2020-09-25 0
Peugeot представя първата глава от историята на Peugeot Sport Engineered с високопроизводителните версии на Peugeot 508 седан и SW. Като перфектно съчетание от спортен дух и технологии Peugeot пренаписва правилата за една обновена, отговорна динамика: нео-динамика. Подписът на тази нова гама под формата на 3 нокътя в цвят Kryptonite е свързан с новата идентичност на Peugeot Sport, със светлинните подписи на серийните модели и черпи вдъхновение от наследството на марката със задните светлини на купето Peugeot 504.
508 Peugeot Sport Engineered е абсолютна технологична демонстрация и въплъщение на експертния опит на инженерите в Peugeot Sport. Те са се доказали неведнъж в международни състезания като Световния рали шампионат, ДАКАР, Пайкс Пийк или Световния шампионат по издръжливост, с разработването на концептуалния автомобил 208 FE през 2013 г.
Едновременно с лансирането на тази марка, Peugeot обявява завръщането си в Световния шампионат по издръжливост (WEC) в топ категорията LMH (Le Mans Hypercar - Хиперавтомобил на Льо Ман) от 2022 г.
508 Peugeot Sport Engineered е най-мощният сериен автомобил, създаван досега от Peugeot.
Силовият агрегат може да достигне 360 к.с. и 520 Нм въртящ момент чрез прецизно съчетаване на топлинната и електрическата енергия. Това съчетаване прави възможно постигането на почти мигновени реакции. Такова ниво на динамика е безпрецедентно за марката.
Удоволствието от шофирането е в основата на ДНК-то на Peugeot, поради което инженерите на Peugeot Sport са адаптирали шасито на Peugeot 508, за да постигнат баланс между много висок комфорт и пътно поведение:
• оптимизиране на променливите амортисьори с 3 режима (Comfort/Hybrid/Sport),
• снижена основа на седалката, разширени следи с 24 мм отпред и с 12 мм отзад,
• предни спирачни дискове с диаметър 380 мм и фиксирани 4-бутални спирачни апарати,
• 20-инчови джанти, оборудвани с гуми Michelin© Pilot Sport 4S.
508 Peugeot Sport Engineered може да достигне 360 к.с. благодарение на мощността на двигателя с вътрешно горене, комбиниран с двата електрически двигателя отпред и отзад. Трансмисията със задвижване на 4-те колела осигурява оптимално сцепление при всякакви атмосферни условия.
Пет режима на шофиране са достъпни директно през селектора на режими на централната конзола:
• Electric: за 100% електрическо задвижване в пълна тишина, с пробег от 42 км съгласно протокола WLTP, който дава достъп до зелените зони в градските райони и осигурява ускорение с високи обороти чрез незабавната реакция на електрическите двигатели от 0 км/ч до 140 км/ч.
• Comfort: Хибриден режим с омекотено окачване за шофиране с "висока степен на комфорт".
• Hybrid: режим, който автоматично избира топлинната или електрическата мощност в зависимост от обстоятелствата с цел оптимизиран разход на гориво.
• Sport: максимална мощност от 360 к.с. за върховно удоволствие! Този режим също така влияе на кормилното управление, амортисьорите, настройките на педала на газта и амбиентното осветление. Двигателят с вътрешно горене гарантира, че батерията се зарежда за максимална мощност по всяко време.
• 4WD: максимална тяга при условия на ниско сцепление
По отношение на хибридния двигател 508 Peugeot Sport Engineered се възползва от експертния си опит с последните лансирания на Peugeot 3008 Hybrid/Hybrid4 и Peugeot 508 Hybrid заедно с експертизата на Peugeot Sport с опита им в областта на хибридизацията в състезанията. Режимите на зареждане са гъвкави и адаптирани към всяка ежедневна ситуация.
508 Peugeot Sport Engineered има същите обеми на купето и багажника (над пода) както версиите с двигател с вътрешно горене, благодарение на интелигентното разпределение на електрическите двигатели и батерията.
Peugeot Sport Engineered създаде нов вид чиста динамика: нео-динамика. Това е идеалният съюз на спортен дух и технология с рекордно ниски CO2 емисии на километър: тази високопроизводителна версия е с одобрени в съответствие с протокола WLTP CO2 емисии от 46 г/км, еквивалентът на 2,03 л/100 км разход на гориво!
508 Peugeot Sport Engineered е олицетворение на ноу-хауто за пътно поведение на Peugeot. Настройките на шасито са фино регулирани от инженерите на Peugeot Sport за още по-голямо удоволствие от шофирането. Маневрите при завиване са прецизни благодарение на оптималната настройка на кормилното управление.
В допълнение към задвижването на 4-те колела и за най-високо ниво на безопасност, 508 Peugeot Sport Engineered съдържа всички системи в помощ на водача, налични в гамата Peugeot 508: система за нощно виждане Night Vision, адаптивен автопилот с функция Stop & Go, система за предупреждение при неволно пресичане на маркировката, автоматично аварийно спиране и др.
Peugeot i-Cockpit® се проявява тук с компактен волан, съдържащ три нокътя в цвят Kryptonite, отличителни елементи на марката Peugeot Sport Engineered и 100% дигитален дисплей на нивото на очите. Графичните анимации на Peugeot i-Cockpit® и централният 10-инчов HD екран са възприели подписа на марката за още по-ексклузивно усещане.
Тапицерията на седалките "comfort-fit" също има отличителен вид с комбинация от кожа, 3D мрежа и Alcantara©. Купето е декорирано с двойни шевове в цвят Tramontane Grey и Kryptonite. Hi-Fi аудиосистемата FOCAL® присъства като стандартно оборудване.
Аеродинамичният дизайн на каросерията е подчертан от характерните черти на тази версия:
• отпред: аеродинамична решетка, предна броня, отвори за охлаждане и монограм Kryptonite,
• отстрани: три фолиа със специфични декоративни елементи, отново трите нокътя върху четвърт панела над задното колело на седана и върху предния калник на SW,
• отзад: електролитно обработени черни ауспуси, централен дифузьор в блестящ черен цвят,
• 20-инчови джанти, оборудвани с гуми Michelin© Pilot Sport 4S, предни спирачни апарати Peugeot Sport в цвят Kryptonite.
508 Peugeot Sport Engineered се предлага с три цвята на каросерията: специален Selenium grey, Perla Nera black, Pearl white. Всички монограми са черни, за да подчертаят присъщия спортсменски характер на Peugeot 508. Произвежда се в Мюлуз, Франция.