до подобрение в ускорението и динамичните характеристики наHR-V като цяло.
Начинът, по който почти незабележимо се сменят трите режима на управление, отличава системата e:HEV от всички останали. Интелигентният блок за електронен контрол автоматично и непрекъснато превключва между електрическо, хибридно или управление с двигател с вътрешно горене според това кой от режимите ще бъде най-икономичен в дадена ситуация при шофиране.
При шофиране с постоянно висока скорост на магистрала системата оперира с двигателя с вътрешно горене, тъй като той е най-ефективен при тази ситуация. Ако е наложително по-голямо ускорение (примерно при изпреварване), автомобилът автоматично ще превключи на хибриден режим. В този случай мощността от захранвания от бензиновия силов агрегат генератор дозарежда батерията, като по се гарантира допълнителна икономия.
Спортният режим, който се отличава с по-бърза реакция на автомобила при натискане на педала на газта, може да бъде активиран от селектора на скоростния лост, докато икономичният регулира климатичната система и подаването на газ за по-икономично шофиране. При режим ‘Normal’ автомобилът „взема“ най-доброто от другите два – шофьорът има възможност да превключва между всички режими.
За да се увеличи усещането за електрически автомобил, шофьорът има възможност да избере диапазон "B" от трансмисията, като тази позиция позволява регулиране на различни нива на възстановяване на енергията при движение с ниска скорост и спиране. При диапазон "D" рекуперирането на енергията и ефектът на обратното ускорение могат да бъдат задавани от перата зад волана.
Преходът между тези режими на задвижване, включително и стартирането на двигателя за генериране на електрическа енергия, се случва неусетно за хората в автомобила. За разлика от конвенционална система с планетарен механизъм на предавателната кутия, при която нивото на силата на триене е високо, трансмисията с фиксирана предавка създава далеч по-ниско съпротивление и изразходва по-малко енергия при шофиране само на електричество.
Благодарение на това икономичната система на Honda се радва на по-висок коефициент на натрупаното при шофиране в електрически режим в града време спрямо останалите, предлагани днес на пазара хибридни автомобили.
Технологията e:HEV е вдъхновена от инженерното ноухау на Honda в успешната ѝ програма за хибриди във Формула 1. В резултат на това новият HR-V e:HEV предлага изключителни мощност и икономичност в широк диапазон от пътни ситуации.
Оригиналният Insight от 1999 г. наложи Honda като лидер в света на хибридните технологии. В качеството си на първия хибриден автомобил в Европа моделът въведе фирмената система IMA (от Integrated Motor Assist), която при необходимост от ускоряване и намаляване на разхода на гориво залагаше предимно на двигателя с вътрешно горене, подпомаган от електромотора, както и на рекуперирането на енергията при спиране. Honda продължи да разработва хибридната си технология и днес прогресивната двумоторна система e:HEV се използва в Jazz, CR-V, новото поколение на HR-V и задаващата се скоро 11-а генерация на Civic.