poli_g написа:От години се правят опити да се пробие в тази насока ( допълвам си предния пост, но няма да кажа нищо ново)- мога да ви посоча редица СР, в които категорично се отхвърля тезата за нарушение на чл. 6 от конвенцията по АНХД с оглед прекратителните определения.
Трудно. Непосилно. До посочените съдебни актове. Все пак да не се радваме прекалено на тези бели лястовици, макар да е напредък, така щото не са окончателни.
Тази хазна все с нещо следва да се пълни ( вече отпочнаха да идват и клиенти с АУАН за нарушения по чл. 40 от ЗСч
- там поне няма основание за прекратяване, но ще е трудно).
Попаднах тук, с желанието на пейсна решенията на Кюстендилския съд , което вече е сторено и видях че глобата от 50 лева е обжалваема.
Но възникна друг въпрос, който /ще ме извините ако пиша глупости/ относно следния текст от ЗААНН :
"Чл. 6. (Изм. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) Административно нарушение е това деяние (действие или бездействие), което нарушава установения ред на държавното управление, извършено е виновно и е обявено за наказуемо с административно наказание, налагано по административен ред."
Има ли правна квалификация на деянията и бездействията, нарушаващи установения ред на управление?
Нима горенето на гуми , продажбата на собствена продукция , почистването на снега, кастрацията на кучетата и чиповете за тях , могат да влязат като нарушения , на този законов текст?
Аз си мисля , че тези деяния или бездействия , нямат нищо общо и не нарушават "установения ред на държавното управление" , нито пък са обявени от закона като виновни.
Чета още и търся консултазия по разшифровката на текстовете:
"Чл. 2. (1) Деянията, които съставляват административни нарушения, и съответните за тях наказания, се определят със закон или указ.
(2) Когато нарушението на закон или указ е обявено общо за наказуемо с определено по вид и размер административно наказание, Министерският съвет и членовете на правителството, ако са овластени със съответния закон или указ, могат да определят съставите на конкретните нарушения."
и по точно в условността на частта от този текст :
"ако са овластени със съответния закон или указ, могат да определят съставите на конкретните нарушения."
Законния тескт е задължителен, даже и когато не е формулиран ясно.
Общинските съвети не могат и нямат право по закон , не са овластени да създават наказателни наредби и да определят санкции , които преди това , не са обявени като наказуеми.
Тук сумата 50 лева не е важна, защото е нарушен принцип- фактическа наказуемост при липса на законна вина, която наказуемост , противоречи на конституционния принцип:
"Всичко което не е изрично забранено от закона е разрешено"
Излиза , че с всяко решение на ОБЩИНИТЕ е незаконосъобразно , ако не е създадено в допълнение на разпоредбата на :
"(3) (Изм. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) Общинските съвети при издаване на наредби определят съставите на административните нарушения и съответствуващите на тях наказания, предвидени в Закона за местното самоуправление и местната администрация."
И сега каквоооо?