начало

Марин Маринов е избран за председател на апелативния съд във Варна Марин Маринов е избран за председател на апелативния съд във Варна

Топлофикация и топлинно счетоводство

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Топлофикация и топлинно счетоводство

Мнениеот leela » 08 Окт 2007, 16:56

Току-що разбрах, че фирмата, която прави топлинното счетоводство на блока ни, не е лицензирана тази година.
От Топлофикация ни казаха, че трябва да си изберем друга фирма и да си купим нови топломери. Казаха, че е задължително да имаме топломери, и само някои блокове по изключение нямат и разходите се отчитат от самата Топлофикация.
От Комисията на потребителите пък ни казаха да подадем жалба, а също така , че не е задължително да си слагаме топломери?!
Какво да правим, моля, помогнете със съвет.
leela
Младши потребител
 
Мнения: 27
Регистриран на: 01 Мар 2007, 17:54

Мнениеот tankovbg » 09 Окт 2007, 08:34

За Електрон комерс ли се касае ? Да не си от Варна ?
Тъй каго в момента водя дело срещу тази топлинна мафия съм добре осведомен за нещата. Как така ще ви задължават да купувате нови уреди ?
tankovbg
Потребител
 
Мнения: 209
Регистриран на: 16 Мар 2006, 20:40

Мнениеот raia_g » 09 Окт 2007, 11:01

Ние имаме същия проблем точно с "Електрон комерс".
raia_g
Потребител
 
Мнения: 133
Регистриран на: 03 Сеп 2005, 11:06

Мнениеот tankovbg » 09 Окт 2007, 11:35

Така, тази "Електрон комерс" не е регистрирана в публичния регистър на МИЕ понеже доколкото съм осведомен не е прадставила необходимите документи относно точно тези уреди съгласно закона за енергетиката, вероятно по ал. 2 т.2.

