2020-08-21 0
Електрическата офанзива на Volkswagen продължава да набира скорост – серийното производство на ID.4, първият изцяло електрически SUV модел на марката, стартира в завода в Цвикау. Световната премиера на ID.4 ще последва в края на месец септември. С тази стъпка марката Volkswagen подчертава своята последователна амбиция да се превърне в световен лидер на пазара на електрическа мобилност. За тази цел в периода до 2024 година групата ще направи инвестиции в обем на около 33 милиарда евро, 11 милиарда от които са заделени за марката Volkswagen. През 2025 година марката очаква обемът на произвството да достигне 1,5 милиона електрически автомобила.
"В лицето на новия ID.4, марката Volkswagen добавя изцяло електрически модел в своята гама от предложения в компактния SUV сегмент – най-бързо растящият сегмент на световния автомобилен пазар", отбеляза Ралф Брандщаттер, изпълнителен директор на марката Volkswagen. "След ID.3 това е вторият модел, който използва технологичната основа на новата модулна платформа за модели с електрическо задвижване (MEB). В бъдеще автомобилът ще се произвежда и продава на пазарите в Европа, в Китай, а по-късно и в САЩ. По този начин ние ще увеличим обема на производството на платформата MEB в световен мащаб и ще поставим икономическата основа за успеха на нашата ID. фамилия от модели."
Отговорният за електрическата мобилност член на управителния съвет Томас Улбрих на свой ред сподели - "Движим се точно по график с процеса на трансформация на марката Volkswagen по пътя към електрическата мобилност. След ID.3 сега своя път поема и ID.4. Отчитайки сериозните предизвикателства пред световното общество през последните месеци, успешният старт на серийното производството на новия ID.4 е изключително постижение, за което искам специално да изкажа своята признателност и благодарност към екипа на Volkswagen в Саксония и всички членове на ID. екипа. Вторият модел от ID. фамилията вече слиза от поточната линия, на която до съвсем неотдавна се произвеждаха aвтомобили с двигатели с вътрешно горене."
Производственото звено в Цвикау играе ключова роля в преминаването на марката към електрическа мобилност: За първи път производството в подобен по мащаби автомобилен завод се преобразува изцяло за целите на електрическата мобилност, като инвестициите в тази трансформация възлизат на около 1,2 милиарда евро. Всички дейности по преоборудването ще бъдат завършени в съответствие с планирания график през тази година. През 2021 година, която ще бъде първата пълна година на производство на изцяло електрически превозни средства, от поточните линии на завода в Цвикау ще слязат около 300 000 електромобили на модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) на Volkswagen. На тази основа заводът ще се превърне в най-голямата и най-ефективна производствена мощност за електрически превозни средства (EV) в Европа и в пионер в процеса на трансформация на производствена мрежа на Volkswagen в глобален мащаб. В разгара си е и подготовката за внедряване в производство на електрическия SUV модел в световен мащаб. Производството на предварителната серия на ID.4 в завода Aнтинг в Китай вече е в ход, а американският завод на Volkswagen в Чатануга ще стартира производството на ID.4 през 2022 година.
Профилът на първия изцяло електрически SUV модел на Volkswagen.
Новият ID.4 използва технологичната основа на модулната конструктивна архитектура за модели с електрическо задвижване MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) на Volkswagen. Това е изцяло електрическа платформа, която оптимизира възможностите и увеличава предимствата, предлагани от електрическото задвижване. Благодарение на ниския коефициент на аеродинамично съпротивление на каросерията от 0,28 и възможността за използване на различни по размер акумулаторни батерии, новият ID.4 може да измине над 500 километра (според WLTP) с едно зареждане. Модерната компановъчна схема позволява постигането на извънредно просторен интериор, а внушителните пропорции придават ултрамодерен вид на външността на ID.4.
Първоначално SUV моделът ще се предлага във версия със задно предаване, а на по-късен етап в гамата ще се добави и версия с изцяло електрическо задвижване на всички колела. Акумулаторната батерия с високо напрежение е разположена на принципа на сандвича в подовата структура на каросерията и така спомага за постигането на нисък център на тежестта, който наред с изключително добрия баланс в разпределението на натоварването на предния и задния мост гарантира оптимална динамика на пътя. Подобно на всички автомобили, използващи основата на новата модулна платформа за модели с електрическо задвижване (MEB), интериорът на ID.4 ще бъде изключително просторен благодарение на извънредно компактните размери на системата за електрическо задвижване. Интериорът на SUV модела с нулеви емисии се отличава с ясно структурирано арматурно табло и пълна дигитализация, а управлението на функциите се осъществява до голяма степен чрез сензорни панели и интуитивно гласово управление с естествени фрази.
Неутрално по отношение на въглеродните емисии производство на ID.4
Моделите ID.4 и ID.3 са важни крайъгълни камъни в историята на марката Volkswagen, която се насочва към постигане на пълна неутралност по отношение на въглеродните емисии в периода до 2050 година – природосъобразна цел, съобразена с директивите за опазване на климата, залегнали в Парижкото споразумение. Подобно на ID.3, новият електрически SUV модел ID.4 демонстрира нови, изключително високи стандарти за устойчива мобилност – производственият процес в завода в германската провинция Саксония е напълно неутрално по отношение на въглеродните емисии и всеки екземпляр от новия електрически SUV модел ще премине в ръцете на новите си собственици с въглеродно неутрален отпечатък. В производството на високоефективните акумулаторни клетки за ID.4 също се използва изключително и само "зелена" електроенергия.
Мощен производствен клъстер за електрически превозни средства в германската автомобилна индустрия.
С решителното си навлизане в сферата на електрическата мобилност, компанията Volkswagen дава своя важен принос за опазването на климата и по този начин създава дългосрочни перспективи за около 100 000 свои служители в германските си заводи. Освен заводът в град Цвикау, съществена част от производството на електрически автомобили са и производствените мощности за части, конструктивни възли и агрегати в Брауншвайг, Касел, Залцгитер и Волфсбург. В тях се произвеждат ключови компоненти като електромоторите и акумулаторните системи на новите модели. От 2021 година се предвижда ID.3 да бъде произвеждан и в "Стъклената манифактура" в Дрезден. Според плановете на компанията, автомобилните заводи в германските градове Емден и Хановер също ще започнат производство на електрически превозни средства от 2022 година.