2020-08-13 0
Lenovo Group днес обяви приходите на групата за първото тримесечие на FY2021, възлизащи на 13.3 милиарда щатски долара, което е с близо 7% повече от предходната година. Приходите от 332 милиона щатски долара преди облагане с данъци са с 38% по-високи спрямо същото тримесечие на 2019, а нетният доход се е увеличил с 31% сравнено с миналата година, възлизайки на 213 милиона щатски долара. Основната печалба за акция за първото тримесечие беше 1,80 цента (щатски долари) или 13,95 цента в хонконгски долари.
"Невероятните резултати, които постигнахме през последното тримесечие, доказват че Lenovo бързо възвърна инерцията си след пандемията и успя да улови новите възможности, предоставени от дистанционната работа и образование, както и ускоряването на процеса по дигитализация в цял свят", казва Ян Юанцин, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo. "Докато светът продължава да среща предизвикателства, ние в Lenovo сме фокусирани върху постигането на устойчив растеж чрез основния ни бизнес, както и новите възможности за услуги и решения, резултат от интелигентната трансформация с фокус върху услугите, случваща се в компанията."
Световни икономически фактори
Последното тримесечие беше изпълнено с предизвикателства за целия бизнес, включително продължаващата геополитическа несигурност и пандемията COVID-19. За да си прокара път през тези предизвикателства, Lenovo продължава да използва оперативните си умения и подхода "глобално снабдяване, местна доставка". Поглеждайки към геополитическия пейзаж, Lenovo продължава да вярва, че сътрудничествата в търговията, технологиите и културата осигуряват значителни икономически ползи за всички пазари и гарантират ползите на технологиите за цялото общество.
Преглед по бизнес групи
Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group - IDG) на Lenovo продължава да води по резултати в компанията. PC и Smart Devices Group (PCSD), една от двете бизнес единици на IDG, увеличи приходите до 10,6 милиарда щатски долара. Приходите преди данъци достигат 670 милиона щатски долара или 28% повече от предходната година, а водещите приходи в индустрията се повишават с почти 1 пункт до нов рекорд от 6,3%. Пазарът на персонални компютри значително превъзхожда прогнозата на индустрията за спад, с което Lenovo запазва лидерската си позиция на световния пазар на PC устройства (PC и таблети). Забелязва се и ръст (45%) в приходите при потребителския бизнес в световен мащаб. Водени от тези успехи, приходите нарастват с 30% в EMEA (Европа, Близък Изток и Африка) и 18% в Китай. Пазарният дял в премиум и категории с висок ръст като Gaming, Thin & Light, Visuals и Chromebooks продължава да нараства с големи темпове. Световният бизнес за електронна търговия се представя впечатляващо добре при ръст на приходите с над 50% от миналата година насам.
Гледайки напред, компанията очаква това силно търсене на компютри да бъде дългосрочна тенденция. Затова Lenovo ще се съсредоточи върху иновативните продукти, адаптирани към новата глобална среда, ще засилва връзките си в световната мрежа от партньори и доставчици, за да задоволи бързо растящото търсене, да продължи да развива платформата си за електронна търговия и да се съсредоточи върху премиум и сегментите с висок растеж, за да увеличи пазарния дял и да задържи лидерската си позиция.
Mobile Business Group (MBG) - втората бизнес единица на IDG, въпреки че все още носи последствията от COVID-19 и предизвикателните валутни курсове, подобри представянето си и увеличи приходите си с 33% през последното тримесечие. За сметка на намаляващите приходи на годишна база, пазарният дял на ключови пазари като Латинска Америка, Северна Америка и Европа, се увеличава през годините и достига до рекордно високи стойности в Латинска и Северна Америка. Колкото до бъдещите планове на Lenovo - компанията ще продължава да използва силното си продуктово портфолио, иновативните технологии, особено при 5G технологиите, и ще разширява мрежата от партньори и доставчици, за да възобнови растежа в печалбите си.
Групата на Центъра за данни (Data Center Group - DCG) възобнови свръхрастежа си, а приходите нараснаха с почти 20% достигайки 1,6 милиарда щатски долара, а рентабилността се подобрява с всяка следваща година. Забележителните успехи включват бизнеса с доставчици на cloud-услуги, който нарасна с над 30% на годишна база, като постави нов рекорд на приходите, улавяйки силното търсене на публична cloud инфраструктура, резултат от увеличеното ползване на цифрови услуги в следствие на глобалната карантина и ограничено движение заради COVID-19. Междувременно клиентската база продължава да расте, благодарение на разширените вътрешни мощности и изненадващите търговски възможности на доставчиците на cloud услуги. Предприемаческият, както и малкият и среден бизнес, постигнаха годишен ръст на приходите, най-вече в сегменти с висок растеж, като софтуерно дефинирана инфраструктура и услуги, както и високоизчислителна техника. Очаква се дългосрочен растеж при cloud доставчиците, а съществуващата сила в сектора ще подпомогне за разширяване на изчислителния бизнес - Edge.
Интелигентната трансформация на Lenovo продължава да показва напредъка си благодарение на безкомпромисното изпълнение на 3S стратегията. Общите приходи от Софтуер и Услуги нараснаха с 38% от изминалата година насам, прехвърляйки 1 милиард щатски долара: около 7,6% от приходите на групата. Приходите на Smart IoT нараснаха с 39%, Smart Infrastructure с 16%, а Smart Verticals с 65%, водещи се от решенията в Smart City в Китай и Smart Healthcare в Северна Америка. Свързаните услуги нарастват с 32% на година, Управляваните услуги (включително бързо развиващото се Устройство като услуга) - с 48%, а Решенията подобряват резултатите си с впечатляващите 54% сравнено с миналата година.