2020-11-02 0
Новият Golf вече се предлага и с екологично задвижване с природен газ/метан – версията Golf TGI е оборудвана с мощен 1,5-литров четирицилиндров турбодвигател с максимална мощност 96 кВт/130 к.с. и три резервоара за сгъстен природен газ/метан. Резервоарите са вградени в подовата част на каросерията на модела и позволяват изминаване на пробег от около 400 километра (според изискванията на WLTP) с едно зареждане изцяло на природен газ/метан. Системата на задвижване е практически моновалентна, тъй като двигателят използва за гориво предимно сгъстен природен газ/метан CNG (Compressed Natural Gas), но може да работи и с бензин. В случая бензиновият резервоар е с намален капацитет и служи само като резерв, но е в състояние да осигури и известен допълнителен пробег.
В много страни собсвениците на превозни средства на природен газ/метан от години се възползват от предимството на сравнително ниските цени на газовото гориво. Сега Volkswagen вече предлага TGI версия и при новото поколение на Golf, а от месец октомври моделът на природен газ/метан и увеличен пробег ще разшири и гамата на Golf Variant. Общата вместимост на трите CNG резервоара в момента е 115 литра или 17,3 килограма, с които Golf TGI може да измине пробег от около 400 километра в условията на цикъла WLTP. Golf TGI разполага и с бензинов резервоар с вместимост 9 литра, но той по същество изпълнява ролята на резервен вариант в случаите, когато горивото в газовите резервоари се изчерпи.
За да осигури високи показатели по отношение на динамиката и икономичността, Golf TGI разполага с 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател. Освен със своята мощност, задвижващият агрегат впечатлява и със своята висока ефективност и екологичност – това личи добре от показателите на разхода на гориво (WLTP) от едва 4,3–4,1 килограма сгъстен природен газ/метан на 100 километра, което отговаря на ниско ниво от 117–111 г/км при емисиите на CO2. Горивният процес на новия 1,5-литров TGI двигател в Golf използва високоефективния цикъл на Милър със степен на сгъстяване 12,5:1, който спомага за постигане на изключително ниски равнища по отношение на въглеродните емисии. В същото време системата за принудително пълнене с турбокомпресор с променлива геометрия увеличава налягането на свежия въздушен поток и така дава възможност за постъпване на по-голямо количество кислород в горивните камери. Това предимство на свой ред позволява на Golf TGI да осигури мощно ускорение от ниските оборотни режими на двигателя по всяко време.
Движението на природен газ/метан спомага за значително намаляване на въглеродните емисии. В сравнение с двигателите на бензин или дизел, сгъстеният природен газ/метан се отличава със значително по-високо енергийно съдържание при едновременно по-ниско съдържание на въглерод. Това означава, че при движение в CNG режим се отделят до около 25% по-малко въглеродни емисии, отколкото при използване на бензин. Зареждането с биометан или e-gas води до още по-добър въглероден баланс, тъй като биометанът се произвежда от отпадъчни растителни продукти, а горивото e-gas се извлича и акумулира от мощности, използващи излишна "зелена" електроенергия (т. нар. "power-to-gas" технология). Впоследствие тези две горива се използват като добавки към традиционните фосилни горива. Освен това трябва да се има предвид, че в сравнение с бензина или дизела, горенето на природния газ/метан като цяло се отличава с по-малки количества на емисиите, а в отработилите газове се отчитат значително по-ниски нива на въглеродния окис, азотните окиси (NOx), както и минимален дял на твърдите частици и саждите.