Страница 1 от 1

данъчен проблем по ЗОДФЛ

МнениеПубликувано на: 31 Мар 2006, 12:19
от optimus
Здравейте!
Моля за разяснение по следния проблем.
Подадох си данъчна декларация като физ. лице.
Имам направено дарение на инвалид и по ЗОДФЛ очаквах възстановяване
на данък въз основа направеното дарение.
Аз обаче получих отказ за възстановяване на данъка със следния довод:
изтекъл е срока на Експертното решение на ТЕЛКа на индалида, а именно ТЕЛКа на инвалида е до 01.05.2004г.
На мен ми е известно, че така погледнато този човек вече не е инвалид.
Ситуацията обаче е следната:
Човекът е с дата на раждане 10.1925г. и е инвалид от 29.09.1977г. като
е със загубена работоспособност 100% С ЧУЖДА ПОМОЩ. Последното Решение на ТЕЛК
е от 23.05.2001г и важи до 01.05.2004г.със същата оценка на трудоспособността.
Инвалида е пенсиониран отдавна и тази инвалидност му става доживотна доколкото знам,
следователно не трябва да му се издава ново експертно решение.
Това като го казах на служителите в данъчното ми казаха, че мога в 14 дневен срок да обжалвам.
Молбата ми е да ми се каже имам ли основание за пускане жалбата на база гореизложеното
или наистина трябва да се поднови екс. решение на ТЕЛК.
И евентуално кои закони и документи засягат моя проблем и мога да използвам.
Благодаря предварително!!!

МнениеПубликувано на: 31 Мар 2006, 13:26
от portokal
Малко шантав ми се вижда твоят случай. Ще обясня защо.

Инвалида е пенсиониран отдавна и тази инвалидност му става доживотна доколкото знам


Не е така. До живот ползва само отделни права. Доживотно му се отпуска пенсията, а също и някои други, изрично посочени в закона, права - напр. тези по Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане и по Закона за местните данъци и такси.
Докато работех в Дирекция "Социално подпомагане" през 2004-2005 година, не можах и не можах да убедя никого, че е така. Ставаше дума за безплатните винетки за инвалидите, които не са уредени в ППЗСП, а другаде. Там нямаше такава норма за пожизнено ползване на правото при навършване на пенсионна възраст в срока на решението. Но хората, в това число и служителите и шефовете на АСП, едно си знаят: навършил ли е пенсионна възраст в срока на решението, е инвалид до живот и точка. Никой не ми повярва. Не е така.

От 01.01.2005 год. е в сила нещо друго: хората, на които към тази дата им е било в срок решението на ТЕЛК и са навършили 65-годишна възраст в срока на решението, се считат с определена до живот инвалидност. Този път наистина инвалидност (намалена работоспособност се нарича, де), а не само отделни права. Но важи от 2005 и за над 65-годишните.
Решението на този човек е изтекло през май 2004.

Твоето облекчение като дарител е уредено в ЗОДФЛ. Там това за пенсионната възраст го няма.
За него самия също има облекчение - освободен е от данък върху дарението. То е уредено в ЗМДТ. В ЗМДТ има норма за пожизнено ползване на правата по този закон при навършване на пенсионна възраст.

Така че според мен за едно и също дарение той ще ползва данъчното си облекчение, но ти, дарителят - не. Така излиза.

Ако искаш, пак подай жалба. Нищо не пречи да подадеш. Позови се на пенсионната възраст и на ЗМДТ, например. Не пречи да измислиш нещо, стига да искаш.
Но нямаш основание според мен.

МнениеПубликувано на: 31 Мар 2006, 15:40
от optimus
За това че някои неща не са доживотни съм съгласен, но не е ли доживотна 100% загува на работоспособносттс с чужда помощ.
или се предполага че ще проходи човека..това имам предвид...
Сега ще се запозная с правилника за прилагане на закона...и със самия закон.
надявам се че там ще пише нещо по моя проблем
Благодаря!

МнениеПубликувано на: 31 Мар 2006, 15:53
от portokal
Дали ще проходи, или не, няма значение - решението му е било със срок, а не пожизнено. Той има статут на инвалид само по време на срока.
Правилникът, който споменах, се отнася до социалните помощи и няма връзка с твоя проблем. ЗМДТ може да го видиш - преходните разпоредби накрая.
Може да видиш още Наредбата за експертизата на работоспособността (отменена) и Наредбата за медицинската експертиза на работоспособността, която е в сила сега. Там пише как точно се определя намалена работоспособност.

