2020-10-29 0
Новото проучване "Дайте възможност на служителите си с правилните технологии", инициирано от Lenovo и Intel и проведено от Forrester Consulting, доказва, че въздействието на технологиите върху преживяванията на служителите е много по-голямо от очакваното. Резултатите очертават множество възможности пред мениджърите в IT компаниите в контекст на съвременната дистанционна или хибридна работна среда. Един от основните изводи в проучването е, че инвестициите в технологични подобрения в работната среда на служителите носят на компаниите средно петкратна възвръщаемост, повишена продуктивност, както и висока степен на организационна гъвкавост и удовлетвореност на клиентите. В същото време, мениджърите и служителите в IT компаниите не споделят едни и същи приоритети по отношение на технологични подобрения. Докато взимащите ключови решения в компаниите слагат приоритет на стратегическата IT интеграция, софтуера и поддръжката, служителите им остават фокусирани върху собствените си всекидневни технологични преживявания. В резултат на това става ясно, че има доста области за развитие по отношение на комуникацията между ръководители и служители. Откроява се необходимостта мениджъри и служители да взимат заедно решения за покупката на технологични продукти, което би довело до повишена мотивация в екипа, повишено удовлетворение на клиентите и повишаване на печалбите.
В момент, когато компаниите се насочват към дистанционен или хибриден режим на работа, хората, които взимат ключови решения в IT организациите, започват да подновяват устройства, софтуер и услуги. Това са само част от инициативите, свързани с по-доброто технологично преживяване на служителите, с които се цели увеличаване на мотивацията и удовлетвореността им. Данните от направеното проучване показват, че въпреки увеличените инвестиции в нови технологии, IT компаниите отчитат петкратна възвръщаемост. Казано с други думи, всеки похарчен долар за технологии носи 5 долара възвръщаемост под формата на повишена продуктивност, организационна гъвкавост и не на последно място удовлетвореност на клиентите. Много от IT компаниите планират увеличение на инвестициите си в технологични решения с почти 25% за 2 години.
Въпреки това, служителите не са удовлетворени от хардуера и софтуера, с които работят на ежедневна база:
Важно е да се отбележи, че мениджърите и служителите в IT сектора определят удовлетвореността си от технологиите като важна и приоритетна цел. Технологиите имат положително въздействие при близо 60% от анкетираните, като при мениджърите се наблюдава увеличение от над 10% в показателите, че технологиите увеличават мотивацията на служителите им. Очевидно е, че въвеждането на нови технологии е от съществено значение за подобряване на преживяванията на служителите в допълнение към обичайните фактори като човешки ресурси, социални облаги и други.
И все пак е налице явно разминаване между служители и мениджъри, чиято основна грижа е дълголетието на инвестициите в технологии, но не и въздействието им върху мотивацията на екипа. Според проучването, докато 84% от IT мениджърите вярват, че на всеки служител може лесно да се осигури ново устройство при нужда от подмяна, едва 50% от служителите са съгласни с твърдението, че имат лесен достъп до подобно решение. В крайна сметка, както мениджърите, така и служителите са на едно мнение, че регулярната подмяна на устройствата може да бъде подобрена като процес, както и да бъде по-добре координирана в бъдеще. В допълнение мениджърите в IT сектора отчитат, че интеграцията на хардуер и софтуер ще се отрази най-вече върху преживяванията на служителите, докато самите служители просто искат устройства, които работят надеждно.
Проучването очертава няколко ключови препоръки за това как бизнес лидерите да повишат отдадеността на служителите си с цел да подобрят резултатите си чрез инвестиции в нови технологии.
"Резултатите от нашето ново проучване потвърждават още повече мнението ни, че това е тема от стратегическото значение на всяка компания, докато технологиите са критично важна инвестиция, а не просто разходи за компанията. Правилното внедряване на технологии, осигуряващи възвръщаемост, може далеч да надхвърли първоначалните разходи за нови бизнес модели и възможности", казва Кристиан Тайсман, Президент Commercial PC and Smart Device Business Lenovo.
"Като се има предвид, че служителите са най-големият актив на една компания, проучването очертава множество възможности за повишаване на възвръщаемостта от инвестициите в технологии. Това става главно чрез фокус върху компютърни устройства и инструменти за съвместна работа, докато същевременно служителите биват включени по-активно в решенията за покупка. В днешната нова дистанционна и хибридна работна среда тези стъпки са ключови за компаниите и водят до възможности, които далеч надхвърлят първоначалните разходи за технологии."
Между юли и септември 2020 г., Forrester проведе анкета сред 1,014 ИТ-отговорници в компании от глобален мащаб, които отговарят за вземането на решения за покупките на ИТ продукти и за компютърната стратегия за крайни потребители; сред 1,845 служители от цял свят, на пълно работно време, които предимно работят с преносими компютри; и задълбочени интервюта с девет ключови лица, вземащи решения. Анкетираните бяха от Китай, Франция, Германия, Индия, Италия, Япония, Мексико, Обединеното Кралство и САЩ.