2020-10-05 0
"Лидл България" първа награда в десетото издание на конкурса "Най-зелените компании в България", организиран от b2b Media. Това е признание за устойчивите и прозрачни политики на компанията, въведените продуктови иновации, реализираните CSR инициативи за опазване на околната среда и за пореден път доказва, че веригата вече 10 години развива бизнеса си по отговорен начин, с грижа за природата и обществото.
"За нас е изключително признание в навечерието на десетата ни годишнина да бъдем избрани за най-зелената компания в ритейл сектора в България. Отговорността във всяко едно отношение винаги е била наш постоянен и осъзнат ангажимент. Вярваме, че като отговорна компания, нашата мисия е да допринасяме за положителна промяна и за по-добър живот. Ще продължаваме и занапред да подкрепяме това наше верую с конкретни действия и инициативи за нашето по-добро утре", сподели Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".
Устойчивото развитие е в основата на бизнес модела на Lidl и присъства като принцип във всяка от дейностите на компанията. Грижата за околната среда, която веригата полага, намира изражение в конкретни стратегии, програми и мерки в различни области. Една от тях е международната стратегия на Lidl - REset Plastic. В основата си тя цели избягване и намаляване употребата на пластмаса, включително промяна на опаковки, рециклиране, инициативи, свързани с почистването на водни басейни, и разработването на иновации. Като част от REset Plastic, Lidl си поставя две амбициозни цели: да намали съдържанието на пластмаса в опаковките на продуктите от собствените си марки с 20% до 2025 г., както и да направи 100% от опаковките на продуктите от собствените си марки максимално рециклируеми.
"Лидл България" работи ежедневно и за високата устойчивост и функционалност на своите обекти, като организира процесите си по начин, по който цели да остави минимален отпечатък върху природата. Всички магазини на "Лидл България" и двете логистични бази са със сертификат за зелено строителство EDGE. Към ноември 2019 г. всички обекти на веригата са сертифицирани и по ISO 50001. С цел повишаване на енергийната ефективност компанията успешно завърши програмата си за реновиране на 80 от своите магазини, като през 2019 г. бяха реновирани 18 от тях. Допълнително е подменено и осветлението с LED в 90% от магазините с цел оптимизиране на консумацията на енергия, както и намаляване на въглеродните емисии с 2 480 тона.