от закона за здравето

МнениеПубликувано на: 03 Апр 2006, 06:44
от optimus
Здравей портокал!
По прочетох тук там и попаднах на следния текс в Закона за здравето.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 3. Лицата, на които до 31 декември 2004 г. е определен срок за степен на трайно намалена работоспособност, при навършване на 65-годишна възраст се смятат с пожизнено определена степен на трайно намалена работоспособност.
Във същият закон:чл.101 (4)
Степента на трайно намалена работоспособност на лица, навършили 65-годишна възраст, се определя пожизнено. Преосвидетелстване на тези лица може да се извърши по тяхно искане или по искане на контролните органи на медицинската експертиза.
Мисля на основание гореизложеното да си пусна жалбата, защото човека с намалената работоспособност е бил на доста повече от 65г. към 31.12.2004г., а неговото решение е до май 2004 следователно попада в сроковете визирани от закона.
Благодаря!

МнениеПубликувано на: 03 Апр 2006, 11:03
от portokal
Здрасти!
И аз съм "попадала" на Закона за здравето. Той е основният нормативен акт, отнасящ се до намалената работоспособност и нямаше как да не попадна на него.
"Степента на трайно намалена работоспособност на лица, навършили 65-годишна възраст, се определя пожизнено" - така е, но това се прави след влизане в сила на закона, след 01.01.2005 г. След тази дата органите, които определят намалена работоспособност (ТЕЛК), следва за лица над 65 години да я определят пожизнено. Преди това си важат предишните правила.
В закона има преходни разпоредби, които уреждат какво става след 1.01.2005 със заварените случаи.
§3 от Преходните разпоредби го разбирам в смисъл, че се отнася за хората, които към 31.12.2004 имат определена намалена работоспособност. Тоест - решение в срок.
Иначе какво ще значи "до 31.12"? Не мисля, че текстът се отнася за всеки, на когото някога през живота му му е бил определян процент намалена работоспособност.
"При навършване на 65" означава, че може и тепърва да ги навършиш, след влизане в сила на ЗЗ.

Виж и преходните разпоредби на ЗОДФЛ. Там има подобен текст, който е по-ясен. Според мен той е направен, за да съответства (и повтаря) §3 от ПЗР на Закона за здравето. Не за да стесни приложението му.

Пробвай с жалбата. Тази преходна разпоредба от Закона за здравето съм я чела и лично аз не мисля, че такава жалба ще бъде основателна. Все пак опитай. Нищо не ти пречи.

МнениеПубликувано на: 03 Апр 2006, 11:30
от optimus
Привет!
Лично спрямо моят казус го тълкувам така закона:
За лица с решение от ТЕЛК валидни до 31.12.04 и навършващи 65г. по време на това последно решение придобиват пожизнено право на намалена раб.
А в моят случай инвалида на последното си освидетелстване е бил на 76г. следователно се смята с пожизнено определена степен на трайно намалена работоспособност.
Иначе за чл.101 (4) съм съгласен, че е за лица, които сега се освидетелстват и са на/над 65г.
Поздрави!

МнениеПубликувано на: 03 Апр 2006, 12:18
от portokal
А аз го тълкувам по-иначе: лица, които към 31.12.2005 са имали "действащо" решение на ТЕЛК и са навършили 65 години в срока на решението (или са имали вече навършени 65).

Поначало преходните разпоредби на един закон са за това, да уредят възникналите при действието на стария закон отношения, които още не са приключили при влизането в сила на новия. Не мисля, че тази преходна разпоредба се отнася до решения с изтекъл срок към 31.12.2004 г. Т.е. не мисля, че тя преурежда със задна дата (обратно действие) приключили отношения.

В отделен пост ще ти копирам едно указание на главния данъчен директор.

