2020-10-28 0
Volkswagen засилва своята продуктова офанзива в областта на моделите с хибридно задвижване. Флагманът в SUV гамата Touareg вече може да се поръча в две нови plug-in хибридни версии, отличаващи се с автономен пробег на електричество до 47 километра (според изискванията на WLTP) и нисък среден разход. В основата на хибридната SUV гама е новият Touareg eHybrid, чиято хибридна система от електрически мотор и бензинов двигател развива максимална системна мощност от 280 кВт (381 к.с.). Тази версия е създадена за осигуряване на изключителен комфорт на дълъг път и може да бъде конфигурирана в двете нива оборудване Atmosphere и Elegance. Почитателите на повече спортна динамика и съответните по-динамични настройки и спортно оборудване, могат да насочат своя избор към новия Touareg R2, чиято системна мощност в размер на 340 кВт (462 к.с.) го прави най-мощният модел не само в моделната гама на Touareg, но и на марката Volkswagen като цяло.
Двата хибридни SUV със системи за двойно предаване се отличават с високо ниво на енергийна ефективност, с познатите изключително универсални характеристики на Touareg и със значително подобрено стандартно оборудване. То включва първокласни удобства като 4-зоновия автоматичен климатик, Innovision Cockpit с цифрови показания на контролните прибори, висш клас навигационна система Discover Premium и панорамен покрив с маханизъм за плъзгане и повдигане. В стандартното оборудване на Touareg R е включена и интерактивната матрична система IQ.LIGHT на предните LED светлини.
Благодарение на перфектната хармония и взаимодействие между електрическия мотор и бензиновия V6 турбодвигател, Touareg eHybrid и Touareg R се отличават с нисък среден разход на гориво и дълъг автономен пробег на електрическа тяга. И двата нови модела могат да изминат около 47 километра (според WLTP) с нулеви локални емисии и така да покрият типичния средностатистически пробег на много от водачите. Статистическите данни на германското Федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура (BMVI) например сочат, че 99% от всички пътувания в най-гъсто населената европейска държава са по-кратки от 100 километра. За изминаването на подобни дистанции plug-in хибридното задвижване с напълно заредена акумулаторна батерия (енергиен капацитет 14,3 кВтч нето, 17,9 кВтч бруто) е идеално решение със своя извънредно нисък разход на гориво и електроенергия според изискванията на WLTP – съответно 2,6 л/100 км и 24,2 кВтч/100 км (Touareg eHybrid) и 2,7 л/100 км и 24,4 кВтч/100 км (Touareg R).
Рlug-in хибридните системи на задвижване при двата нови варианта на Touareg имат изключително голям потенциал за икономии и намаляване на нивата на емисиите и при пътуване на дълги разстояния, тъй като при тях акумулаторната батерия може да се зарежда по малко, но непрекъснато по време на движение чрез режима на рекуперация - с други думи благодарение на оползотворяването на излишната енергия при намаляване на скоростта и спиране. Тази допълнителна енергия е достатъчна, за да позволи на Touareg eHybrid и Touareg R да изключват напълно и многократно двигателя V6 при намаляване на скоростта и при спускане по наклон, така че да се движат с нулеви локални емисии в голяма част от времето. Взаимодействието между тяговия електромотор и шестцилиндровия турбодвигател с вътрешно горене е усъвършенствано в рамките на превантивната стратегия за управление на хибридното задвижване на двата нови модела. И двете нови версии на Touareg използват данните от GPS и топографските характеристики за профила и релефа на маршрута от навигационната система за постигане на изключително ниски стойности на разхода на гориво и електроенергия при движение на средни и дълги разстояния. За тази цел управляващата електроника на задвижването на двата SUV модела включва данните за маршрута като основа за изготвяне на стратегията за контрол на хибридното задвижване в реално време и дава възможност на Touareg eHybrid и Touareg R да постигнат комбиниран пробег до 810 километра с едно зареждане.
Въпреки изключителната си енергийна ефективност, новите plug-in хибридни модели не са загубили способността си да се справят и с обичайните за тази автомобилна категория тежки изпитания – подобно на всички останали версии в гамата на Touareg. Както Touareg eHybrid, така и Touareg R са проектирани за теглене на прикачен товар с максимално тегло от 3,5 тона, което е изключително високо постижение за модел с хибридно задвижване и е възможно в изцяло електрически режим на движение. Благодарение на постигнатия по този начин извънредно широк спектър на приложение - от класически офроуд автомобил до луксозен модел от висша класа, който може да се използва и като електрическо превозно средство с нулеви емисии, новите хибридни версии на Touareg заемат наистина специално място в пазарния сегмент на големите SUV модели.
Touareg е един от най-модерните представители на своя клас в световен мащаб. Благодарение на асистиращата система Travel Assist, например, Touareg е първият модел на марката Volkswagen, способен да подкрепя водача в режим на частично автономно движение със скорост до 250 км/ч в рамките на ограниченията на системата. При това Touareg не реагира само на движещите се отпред превозни средства, а и на ограниченията на скоростта, профила и релефа на пътя (завои, обикновени и кръгови кръстовища, и т.н.). Освен това Touareg е и първият модел на марката Volkswagen, който може автоматично да влиза и да напуска мястото за паркиране с помощта новия Park Assist с дистанционно управление с помощта на смартфон приложение - особено интересна за потребителите характеристика при новите Touareg eHybrid и Touareg R, защото Park Assist работи с дистанционно управление не само с бензиновия V6 двигател, но и в изцяло електрическия режим E-MODE с нулеви емисии. Същото се отнася и за познатата функция Trailer Assist за подпомагане на маневрите с прикачен товар, коятозначително улеснява движението назад с ремарке или каравана.