2021-07-15 0
Възходящата тенденция на ръст при Toyota Motor Europe (TME) продължава и през второто тримесечие, като продажбите през първата половина от годината, възлизащи на 598 888 автомобила Toyota и Lexus спомогат за достигане на рекорден пазарен дял в размер на 6.6%. Като цяло това представлява ръст от 41% по отношение на обема на продажбите спрямо 2020 година и покачване от 4% спрямо 2019 година по същия показател. Ръстът на продажбите на TME се дължи на продължаващото високо потребителско търсене на мултитехнологичната електрифицирана моделна гама на TME и особено на хибридните електрически модели. Продажбите на хибридни автомобили са се увеличили до 59% от общия обем на продажбите в европейски мащаб, като в Западна Европа ръстът достига до 70%, а в Източна Европа - до 27% в сравнение с предходния период.
"Потребителското търсене се запазва на много високи нива и ние вече преразгледахме своя план за обема на продажбите през 2021 година, поставяйки си за цел 1,15 милиона автомобила. Едновременно с това се радваме и на рекорден обем по отношение на поръчките, които наброяват около 200 000, но не сме имунизирани и срещу свързаните с прекъсването на доставките на компоненти предизвикателства, пред които е изправена цялата индустрия. Нашият мултитехнологичен подход за електрификация на гамата, който следва неотклонно изпълнението на заложените цели за въглеродна неутралност, ни позволи да постигнем трайно задоволяване на изискванията на клиентите и да надхвърлим поставените цели по отношение на CO2 емисиите в ЕС", заяви Мат Харисън, Президент и Главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.
Пазарно представяне на марките и моделите
Обемът на продажбите на Toyota се е увеличил с 42% до 559 718 автомобила през първите шест месеца, а пазарният дял на марката възлиза на 6.2% - покачване в размер на 0.4% на годишна база при леките автомобили. Най-продаваните модели на марката са Yaris, гамата на Corolla и RAV4, които съставляват 61% от общия обем на продажбите, с комбиниран микс на хибридните модели в размер на 64%. Общият обем на продажбите на моделите с хибридно задвижване на Toyota бележи увеличение с 64% на годишна база до 326 420 единици и формира 58% от общите продажби на марката. Търсенето на новите RAV4 PHEV и Mirai FCEV продължава да нараства, а глобалната премиера на електрическия модел с батерии (BEV) Toyota bZ4X D-SUV Concept дава ясен сигнал за по-нататъшното разширяване на гамата от BEV модели на марката.
Lexus регистрира продажби в обем от 39 170 автомобила през първите шест месеца от годината, което се равнява на ръст от 32% на годишна база. Общият хибриден микс на марката на европейските пазари възлиза на 62%, като в Западна Европа се покачва до 93%. Гамата от SUV модели, включваща RX, NX, UX, GX и LX, представлява 84% от общите продажби при SUV хибриден микс в размер на 60%. Най-високите ръстове по отношение на продажбите на годишна база са постигнати от моделите UX (+55%) и ES (+51%). Продажбите на първия изцяло електрически модел на марката в лицето на UX 300e, които стартираха по-рано през годината, вече съставляват над 10% от общия обем на продажбите на модела UX.