МнениеПубликувано на: 03 Апр 2006, 12:19
от portokal
ПИСМО ИЗХ. № 244-00-1553 ОТ 03.10.2005 Г. НА МФ ОТНОСНО: ПРИЛАГАНЕТО НА ЧЛ. 28. АЛ. 1, Т. 1 ВЪВ ВРЪЗКА С ЧЛ. 20. АЛ. 6. ЧЛ. 22. АЛ. 1.Т. 4И ЧЛ. 25. АЛ. 2 ОТ ЗАКОНА ЗА ОБЛАГАНЕ ДОХОДИТЕ НА ФИЗИЧЕСКИТЕ ЛИЦА

МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ
ГЛАВНА ДАНЪЧНА ДИРЕКЦИЯ

На основание чл. 237, ал. 1, т. 2 от ДПК, с цел уеднаквяване практиката по прилагане на чл. 28, ал. 1, т. 1 във връзка с чл. 20, ал. 6, чл. 22, ал. 1, т. 4 и чл. 25, ал. 2 от Закона за облагане доходите на физическите лица (ЗОДФЛ), давам следното задължително указание относно законосъобразното определяне на правото на данъчно облекчение на лицата, направили дарения в полза на хора с увреждания (инвалиди):
Съгласно чл. 20, ал. 6 (Нова - ДВ, бр. 118 от 2002 г., изм., бр. 108 от 2004 г.) от ЗОДФЛ при формирането на годишната данъчна основа за доходите от трудови и от приравнени към тях правоотношения лицата ползват намаление за дарения, направени при условията и по реда на чл. 28 от закона, в размер до 10 на сто по чл. 28, ал. 1, т. 1, букви "а" - "м" и в размер до 50 на сто по чл. 28, ал. 1, т. 1, буква "н". Аналогични намаления са предвидени и за доходите, за които данъчната основа се формира по реда на чл. 22, ал. 1, т. 4 и чл. 25, ал. 2 от ЗОДФЛ.
Следователно условията, при които физическите лица ползват данъчното облекчение по чл. 20, ал. 6, чл. 22, ал. 1, т. 4 и чл. 25, ал. 2 от ЗОДФЛ, са регламентирани в разпоредбата на чл. 28 от същия закон, където изчерпателно са изброени:
- обхватът на лицата, съответно организациите, в полза на които следва да е направено дарението;
- изискванията към физическото лице, направило дарението (дарителя), а именно: да няма неизплатени, декларирани държавни вземания или такива, установени с данъчен ревизионен акт към момента на извършване на дарението, както и да притежава необходимите документи, доказващи, че дарението е извършено по смисъла на чл. 28, ал. 4 от ЗОДФЛ.
Тези условия следва да са изпълнени едновременно, за да може дарителят да ползва данъчното облекчение при формиране на данъчната основа от съответния източник.
В обхвата на чл. 28, ал. 1, т. 1, буква "е" от ЗОДФЛ са даренията за подпомагане на хора с увреждания, а в редакцията на закона, действаща до 31.12.2004 г. - за подпомагане на инвалиди. В тази връзка дарителят доказва с документ (експертно решение на ТЕЛК или НЕЛК) факта, че към момента на извършване на дарението лицето, в полза на което то е направено, е било с увреждане (респ. инвалид). Много често се поставя въпросът възможно ли е експертни решения, издадени от ТЕЛК/НЕЛК, да се считат пожизнени за целите на ЗОДФЛ на основание § 20 от ПЗР на Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) и § 3 от ПЗР на Закона за здравето. В тази връзка е необходимо да имате предвид следното:
1. Съгласно § 20 от ПЗР на ЗМДТ лицата с увреждания, трайно намалената работоспособност на които е установена след навършване на възрастта за при добиване право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или са навършили тази възраст в срока на решението на ТЕЛК (НЕЛК), ползват правата си по този закон пожизнено независимо от опреде ления в експертното решение срок. Обръщам внимание на това, че цитираната норма е специална и касае правата на лицата с увреждания, регламентирани единствено в разпоредбите на ЗМДТ, и съответно не следва да се прилага по аналог за целите на друг данъчен закон - ЗОДФЛ.
