"Маркетинговата следа" е контактната информация на клиент желаещ да му бъде продадена дадена стока или услуга. Тя бива придобита от така наречения Lead Generator който е фрийлансър в Щатите. Аз действам като Lead Agregator, при което купувам тази контактна информация от генератори и я продавам на бизнеси желаещи да се заемат с изпълнението й - subcontractor/подизпълнител. Съжелявам за английските думи, но на български еквивалентни длъжности за Lead Generator/Agregator не знам да има.
Стоката(контактната информация на желаещ клиент) ако може да се нарече така се генерира и усвоява изцяло в Щатите. Така, че не знам как стоят нещата с плащането и възстановяването на ДДС.
Прочетох следното в тази статия:
**********
Когато доставяме услуга към получател, който е данъчно задължено лице, мястото на изпълнение ще бъде в държавата, където получателят е установил независимата си икономическа дейност (чл. 21, ал. 2 от ЗДДС).
Това на практика за нас ще означава, че когато българско дружество извършва услуга към данъчно задължени лица, мястото на изпълнение ще бъде на територията на държавата, където е установен получателят (обикновено там където се намира седалището и адресът на управление) и следователно услугата, която българското дружество предоставя ще бъде без облагане с ДДС.
Ако разбирам правилно написаното, аз не плащам ДДС, само тези в щатите.
Там те нямат обаче ДДС ставка, а имат sales tax който доколкото знам се определя от щат за щат. Отделно трябва ли да получа от тях някакъв номер подобен на нашия ЗДДС, знам че имат EIN (employer indetification number) ************* който е като ЕГН на бизнеса и се ползва за почти всичко.
Тук *********************** Прочетох
Следователно във фактурата, която издава на клиента си от САЩ, в случая дружеството няма да начисли ДДС, а като основание за това ще посочи в документа „чл. 86, ал. 3 във връзка с чл. 21, ал. 2 от ЗДДС”.
Някой изпращал ли е подобна фактура? Какво точно се посълва в документа само „чл. 86, ал. 3 във връзка с чл. 21, ал. 2 от ЗДДС или трябва да се посочи и EIN на бизнеса в САЩ?