2020-09-09 0
Изцяло новото, четвърто поколение Yaris, е автомобил, който отговаря изцяло на нуждите в градското ежедневие, като в същото време осигурява наслада от шофирането в извънградски условия и на магистрала. Емблематичното последно поколение на модела вече се предлага и на българския пазар.
Новият модел е проектиран така, че да осигури максимална гъвкавост в натовареното движение по градските улици и това е отразено отлично в компактните външни размери и малкия, водещ в класа диаметър на завой. Едновременно с това Yaris осигурява просторен, удобен и висококачествен интериор с ниво на оборудването, което отговаря на всички съвременни изисквания на клиентите по отношение на комуникационната свързаност и безпроблемния достъп до информация.
Ключов фактор за осъществяване на високите амбиции на Toyota за новия Yaris, е прилагането за първи път на новата конструктивна философия TNGA (Toyota New Global Architecture) върху автомобил от малкия клас, посредством модулната платформа GA-B, която ще бъде използвана за основа на цяла серия от нови модели. Архитектурната платформа GA-B има основен принос за подобрените динамични характеристики на Yaris, осигурявайки по-нисък център на тежестта и много по-висока структурна устойчивост на купето. Освен това тя е дава възможност на дизайнерите да създадат автомобил с по-ярка, отличителна и енергична външност с привлекателен и индивидуален характер. Новият модел използва най-новоточетвъртото поколение хибридно електрическо задвижване на Toyota, което осигурява по-нисък разход на гориво, по-ниски нива на СО2 емисиите и значително подобрени възможности за движение в изцяло електрически режим - при по-висока скорост и при по-големи разстояния.
Всъщност в градски условия новият Yaris може да се движи с нулеви емисии през значителна част от времето – подобно на електромобилите, захранвани изцяло от акумулаторни батерии BEV (Battery Electric Vehicle), но без притеснения относно автономния пробег и възможностите за тяхното зареждане.
Toyota Yaris затвърждава своето реноме на лидер по отношение на безопасността в своя пазарен сегмент и отново вдига летвата в тази област. Следвайки ангажимента на Toyota за демократизиране на технологичните решения за подобряване на безопасността, новият модел предлага предимствата на по-богатата гама от активни системи Toyota Safety Sense сред които и включени в серийното оборудване системи за асистенция на водача ADAS като Асистента за поддържане на пътната лентата (Lane Trace Assist), Система за подпомагане на управлението при извънредни ситуации (Emergency Steering Assist) и Асистент при преминаване през кръстовища (Intersection Turn Assistance).
Функционалността на системата за безопасност Pre-Collision System е подобрена и тя вече е в състояние да регистрира пешеходци денем и нощем, както и колоездачи при шофиране през деня. Новият Yaris предлага също и първия в този сегмент от пазара Асистент при преминаване през кръстовища (Intersection Turn Assistance), който разпознава рисковете от потенциален сблъсък с насрещно движещи се превозни средства и пешеходци при извършване на маневри на кръстовища. Yaris е и първият модел на Toyota, оборудван с централни въздушни възглавници, които спомагат за предотвратяването на евентуален сблъсък между водача и неговия спътник при страничен удар.
С помощта на тези мерки и благодарение на предимствата на значително повишената здравина на купето вследствие на внедряването на платформата GA-B, Toyota цели да превърне новия Yaris в най-безопасния автомобил в малкия клас в световен мащаб.
Дизайн с концентрирано излъчване и динамичен характер
Общата дължина на купето е намалена с 5 мм, но по-дългото междуосие и по-голямата широчина осигуряват вътрешен простор и комфорт. Платформата GA-B дава възможност за по-добра връзка между водача и автомобила с по-ниска позиция на седалките. Оформлението на мястото на водача следва философията "поглед на пътя, ръце на волана".
Задвижване
Ново, четвърто поколение хибридно електрическо задвижване Toyota.
Всички компоненти на хибридната система са нови и оптимизирани като размер, тегло и енергийна ефективност.
Нов 1.5-литров двигател Hybrid Dynamic Force.
По-нисък разход на гориво и количества на емисиите при едновременно повишени стойности на мощността и въртящия момент.
Възможност за изминаване на значително по-големи разстояния в изцяло електрически EV режим със скорост до 130 км/ч.
Динамика на пътя
Първото прилагане на архитектурната платформа Toyota New Global Architecture GA-B, демонстрира съществени предимства в поведението на пътя, стабилността и комфорта на возене.
Структурната устойчивост на каросерията е увеличена с 37%. По-ниският център на тежестта и подобреният теглови баланс допринасят за по-добро поведение и стабилност на пътя. Динамиката на пътя осигурява пъргаво поведение в града и удоволствие от шофирането в извънградски условия.
Оборудване
Високи нива на оборудването, предлагащи функции от горния клас автомобили. Допълнително се предлагат 10-инчов цветен HEAD-UP дисплей, отопление на волана и първокласна озвучителна система JBL.
Сериозен фокус върху комуникационната свързаност с възможности за смартфон интеграция чрез Apple carplay и Android auto.
Панел за безжично зареждане на смартфони с достатъчно голям размер, за да побере моделите от най-новите поколения.
Безопасност
В унисон със своята политика за демократизация на технологиите, Toyota представя най-новите разработки на системите за безопасност Toyota Safety Sense.
Новият Yaris е създаден с цел да бъде лидер по отношение на безопасността в своя пазарен сегмент.
Представяне на усъвършенствани системи за асистенция на водача (ADAS), сред които асистента за поддържане на пътната лента (Lane Trace Assist) и комбинация между функциите на адаптивния круз контрол (АСС) и асистента за разпознаване на пътни знаци (Road Sign Assist).
Системата за безопасност pre-collision system вече е в състояние да регистрира пешеходци денем и нощем, както и колоездачи през деня. За първи път в Toyota се предлага асистент при преминаване през кръстовища (Intessection Turn Assistance) и система за подпомагане на управлението при извънредни ситуации (Emergency Steering Assistance).