Един от основните аргументи в под крепа на това правило е разпоредбата на чл. 60 от Конституцията на Р България, според която данъчните облекчения и утежнения могат да се установяват само със закон. Видно е, че в § 20 от ПЗР на ЗМДТ се коментират единствено права по този закон, поради което е недопустимо действието й да се разширява спрямо права, уредени в други закони.
2. Съгласно чл. 101, ал. 4 от Закона за здравето (обн., ДВ, бр. 70 от 2004 г.), в сила от 01.01.2005 г., степента на трайно намалена работоспособност на лица, навършили 65-годишна възраст, се определя пожизнено. Това означава, че след тази дата при извършване на експертиза за установяване на трайно намалена работоспособност в решенията на компетентния орган (ТЕЛК и НЕЛК) съответната степен на увреждане за лицата, навършили 65-годишна възраст, ще се определя пожизнено. В тази връзка с § 3 от ПЗР на същия закон е предвиден преходен режим за лицата, на които до 31 декември 2004 г. е определен срок за степен на трайно намалена работоспособност. Ето защо считам, че разпоредбата на § 3 от ПЗР на Закона за здравето няма отношение към случаите, в които срокът на решенията, издадени от ТЕЛК или НЕЛК, е изтекъл преди 31 декември 2004 г., т.е. преди влизането на закона в сила. Аргумент в подкрепа на това е и разпоредбата на § 2 от ПЗР на Наредбата за медицинската експертиза на работоспособността (обн., ДВ, бр. 47 от 07.06.2005 г.): "Постановени до 31 декември 2004 г. експертни решения на ТЕЛК (НЕЛК), в които определеният срок на инвалидност не е изтекъл до тази дата, след 1 януари 2005 г. се считат с определен пожизнен срок на инвалидност при навършена 65-годишна Възраст на лицата."
Предвид гореизложеното, за дарения, направени в полза на инвалиди до 31.12.2004 г. във връзка с прилагането на чл. 20, ал. 6, чл. 22, ал. 1, т. 4 и чл. 25, ал. 2 от ЗОДФЛ, данъчните органи следва да се съобразяват единствено със срока, визиран в решението на ТЕЛК/НЕЛК.
За дарения, направени в полза на лица с увреждания след 01.01.2005 г., предвид цитираните по-горе разпоредби, е необходимо да се процедира по следния начин:
- когато в експертното реше ние на ТЕЛК (НЕЛК) е определен срок за степен на трайно намалена работоспособност или група инвалидност и този срок е из текъл преди 31.12.2004 г., не следва да се приема, че лицето, в полза на което е направено дарение то, е с увреждане;
- когато в експертното реше ние на ТЕЛК (НЕЛК) е определен срок за степен на трайно намалена работоспособност и този срок изтича след 01.01.2005 г., при навършена 65-годишна възраст на лицата, се счита, че същите са с определен пожизнен срок на инвалидност;
- експертните решения на ТЕЛК (НЕЛК), издадени преди 01.01.2005 г., с които на лицата вече е определен пожизнен срок на инвалидност (трайно намалена работоспособност), запазват своето правно действие. В този смисъл е писмо изх. № 1-814/08.03.2005 г. на Националната експертна лекарска комисия до ГДД, с което сме уведомени за следното:
"Всички експертни решения на ТЕЛК (НЕЛК) с пожизнен срок на инвалидността запазват своята правна стойност пожизнено за лицето, ако след него не е последвало друго решение, с друг срок на инвалидността. Преосвидетелстването на лицата, на които е определен пожизнен срок на инвалидността от ТЕЛК, става само по тяхно желание."

