Отказ за рекламация - ЗЗП и жалба към КЗП?
Публикувано на: 25 Окт 2024, 15:45
Здравейте,
В момента имам следния казус:
Преди по-малко от 14 дена, поръчваме еър фрайър и тиган на марката "RAF Germany", от български онлайн магазин, в който е описано, че внасят Немски стоки.
Обаждат се по телефона, за да потвърдят поръчката и упоменават крайната цена по телефона. В следствие не получаваме имейл за осъществената поръчка.
Въпреки това нещата пристигат с Еконт. Разопаковаме двата продукта, използваме единствено еър фрайъра.
Не харесва резултата от работата на продукта. Също така не харесваме и силната миризма на пластмаса, която отделя в цялото помещение.
Обаждаме се на търговеца, откъдето сме инструктирани да им пишем във вайбър и да обясним проблема си.
Пишем съобщение рекламация и обясняваме горе-написаното. Търговеца отказва нашата рекламация с предтекста, че продукта вече е бил разопакован и също е ползван и следователно не може да бъде върнат, както и заради:
Чл. 57, ал. 5 от ЗЗП:
5. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
След което ни "посъветва" да търсим правата си при законодателя и, че могат да съдействат единствено при повреда.
Имам ли реално основание да пиша жалба до ЗЗП или да пия една студена вода?
1) В крайна сметка продукта не отговаря на описанието си - не е Немски, а е на пакистанска марка и произведен в Китай.
2) Има предпоставка за скрит дефект, заради силната миризма на пластмаса. Най-вероятно изобщо не е безопасен за употреба и не трябва да се продава.
3) Минали са по-малко от 14 дена от датата на поръчката и доставката.
В момента имам следния казус:
Преди по-малко от 14 дена, поръчваме еър фрайър и тиган на марката "RAF Germany", от български онлайн магазин, в който е описано, че внасят Немски стоки.
Обаждат се по телефона, за да потвърдят поръчката и упоменават крайната цена по телефона. В следствие не получаваме имейл за осъществената поръчка.
Въпреки това нещата пристигат с Еконт. Разопаковаме двата продукта, използваме единствено еър фрайъра.
Не харесва резултата от работата на продукта. Също така не харесваме и силната миризма на пластмаса, която отделя в цялото помещение.
Обаждаме се на търговеца, откъдето сме инструктирани да им пишем във вайбър и да обясним проблема си.
Пишем съобщение рекламация и обясняваме горе-написаното. Търговеца отказва нашата рекламация с предтекста, че продукта вече е бил разопакован и също е ползван и следователно не може да бъде върнат, както и заради:
Чл. 57, ал. 5 от ЗЗП:
5. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
След което ни "посъветва" да търсим правата си при законодателя и, че могат да съдействат единствено при повреда.
Имам ли реално основание да пиша жалба до ЗЗП или да пия една студена вода?
1) В крайна сметка продукта не отговаря на описанието си - не е Немски, а е на пакистанска марка и произведен в Китай.
2) Има предпоставка за скрит дефект, заради силната миризма на пластмаса. Най-вероятно изобщо не е безопасен за употреба и не трябва да се продава.
3) Минали са по-малко от 14 дена от датата на поръчката и доставката.