2021-02-01 0
Продажбите на марката Lexus в световен мащаб за периода януари-декември 2020 година възлизат на 718 715 автомобила (6% спад спрямо същия период на предходната година). Докато резултатите през първата половина на годината бяха засегнати от разпространението на COVID-19 и отбелязаха намаление в размер на 16% намаление спрямо първата половина на 2019 година, обемът на продажбите в периода юли-декември регистрира увеличение от 2% в сравнение с второто полугодие на 2019 г.
През 2020 година Lexus отбелязва силни резултати в продажбите в глобален мащаб при модели като ES и RX, както и LC гамата, която беше подкрепена от успешното представяне на зашеметяващия нов кабриолет LC. Моделът UX 300e - първият изцяло електрически модел на Lexus, беше разпродаден бързо на отделните пазари, където бе лансиран през 2020 година преди по-широкомащабната му пазарна премиера през 2021 година. В края на миналата година марката Lexus представи и актуализирана версия на своята флагманска лимузина LS.
В регионален план, общият обем на продажбите на пазара в Китай отбелязва исторически рекорд в размер на 223 650 автомобила (ръст от 11% спрямо 2019 г.), с което дава значителен тласък напред на продажбите в световен мащаб.
На пазарите в Европа Lexus реализира общо 70 814 единици, постигайки рекорден пазарен дял от 2,3% в премиум сегмента и достигайки за първи път дял от 3% в продажбите на частни клиенти на фона на спад в продажбите в размер на -19% на годишна база. Основната част от продажбите на марката се реализират от моделите в SUV гамата - RX, NX, UX, GX и LX с комбинирани продажби от общо 57 833 превозни средства, които формират 81% от общия обем на продажбите на марката на европейските пазари. Продажбите на хибридни модели представляват 96% от продажбите на Lexus в Западна и Централна Европа.
През тази пролет компанията ще представи своята нова визия за марката наред с изцяло нова концепция, която илюстрира намеренията за бъдещо развитие и бележи началото на следващото поколение модели Lexus. Наред с това, през 2021 г. ще лансира първият си модел с новия дизайн и ще продължи с пазарните премиери на нови модели през следващата година, както и след това.