Главен данъчен директор: (п) (Н. Попов)

МнениеПубликувано на: 03 Апр 2006, 13:36
от optimus
ЗАКОН
за изменение и допълнение на Закона за облагане доходите на физическите лица
(Обн., ДВ, бр. 102 от 20.12.2005 г. – в сила от 01.01.2006 г.)
.............................................
.............................................
Преходни и заключителни разпоредби

§ 21. За доходи след 1 януари 2005 г. предвидените в закона облекчения за трайно намалена работоспособност се ползват пожизнено, когато срокът в експертното решение на ТЕЛК (НЕЛК) не е изтекъл към 31 декември 2004 г. и лицето е навършило 65-годишна възраст преди тази дата или в срока на експертното решение.
§ 22. Законът влиза в сила от 1 януари 2006 г., с изключение на § 3, § 4, т. 2, § 5 и 15, които влизат в сила от деня на обнародването на закона в “Държавен вестник”.
Законът е приет от 40-то Народно събрание на 6 декември 2005 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание.

МнениеПубликувано на: 03 Апр 2006, 13:43
от optimus
така вече мисля съм в правото си да си пусна жалба :lol:

МнениеПубликувано на: 03 Апр 2006, 14:07
от optimus
а може би не :cry:

ЗОДФЛ- дарение на инвалид

МнениеПубликувано на: 04 Апр 2006, 11:03
от kakata
Безспорно съм съгласна със всичко изложено до тук, но....господина от социалното осигуряване явно е пропуснал една малка, но много съществена подробност:
Съгласно чл. 30. (1)от НАРЕДБА ЗА ПЕНСИИТЕ И ОСИГУРИТЕЛНИЯ СТАЖ (Доп. - ДВ, бр. 19 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 25 от 2004 г., в сила от 02.08.2003 г.) Пенсията за инвалидност и добавката за чужда помощ на лицата, които не са навършили възрастта по чл. 68, ал. 1 и 2 КСО, се отпуска за времето на неработоспособността, определена от ТЕЛК (НЕЛК).
(2) (Доп. - ДВ, бр. 19 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 25 от 2004 г., в сила от 02.08.2003 г.) Пенсията за инвалидност и добавката за чужда помощ на лицата, навършили възрастта по чл. 68, ал. 1 и 2 КСО, се отпуска пожизнено/Чл. 68. (1) Право на пенсия за осигурителен стаж и възраст се придобива при навършване на възраст 60 години и 6 месеца за мъжете и 55 години и 6 месеца за жените, при условие че сборът от продължителността на осигурителния стаж и възрастта не е по-малък от 98 за мъжете и 88 за жените./
(3) Преосвидетелстването на лицата със загубена работоспособност се извършва до изтичането на срока, за който е отпусната пенсията, след служебно повикване. ....
От изложеното се налага извода, че лицата придобили право на социална пенсия, които са инвалиди, макар и да им е изтекъл срока на експертното решение, пожизнено ползват правото да получават инвалидна пенсия.
Дори и да искат лицата отново да бъдат преосвидетелствани т.е да им бъде издадено ново експертно решение, то те трябва да бъдат служебно повикани!
И тъй като не може едно лице да ползва право да получава доживотна инвалидна пенисия, право на добавки за чужда помощ, на безплатни лекерства... , а да не е инвалид следва дарението, което му е направено да се приеме от данъчните, че е на лице с увреждане по см на ЗОДФЛ и дарителя да ползва данъчното облекчение.

МнениеПубликувано на: 04 Апр 2006, 11:58
от portokal
не може едно лице да ползва право да получава доживотна инвалидна пенисия, право на добавки за чужда помощ, на безплатни лекерства... , а да не е инвалид


Напротив, може. В отделни закони е записано, че ползва тези права и след изтичането на срока на инвалидността. Което не значи, че след изтичането на срока има "пълния" статут на инвалид. Просто запазва някои права.


Дори и да искат лицата отново да бъдат преосвидетелствани т.е да им бъде издадено ново експертно решение, то те трябва да бъдат служебно повикани!


Не е така. Няма пречка едно лице да бъде освидетелствано или преосвидетелствано и по своя инициатива (молба). Не е задължително да бъде повикано служебно. Смисълът на тази разпоредба е само, че лицата с отпусната пенсия за инвалидност, които нямат навършена пенсионна възраст, се повикват служебно за преосвидетелстване. Това не значи, че преосвидетелстване е възможно само след служебно повикване.

МнениеПубликувано на: 04 Апр 2006, 16:23
от kakata
Как да го разбирам това -"пълния статут на инвалид"? :?:
Според мен, не може да получава пожизнена инвалидна пенисия и да не е инвалид!
А и ЗОДФЛ казва хора с увреждания!
В разглеждания случай човека е с увреждане и както разбирам с пожизнена инвалидна пенсия, а вие говорите, че не може да се ползва данъчното облекчение по чл.28 от ЗОДФЛ, защото той не е инвалид .
Това ми звучи доста абсурдно!

МнениеПубликувано на: 04 Апр 2006, 20:19
от optimus
здравейте отново!
така или иначе съм написал жалбата и ще я пусна.
предполагам, че ще ви е интересно да научите какъв е резултата, така че когато получа отговор ще пиша.
Ако се процедира съгласно писмото на Главния данъчен директор/вече няма такъв и писмото ако не е прехвърлено с вътрешно нареждане да важи, вече за настоящата НАП и то е бивше/, то е видно, че ще ми бъде отказано на основание чл.60 от Конституцията на РБ.
Друг е въпросът, че Е ВИДНО ЧЕ СИ ПРОТИВОРЕЧАТ ДВА ЗАКОНА И СЕ ПОЛУЧАВА ТЪЛКУВАНЕ, ЧЕ ЩОМ ПАРАГРАФА ОТ ЗАКОНА ЗА ЗДРАВЕТО НЕ ПРИСЪСТВА В ЗОДФЛ НЯМАМ ОСНОВАНИЕ ДА ИСКАМ ДАНЪЧНО ОБЛЕЧЕНИЕ.
До тук ясно...но не е ли видно, че в цитирания в писмото чл.60 ал.2 текст става дума за Данъчни облекчения и утежнения, за които аз претендирам, а не инвалида.
По същата логика те защо ми искат решение от ТЕЛК. като в ЗОДФЛ не е упоменато, че се иска такова. Отговора според мен е в това, че те се опират на Закона за здравето за документиране на инвалида , а после не признават част от този закон.
От тук на там предполагам, че ако ми е отказано от Дирекция „Обжалване и управление на изпълнението”
при Централно управление на
Национална агенция за приходите, то би следвало ако имам нерви и време да почнем да се съдим. И много ми е любопитно как някой съдия би разтълкувал моя проблем.
ПОЗДРАВИ!