Чл. 139а. (Нов - ДВ, бр. 74 от 2006 г.) (1) Лицата, извършващи услугата дялово разпределение, се регистрират в публичен регистър в Министерството на икономиката и енергетиката.
(2) В регистъра по ал. 1 се вписва лице, което отговаря на следните изисквания:
1. предостави документ за търговска регистрация и удостоверение за актуално състояние;
2. производител е на индивидуални разпределители на топлинна енергия или е надлежно упълномощен негов представител, което се удостоверява с декларация от лицето производител, а за представителите на производителя - с нотариално заверено пълномощно или друг документ, с който производителят упълномощава лицето да извършва тази дейност;
3. предлага и/или използва индивидуални разпределители и/или индивидуални топломери на топлинна енергия, отговарящи на действащите в страната стандарти;
4. осигурява гаранционно и извънгаранционно обслужване на предлаганите и монтираните уреди за дялово разпределение;
5. разполага с технически средства и лицензиран софтуер за извършване на дейността;
6. разполага с квалифициран персонал и упълномощен представител в съответното населено място;
7. прилага методика за дялово разпределение на топлинната енергия, съответстваща на правилата за разпределение съгласно наредбата по чл. 125, ал. 3;
8. не е в процедура по ликвидация;
9. не е обявен в несъстоятелност и не е в производство за обявяване в несъстоятелност;
10. предостави удостоверение, че е администратор на лични данни по Закона за защита на личните данни ;
11. не е лишен от правото да упражнява търговска дейност;
12. няма парични задължения към държавата, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, или задължения към осигурителни фондове, освен ако компетентният орган е допуснал разсрочване или отсрочване на задължението.
(3) За извършване на регистрацията лицето подава заявление до министъра на икономиката и енергетиката, към което прилага документи, удостоверяващи обстоятелствата по ал. 2. Когато дяловото разпределение ще се извършва от чуждестранно физическо или юридическо лице, заявлението се подава на български език, а документите, приложени към заявлението, които са на чужд език, се представят и в превод.
(4) За обстоятелствата по ал. 2, т. 4 - 6 лицето прилага към заявлението декларация, в която посочва и броя на използвания персонал, както и неговата квалификация.
(5) Обстоятелствата по ал. 2, т. 3 и т. 8 - 12 се удостоверяват с документи от съответните компетентни административни или съдебни органи.
(6) Заявлението се разглежда от комисия, назначена със заповед на министъра на икономиката и енергетиката, която в едномесечен срок от датата на подаването му изготвя мотивирано предложение до министъра.
(7) Комисията по ал. 6 има право в хода на разглеждане на заявлението да проверява заявените от лицето данни, да иска разяснения относно обстоятелствата и документите по ал. 2, както и да изисква писмено представяне в определен срок на допълнителни доказателства за обстоятелствата, посочени в заявлението.
(8) Министърът на икономиката и енергетиката се произнася по заявлението въз основа на предложението на комисията в 7-дневен срок от изготвянето му. Заявителят се уведомява по реда на Гражданския процесуален кодекс .
(9) Органът по ал. 8 се произнася с мотивиран отказ по заявлението, когато лицето не отговаря на изискванията на ал. 2 и/или не е представило някои от документите по ал. 4 или 5. Отказът се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс .
(10) Вписването в регистъра се извършва в тридневен срок от произнасянето на органа по ал. 8, за което на заявителя се издава удостоверение. Регистрацията се смята за извършена от датата на връчване на удостоверението.
(11) Лице, вписано в регистъра по ал. 1, се отписва с акт на органа по ал. 8:
1. при подаване от лицето на заявление за отписване;
2. при прекратяване на дейността или при смърт на физическото лице - едноличен търговец, или при поставянето му под пълно запрещение, както и при прекратяване - за юридическо лице;
3. когато в резултат на промяна на обстоятелствата не отговаря на изискванията по ал. 2;
4. когато с влезли в сила два или повече акта на компетентни държавни органи е установено, че търговецът системно е нарушавал разпоредбите на закона.
(12) Лицата, вписани в регистъра по ал. 1, са длъжни да уведомяват министъра на икономиката и енергетиката за всички промени в обстоятелствата по ал. 2 в 7-дневен срок от настъпването им.
(13) За разглеждането на заявлението и за вписването в регистъра се заплаща такса, определена с тарифа на Министерския съвет по предложение на министъра на икономиката и енергетиката.
(14) Правилата за водене и съхранение на данните в регистъра се определят с инструкция на министъра на икономиката и енергетиката.

Това означава, че е било твърде възможно уредите които са ни монтирани да не са отговаряли на нормативните изисквания и да са внесени на килограм навремето. Знам имаше много оплаквания за неточното им отчитане.
Спомням си тогава дадох около 360 лв. и след това като започнаха едни огромни сметки два-три пъти по големи от предходните години. Спрях да плащам за сезон 2005/2006 и все още имам висящо дело срещу топлофикация
Сега няма да дам и стотинка, ако някой си реши да купувам нови.
Просто ЧАО на Топлофикация.

Не се подавайте на тази провокация, имате си уреди държавата да си оправи забърканите бакии с тези уреди, да си е въвела единни стандарти навремето като ги е разрешила (ако въобще са минали през контрол), така че фирмите да са взаимозаменяеми.

Най много да не ни пуснат парното, така че да се отървем от този топлинен държавен тормоз.
tankovbg
Потребител
 
Мнения: 209
Регистриран на: 16 Мар 2006, 20:40

Мнениеот raia_g » 09 Окт 2007, 13:25

Това въобще не ме притеснява, аз също повече пари за уреди няма да дам предполагам и по-голямата част от съседите, така че и аз се надявам да се отървем от топлофикация, която дори не може да стопли.
raia_g
Потребител
 
Мнения: 133
Регистриран на: 03 Сеп 2005, 11:06


Назад към Данъчно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта


cron