начало

Марин Маринов е избран за председател на апелативния съд във Варна Марин Маринов е избран за председател на апелативния съд във Варна

такса битови отпадъци

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


такса битови отпадъци

Мнениеот fester1 » 23 Ное 2007, 17:58

Имаше една разпоредба в ЗМДТ, чл. 71 ако не се лъжа, която освобождава от такса битови отпадъци имоти, които не се ползват, за което се подава и декларация. Чух обаче, че сега не е действаща в тази си част, но не съм сигурен доколко е вярно, защото данъчното ми е малко встрани от работата, по стечение на обстоятелствата... :roll: :roll: :roll:
Ако е вярно това, ще е много странно за имот публична държавна собственост, който не се ползва, да се плаща солидна такса, но знае ли човек... :shock: :roll:
fester1
Потребител
 
Мнения: 245
Регистриран на: 08 Дек 2006, 15:25

Мнениеот bonbonche » 23 Ное 2007, 18:55

Не сте се объркали по отношение на чл.71 от ЗМДТ, но вече там не съществува тази възможност, собственика на имота да декларира че няма да ползва имота и да бъде освободен. Но нищо не Ви пречи да прегледате наредбата за местните такси и цени на услуги на съответната община, на чиято територия е имота. Повечето общини все още го прилагат и срока явно си е останал до 30 ноември . Съвсем случайно отворих наребите на община Русе, там все още съществува тази възможност, Това ти го пействам от тяхната наредба чл.16 (5) /нова - реш. № 153/23.04.04; доп.реш.-№ 346/24.09.04г. изм. реш. №747 от 30.09.05г./ Не се събира такса за имотите, които не са декларирани като основно жилище, няма да се ползват през цялата година и е подадена декларация за това в Общината /Кметството/ до 30 ноември на предходната година. За придобитите през годината имоти декларацията се подава в 2-месечен срок от датата на придобиването им.
(6) /нова - реш. № 346/24.09.04; изм.с реш.№747/30.09.05г./ Декларациите по ал. 5, се приема и завежда в отделен регистър на Обшината /Кметството/, като проверка на обстоятелствата посочени в нея се извършва от длъжностно лице от отдел “Опазване на околната среда” / Кметовете на кметства/, което/които/ при необходимост изисква и допълнителни документи, и/или извършва насрещни проверки в съответната данъчна служба. Декларацията се приема но поражда последици само когато всички съсобственици или ползватели на имота са я подписали. "

Опитай, може да намериш възможност а и не остава много време.Успех
bonbonche
Младши потребител
 
Мнения: 71
Регистриран на: 29 Авг 2007, 13:52

Мнениеот fester1 » 26 Ное 2007, 11:18

Благодаря много за съвета. Открих подобна наредба на общината, където е имота. Там един чл. 12, ал. 5 гласи: "За имотите, които няма да ползват, данъчнозадължените лица могат да подадат молба-декларация за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване в срок до 30.11. на предходната година или в двумесечен срок от придобиването на имота" Интересното е, че това е нова алинея, приета на 28.11.2006 г., т.е. за два дни лицата, които са придобили имот през 2006 г. следва да са се запознали с изменението и дори да са подали молба-декларация. Иначе за 2007 г. дължат такса. Е, на това как му се вика? :evil: :evil:
Един вид измъкване няма... Върви се оправяй...
Но да не забравяме: ius est ars aequi et boni. :?
fester1
Потребител
 
Мнения: 245
Регистриран на: 08 Дек 2006, 15:25


Назад към Данъчно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта


cron