МнениеПубликувано на: 04 Апр 2006, 21:42
от portokal
Според мен, не може да получава пожизнена инвалидна пенисия и да не е инвалид!


А според мен може. И не само според мен. И изобщо не мисля, че звучи абсурдно.
Да му се отпусне пенсия пожизнено и да е инвалид пожизнено не е едно и също.
Пенсията му се отпуска пожизнено, защото след навършването на пенсионна възраст не може да се изисква от човека да работи, независимо дали има точките за пенсиониране по възраст и независимо дали в момента е вече здрав, или все още е инвалид. Причината е, че през трудоспособната си възраст не е можел да работи - това се отчита. Затова е възприето разрешението правото на инвалидна пенсия да се ползва пожизнено. А ако има точки за пенсия по възраст, може да избере да получава нея.
Подобно е с другите права, които се ползват пожизнено. Независимо от причината - законодателят е решил да се запазят до живот само отделни права. Това не значи, че е дал въобще статут на инвалиди на хората в пенсионна възраст, които са с изтекъл срок на решението.
Ако не беше така, нямаше да има нужда и от чл. 101 от Закона за здравето (той говори за 65 години, а пенсионната възраст е по-ниска), нито от §3 от преходните му разпоредби, нито от цитираната преходна разпоредба от НМЕР.

"Хора с увреждания" не значи нищо друго освен хора, които имат валидно решение на ТЕЛК, с което се определя увреждането (степента на намалена работоспособност).

----
Основанието да Ви отхвърлят жалбата няма да е точно чл. 60 от Конституцията. Ще бъде отхвърлена просто защото няма закон, който да Ви дава правото, което претендирате.

МнениеПубликувано на: 05 Апр 2006, 08:41
от optimus
ПЗР от ЗЗ .§ 3. Лицата, на които до 31 декември 2004 г. е определен срок за степен на трайно намалена работоспособност, при навършване на 65-годишна възраст се смятат с пожизнено определена степен на трайно намалена работоспособност.
Колкото повече се препрочита това параграфче, толкова повече се вижда, че нещо в него не е изчистено.
А именно защо го тълкуват всички, че решението на инвалида трябва да е валидно и за период след 01.01.05г. за да стане това решение пожизнено.
Там пише "Лицата, на които до 31 декември 2004 г. е определен срок",
не пише и след тази дата!
Портокал ти вече ми каза ,че ПЗР са с цел уреждане на нещата при влизане на нещо ново със старото. Ами можем да направим следното тълкуване : имаме човек който преди 31.12.04. е имал решение на ТЕЛК и по време на това реш. е направил 65г. защо той да ходи отново на ТЕЛК. като вече е над 65г. , а всеки който е над 65г. след 01.01.05. следва да получи решението си за цял живот ако отиде на комисия. Да не би случайно законодателя да е помислил и да е решил да спести едно ходене по мъките на инвалида.
ПОЗДРАВИ!

МнениеПубликувано на: 29 Мар 2007, 16:20
от r0ksi
А какво се случи в крайна сметка?
Миналата година ( за 2005г) нямах подобен проблем. Подадох декларация през февруари 2006 , възстановиха ми надвнесения данък през април ако не се лъжа.
Днес подадох отново данъчна декларация, като отново съм правила дарение на същия инвалид като миналата година, но служителката ми обясни че нямало " стане работата, да съм си намерила друг инвалид".
Решението на ТЕЛК е от 1999г с тригодишен срок, като към издаването му инвалидът е бил на 70г.