Страница 1 от 1

Жалба за таксуване за непредоставена услуга;до кой се подава

МнениеПубликувано на: 30 Юни 2020, 12:27
от dianakarcheva
Здравейте,
От Български Пощи ме таксуват за услуга, която не са ми предоставяли. Държат моя пощенска пратка като заложник докато не им платя или не изтече срокът за получаване.
Ако искам да подам жалба по този повод, до кой трябва да е тя? КЗП, НАП или някой друг?

Поздрави,
Диана

Re: Жалба за таксуване за непредоставена услуга;до кой се по

МнениеПубликувано на: 30 Юни 2020, 20:34
от jhoro
Здравейте!
Без подробности - поне в общи линии, без лични данни - едва ли някой ще отговори.

Re: Жалба за таксуване за непредоставена услуга;до кой се по

МнениеПубликувано на: 01 Юли 2020, 09:51
от dianakarcheva
Здравейте,

Ето на кратко каква е ситуацията:
Закупих си козметика от САЩ, за която заплатих по-малко от 30 лв. с доставката (това е мин. сума подлежаща на облагане с ДДС). Не знам какво е декларирал като стойност подателя, но пратката ми бе задържана на митница. Пратих на БГ пощи, декларация за стойност, съгласие за представителство пред митница, фактура и извлечение от банковата ми сметка, за да ми освободят пратката. Когато отидох в пощенския клон, за да си я взема, поискаха да им заплатя две такси. Едната е 4,80 лв. такса за представяне пред митницата и нея не я оспорвам, но искат от мен да платя и 12 лв. за услугата „Митническо представителство“, при положение, че те не са подавали митническа декларация и не са заплащали от мое име ДДС. Сигурна съм в това, защото видях касовата бележка, която бяха приготвили да ми връчат и там ги имаше само тези двете такси, без да има дължима сума за ДДС.

Re: Жалба за таксуване за непредоставена услуга;до кой се по

МнениеПубликувано на: 01 Юли 2020, 14:33
от jhoro
Здравейте!
На „прима виста“ виждам няколко неща:
1. Казвате „изпратих съгласие за представителство пред митница“, а после отказвате да платите за „услугата Митническо представителство“?
2. Подаването на декларация и заплащане на ДДС са отделни неща. И „нулева“ декларация се подава, но ДДС не се дължи.
3. Правете разлика, между „касов бон“ (бележка) и фактура. На касовия бон се посочва само платената сума, а чак във фактурата има разбивка. И поле - „основание за неначисляване на ДДС“.
Всъщност - Вие кое ДДС търсите? За услугите или за самата пратка?

Re: Жалба за таксуване за непредоставена услуга;до кой се по

МнениеПубликувано на: 01 Юли 2020, 15:00
от dianakarcheva
Здравейте,

Търсех дали са платили ДДС за самата пратка. Със сигурност не са, защото крайната сума която ми поискаха беше равна на сбора от таксата за "Митническо представителство" + таксата за "Представяне пред митница".

Декларацията за съгласие им я пратих в случай, че се наложи действително да плащат нещо от мое име.

Re: Жалба за таксуване за непредоставена услуга;до кой се по

МнениеПубликувано на: 02 Юли 2020, 06:40
от doondie
Не съм спец в тези неща, но от скромния си личен опит с некоректната куриерска фирма DHL, както и след поглед в сайта на Български пощи, мога да заключа следното - става дума за проблем в комуникацията. От Пощата не са ти обяснили кое за какво е.

Т.нар. митническо представителство е за това, че са те представлявали пред Митницата – от твое име са подавали документи, съответно документно са "освободили" пратката за последващ транзит. 12 лв е могло да си спестиш само ако беше отишла лично до София да си подадеш документите и да си вземеш пратката.
4,80 лв пък е за това, че физически са обработили и предали пратката на Митницата за проверка, разпоредена оттам. Ако от Митницата не бяха поискали проверка, от Пощата нямаше да те таксуват за представянето на стоката.

Въпрос: Каква е разликата между услугите Представяне пред митница и Митническо представителство?

Отговор:

Услугата „Представяне пред Митница“ включва дейностите които БП извършва , свързани с представянето на стоките пред митница /изготвяне и електронна обработка на декларация за временно складиране, при необходимост от физически контрол – отварянето им и преопаковането им с материали на БП/, разходи по съхранението на пратките във временния склад. Цената за представяне пред митница е 4,80 лева, съгласно чл. 51 от „Цени на неуниверсални пощенски услуги и други търговски дейности, предоставяни от „Български пощи“ ЕАД“.

Услугата „Митническо представителство“ означава, че „Български пощи“ ЕАД може да представлява получателя пред митническата администрация въз основа на разрешение /декларация-съгласие/, подписано от него. Цената за услугата е 12 лв. съгласно чл. 69 т.13. от „Цени на неуниверсални пощенски услуги и други търговски дейности, предоставяни от „Български пощи“ ЕАД“. Цената включва обработката на предоставените пред БП документи от клиента - проверяване, разпечатване, електронно подаване и оформяне с митническа декларация на стоки за освобождаване и заплащане на дължимите вземания на Агенция Митници с цел допускането на пратките за свободно обръщение и крайна употреба. При доставяне на пратката получателите заплащат дължимите вземания, вкл. цената от 12 лв. за услугата „Митническо представителство“.

Цената от 4,80 лева за услугата „Представяне пред митница“ се начислява за всички пратки, представени пред Митница, без значение дали се дължат или не държавни вземания за тях и без значение дали се използва услугата „Митническо представителство“ или не.

Re: Жалба за таксуване за непредоставена услуга;до кой се по

МнениеПубликувано на: 02 Юли 2020, 13:25
от dianakarcheva
Това от сайта на пощите сега го виждам :(
Пълно безобразие! Как може никъде да не го споменат в тази декларация дето ми бутнаха да попълня! Кой очакват, че ще се сети да им чете сайта! Явно все още живеем в държава, където трябва да се опрариш веднъж от такива тарикати, че да не се хващаш на въдицата им втори път!

Re: Жалба за таксуване за непредоставена услуга;до кой се по

МнениеПубликувано на: 02 Юли 2020, 13:34
от dianakarcheva
... И ако знаех, щях да ида да си свърша работата сама, но кой да ти каже.

Re: Жалба за таксуване за непредоставена услуга;до кой се по

МнениеПубликувано на: 02 Юли 2020, 17:34
от jhoro
dianakarcheva написа:Това от сайта на пощите сега го виждам :(
Пълно безобразие! Как може никъде да не го споменат в тази декларация дето ми бутнаха да попълня! Кой очакват, че ще се сети да им чете сайта! Явно все още живеем в държава, където трябва да се опрариш веднъж от такива тарикати, че да не се хващаш на въдицата им втори път!

Като знам как работи въпросната организация - не бих казал чак „тарикати“. Просто „Български пощи“ обслужва основно пенсионери и други, не-много интересуващи се клиенти. Служителите (по места) работят толкова вяло и гледат толкова заспало, че ... нямам думи.
А това, че „сега го виждате“ - вината си е само ваша. Нищо - за друг път ще знаете, да четете предварително и да питате.